Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp ivm ruis en scherpte concertfotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp ivm ruis en scherpte concertfotografie.

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    ik lees ze ook niet graag maar beschouw het toch als verplichte kost
    Verplicht niet, maar je kan er wel zéér veel uit leren!
    Het zit er ook niet voor niks bij!

Comment

ja... probeer maar eens te vinden hoe je die onderbelichting van een stop kunt vasthouden, of kunt op 'permanent' zetten voor een hele sessie...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        ja... probeer maar eens te vinden hoe je die onderbelichting van een stop kunt vasthouden, of kunt op 'permanent' zetten voor een hele sessie...
        Sorry als mijn sarcasmemeter stuk blijkt te zijn...

Dat is toch gewoon de belichtingscomensatie (pag. 96 in mijn boekske)? En om die permanent te houden zorg je dat de on/off/haakje-knop niet op het haakje blijft staan, maar op on.

Comment

Een 7D is minder goed dan een 5D MKII op hoge iso, het zal dus zeker geen verbetering zijn dat je de 5D MKII inruilt voor een 7D.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
            Waar jij dat haalt weet ik niet .Een feit is wel dat ik hem wil ruilen voor de 7D maar daar blijft het ook bij.
            Onder de naam van "Ivanhoejup" is de camera te koop aangeboden, met net zelfde kit als jij hebt (Canon 5D Mark II - 24-105mm F4 - 70-200mm F2.8 - 580 EXII)
            Bij de foto die jij (urbexphotography) post, staat copyright Geert V., de naam van "Ivanhoejup". Gelieve er rekening mee te houden dat dubbelaccounts hier verboden zijn.
            Mag ik er ook op wijzen dat op andere fora (waar ik ook actief op ben), deze persoon ook 'berucht' is voor het aanmaken van dubbelaccounts om zo toch maar de vraag vanboven te kunnen houden.
            Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
              Mag ik er ook op wijzen dat op andere fora (waar ik ook actief op ben), deze persoon ook 'berucht' is voor het aanmaken van dubbelaccounts om zo toch maar de vraag vanboven te kunnen houden.
              Jongen toch,ik heb op andere fora geen dubbelaccounts.Een vriendje zeker van bepaalde bluffers?En nee ik noem geen namen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                Sorry als mijn sarcasmemeter stuk blijkt te zijn...

Dat is toch gewoon de belichtingscomensatie (pag. 96 in mijn boekske)? En om die permanent te houden zorg je dat de on/off/haakje-knop niet op het haakje blijft staan, maar op on.

Aha...RTFM is dan toch niet op iedereen van toepassing.

Maar euh... ik zit nog altijd te wachten op antwoord ivm de verkoop van die 70-200 2.8 IS, dus of het nu urbex, urbi of gelijk wie is: pb mag altijd, maar niet te lang wachten, want de prijzen gaan nog zakken denk ik...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Jongen toch,ik heb op andere fora geen dubbelaccounts.Een vriendje zeker van bepaalde bluffers?En nee ik noem geen namen.
                  gast had u van in het begin al door zunne... dan maar snel uw handtekening wijzigen... peins dat een PM naar de mods wel op zijn plaats is...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert P Bekijk bericht
                    Elk objectief, ook het duurste en beste, heeft de minste scherpte bij de grootste en de kleinste lensopening, ook in het centrum.
                    Minstends één stop diafragmeren, een goed statief en op het juiste moment afdrukken, geven de meeste kans op succes.
                    Ja, goed scherpstellen ook natuurlijk.( en denk aan de trilling van de camera + objectief door het opklappen van de spiegel. eventueel de zelfontspanner gebruiken)
                    Bert P
                    Op zich is dit wel waar, echter goed glaswerk, zoals bijvoorbeeld de Canon 135L, is óók wijd open zeer goed bruikbaar. Trouwens, we hebben het hier over concertfotografie. Zie jij je al knoeien met een statief tijdens een groot popconcert Bovendien helpt een statief ook niet om je onderwerp stil te laten staan of je moet de artiest in kwestie er al mee op z'n kop slaan
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik zal het hier nog eens voor de duidelijkheid zeggen:
                      als je met een 5DII en 70-200 2.8 IS en flitser geen topfoto's kan trekken (NA oefenen weliswaar), dan ben je beter af een andere hobby te zoeken, want dan lukt het met geen enkel toestel!
                      Dus ook al komen hier nog 100 vragen over hoe het moet, uiteindelijk zal je (net als iedereen) leergeld moeten betalen en af en toe thuiskomen met 0 geslaagde platen

Liegen en bedriegen, niet de manier om er te geraken!
                      Om te beginnen staat er op zowel de foto's van dat ivan-gedoe als op die van urbexphotography toevallig nét dezelfde copyright! Maak jezelf niet belachelijk svp
                      Mods die het volledige bewijsmateriaal willen hebben dat deze persoon 2 accounts heeft hier kunnen me altijd via PM bereiken.
                      Last edited by Frederic007; 6 maart 2010, 15:51.
                      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert P Bekijk bericht
                        Elk objectief, ook het duurste en beste, heeft de minste scherpte bij de grootste en de kleinste lensopening, ook in het centrum.
                        Minstends één stop diafragmeren, een goed statief en op het juiste moment afdrukken, geven de meeste kans op succes.
                        Ja, goed scherpstellen ook natuurlijk.( en denk aan de trilling van de camera + objectief door het opklappen van de spiegel. eventueel de zelfontspanner gebruiken)
                        Bert P
                        Dat je je diafragma best een stop dichtknijpt, dat klopt. En naar mijn ervaring ook bij concertfotografie, ook al is het met slechte lichtomstandigheden niet altijd haalbaar (en dan heb je natuurlijk meer aan een foto die niet 100% scherp is dan aan geen foto)

Ik heb echter nog nooit gemerkt dat trillingen door dat dichtklappen bij concerten ook maar enige invloed op je foto's hebben. Werken met de zelfonstanner... lijkt me dat je daarmee zowat constant het moment zal missen en dat het daardoor (+ ook door het focussen) vaker fout loop dan goed.

Comment

1) Een zelfontspanner op concerten. Persoonlijk nog niet vaak gezien. Een statief nog minder.
                          2) Een stuk onscherpte kan natuurlijk ook deels door de beperkte DOF komen.
                          TS trekt op 200mm en f 2.8. Veronderstel dat hij op 10 meter van dat podium staat. DOF is dan 35-40 cm (ongeveer). Als je onderwerp dan beweegt, beweegt dat voor een stuk uit het scherpgebied.
                          3) Een stop onderbelichten heeft tot gevolg dat je snelheid bv. naar boven gaat... en de ruis ook als je die gaat ophalen in een beeldbewerkingsprogramma.
                          Dan moet je eventueel selectief denoisen.
                          4) Soms moet je aanvaarden dat het trekken van degelijke foto's niet gaat. Dan gaat het toestel terug de rugzak in. Heb soms ook gehad dat ik dacht best een kaars te plaatsen op mijn 200mm om wat meer licht te krijgen.
                          5) De 70-200 2.8 IS stabiliseert jouw beweging, maar niet de beweging van je onderwerp.
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            gast had u van in het begin al door zunne... dan maar snel uw handtekening wijzigen... peins dat een PM naar de mods wel op zijn plaats is...
                            Er is een pm door mij zelf naar mod Francinke gestuurd met de ware toedracht van een andere account hier op het board.Als jullie zich daarover druk wensen te maken : Doe maar.Bewijs wordt dan nogmaals geleverd dat er op een forum een bende bleiters zitten.

Comment

Er is een pm door mij zelf naar mod Francinke gestuurd met de ware toedracht van een andere account hier op het board.Als jullie zich daarover druk wensen te maken : Doe maar.Bewijs wordt dan nogmaals geleverd dat er op een forum een bende bleiters zitten.
                              een bende? Ik tel er maar 1.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                                2) Een stuk onscherpte kan natuurlijk ook deels door de beperkte DOF komen.TS trekt op 200mm en f 2.8. Veronderstel dat hij op 10 meter van dat podium staat. DOF is dan 35-40 cm (ongeveer). Als je onderwerp dan beweegt, beweegt dat voor een stuk uit het scherpgebied.
                                Bij mij beweegt het scherptegebied gewoon mee met het onderwerp.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                                X