Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis

    hallo, ik ben redelijk nieuw in de wereld van fotografie dus moet nog veel leren,
    ik heb al veel foto's gezien oa van sophie van der perre met een soort korrelactige ruis

    iemand zei mij dat ik mijn iso waarden hoger moet zetten om het effect te verkrijgen maar dat lukt mij niet echt ...

    iemand tips ? ik werk met een nikon D5000

    alvast bedankt !

  • #2
    Re: Ruis

    Ik denk dat de meeste fotografen juist weinig ruis willen op hun foto's die uit de camera komen. Ruis duikt inderdaad bij de meeste camera's op bij hogere ISO waarden.

    Indien je echt ruis op je foto wilt kan je best even experimenteren met distortion filters in Photoshop.
    Last edited by napster; 24 januari 2010, 18:43.
    Nikon D300s + grip MB-D10 | Nikkor 14-24mm f2.8 | Nikkor 24-70mm f2.8 | SB-600 | SB-900 | Statief en toebehoren | http://www.cobrapit.be

    Comment


    • #3
      Re: Ruis

      Te goede camera gekocht, inruilen voor een D70 zal snel resultaat geven of eens kijken naar DxO filmpack, hiermee kun je een groot aantal films nabootsen en er zijn meer van dis soort pakketten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Ruis

        te goede camera, sarcastisch of serieus ?

        Comment


        • #5
          Re: Ruis

          Als je echt ruis wil: dan is het serieus..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Ruis

            met mijn D5000 lukt het aan geen kanten, zelf niet op ISO 3200.

            zal maar eens op photoshop kijken

            Comment


            • #7
              Re: Ruis

              je moet wel de een verschil maken ts digitale ruis en analoge ruis...