Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis

    hallo, ik ben redelijk nieuw in de wereld van fotografie dus moet nog veel leren,
    ik heb al veel foto's gezien oa van sophie van der perre met een soort korrelactige ruis

    iemand zei mij dat ik mijn iso waarden hoger moet zetten om het effect te verkrijgen maar dat lukt mij niet echt ...

    iemand tips ? ik werk met een nikon D5000

    alvast bedankt !

  • #2
    Re: Ruis

    Ik denk dat de meeste fotografen juist weinig ruis willen op hun foto's die uit de camera komen. Ruis duikt inderdaad bij de meeste camera's op bij hogere ISO waarden.

    Indien je echt ruis op je foto wilt kan je best even experimenteren met distortion filters in Photoshop.
    Last edited by napster; 24 januari 2010, 18:43.
    Nikon D300s + grip MB-D10 | Nikkor 14-24mm f2.8 | Nikkor 24-70mm f2.8 | SB-600 | SB-900 | Statief en toebehoren | http://www.cobrapit.be

    Comment


    • #3
      Re: Ruis

      Te goede camera gekocht, inruilen voor een D70 zal snel resultaat geven of eens kijken naar DxO filmpack, hiermee kun je een groot aantal films nabootsen en er zijn meer van dis soort pakketten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Ruis

        te goede camera, sarcastisch of serieus ?

        Comment


        • #5
          Re: Ruis

          Als je echt ruis wil: dan is het serieus..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Ruis

            met mijn D5000 lukt het aan geen kanten, zelf niet op ISO 3200.

            zal maar eens op photoshop kijken

            Comment


            • #7
              Re: Ruis

              je moet wel de een verschil maken ts digitale ruis en analoge ruis...

              de "mooie" ruis die je in veel foto's kan vinden is meestal een analoge ruis,
              als je foto's maakt met je digitale nikon op hoge ruis, dan heb je een "vervlakking" van de foto waardoor de scherpte verdwijnt
              bij analoge ruis zijn het de zilverkorrels van de film die zichtbaar worden,
              die ruiskorrel is mooi.
              nu, in het digitale tijdperk zij er al programma's die bij z/w convertie de mogelijkheid bieden die analoge ruis te simuleren,
              en redelijk goed!
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: Ruis

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Te goede camera gekocht, inruilen voor een D70 zal snel resultaat geven of eens kijken naar DxO filmpack, hiermee kun je een groot aantal films nabootsen en er zijn meer van dis soort pakketten.
                De D60 is ook een aanrader met de iso hoger dan 400
                (en ik maar moeite doen om een foto te trekken zonder ruis in donkerdere omstandigheden )
                Ook ik raad je aan de ruis er met behulp van photoshop of een ander programma op te plaatsen

                Comment


                • #9
                  Re: Ruis

                  de RAW-converter van LR3 beta geeft mooie filmachtige korrel op hoge ISO in combi met weinig licht opnames. beta versie is momenteel gratis beschikbaar.


                  effex pro heeft prachtige filters om zowel films als ruis te imiteren

                  is niet goedkoop maar je hebt wel mogelijkheid om 15dagen gratis uit te proberen
                  bied mogelijkheid de hoeveelheid ruis te kiezen, fijn of grof, in donkere lichte of mid area's, saturatie etc..

                  Comment

                  Working...
                  X