Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR met Canon 5D Mark II.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR met Canon 5D Mark II.

    Hallo allemaal,

    Klein overbodig vraagje misschien.Maar ik ben daarnet gaan urbexen en wat enkele HDR's maken op de manier zoals ik vaak lees met opgeklapte spiegel.Als de opgeklapte spiegel functie afstaat lukt het dus wel.

    Dit was zo ingesteld dus in mijn 5D MarkII samen met een belichtingscorrectie van -2 0 +2 en de zelfonspanner van 10 sec op.

    Ik drukte af en je hoorde dat de spiegel opklapte en na 10 sec 1 foto en voor de rest niks meer.Getracht 3x kort na elkaar in te drukken en dan te zien wat er zou gebeuren als de zelfonspanner van 10 naar 0 is gegaan,maar hij blijft 1 foto maken.

    Wie kan er mij helpen?

  • #2
    Re: HDR met Canon 5D Mark II.

    Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Klein overbodig vraagje misschien.Maar ik ben daarnet gaan urbexen en wat enkele HDR's maken op de manier zoals ik vaak lees met opgeklapte spiegel.Als de opgeklapte spiegel functie afstaat lukt het dus wel.

    Dit was zo ingesteld dus in mijn 5D MarkII samen met een belichtingscorrectie van -2 0 +2 en de zelfonspanner van 10 sec op.

    Ik drukte af en je hoorde dat de spiegel opklapte en na 10 sec 1 foto en voor de rest niks meer.Getracht 3x kort na elkaar in te drukken en dan te zien wat er zou gebeuren als de zelfonspanner van 10 naar 0 is gegaan,maar hij blijft 1 foto maken.

    Wie kan er mij helpen?
    De spiegel opklapfunctie is enkel noodzakelijk tussen 1/4 sec en 1/40 sec om uitdovende trillingen in je opname te vermijden. Deze funktie laat niet toe dat er 3 foto's na elkaar gemaakt worden in één serie. Ofwel neem je dan 3 foto's via de opklapfuntie (drie keer opnieuw afdrukken en telkens 2 of 10 sec wachten......ofwel laat je de camera op AEB staan en multiple shots... gebruik je een draadontspanner(welke je moet inhouden tijdens de 3 opnames) en gebruik je de opklapfunctie niet. Probeer de sluitertijden tussen 1/4 en 1/40 ste sec te vermijden. Laat de isowaarde wat zakken of stijgen zodat je niet in deze marge zit of knijp je diafragma wat verder dicht(waardoor de sluitertijd langer word) of net iets verder open( waardoor de sluitertijd wat korter word).
    Last edited by RUPSELKOPKE; 6 februari 2010, 17:09.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: HDR met Canon 5D Mark II.

      Bedankt.
      Dus bij opgeklapte spiegel maw 1 voor 1 een foto maken als het over de HDR gaat?

      Comment


      • #4
        Re: HDR met Canon 5D Mark II.

        Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
        Bedankt.
        Dus bij opgeklapte spiegel maw 1 voor 1 een foto maken als het over de HDR gaat?
        Ja.....maar je hoeft geen 10 sec te wachten hé....er is ook de 2 sec instelling op een 5DmkII.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: HDR met Canon 5D Mark II.

          Gebruik de bracketing functie. Lees de handleiding.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: HDR met Canon 5D Mark II.

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Gebruik de bracketing functie. Lees de handleiding.
            Bracketing werkt niet met de spiegelopklapfunctie.......lees de topic.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: HDR met Canon 5D Mark II.

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Bracketing werkt niet met de spiegelopklapfunctie.......lees de topic.
              Idd want dat heb ik proberen te doen.

              Comment

              Working...
              X