Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

baby

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• baby

hey allemaal,
    ben een beginner in het wereldje van digitale fotografie en heb mij een nikon d5000 met 18-105mm kitlens aangeschaft. Nu kan mijn schoonzusje alle dagen bevallen en zou graag wat foto's maken in ziekenhuis. Welke instellingen kan ik hier best gebruiken
    ISO DIAFRAGMA SLUITER heb (nog) geen statief moest dit van enig belang zijn ivm bewegingsonscherpte. alle tips welkom

Re: baby

geen reacties, het wordt nochtans dringend hoor net dat ze binnen is in het ziekenhuis dus aub wat info

Comment

Indien je een volledige nieuwkomer bent zou ik aanraden om via shutter priority te werken:
      -18mm minimum 1/18
      -100mm minimum 1/100

Ongeveer gemiddeld op 1/50.

ISO op auto zetten.
      In RAW schieten zodat je witebalance achteraf kan kiezen.

Belangrijkste is dat je fotos scherp zijn daarom shutter priority.
      'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Flitsen zoveel mogelijk vermijden, want voor babietjes is zo een flits wel heel fel...
        Qua instellingen, alles hangt van het aanwezige licht af natuurlijk. Bij weinig licht, zul je met kitlens niet zo ver geraken zonder flits. Je kunt je ISO helemaal omhoog schroeven natuurlijk en diafragma zo laag je kunt dan. Eventueel belichtingscompensatie.

Succes ermee!
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

dag allemaal het is zover het is een jongen geworden oliver genaamd
          dus gaan deze middag op bezoek nog iemand nuttige tips waar ik best op kan letten

Comment

Proficiat met de nieuwe!

Wat ik nog kan toevoegen is: focussen op de ogen van de baby heeft altijd het beste resultaat.
            'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Working...
            X