Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panning ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: panning ?

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
    Al vaak geprobeerd, nog nooit iets van gebakken: zo'n spectaculaire foto van een bewegend voorwerp waarbij de camera werd "meegetrokken" bij de opname. "Panning" heet het, geloof ik. Hoe doe je dat, waar moet je op letten, links naar online tut's... ? Dank vooraf.
    Probeer eerst te oef. aan de zijkant van een drukke baan bvb. De auto's rijden er niet te snel waardoor je meer kans hebt om scherpe beelden te hebben. Het effect van panning vermindert daardoor ook een beetje, maar het is goed als eerste oef.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik volgend youtube filmpje handig:

http://www.youtube.com/watch?v=ez3tJfDgYHM
      Alle respect voor mr Boland, ik heb al veel van zijn werk gezien, maar geloof nooit dat je met gestrekte armen betere stabiliteit haalt dan met alles dicht tegen het lijf.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Alle respect voor mr Boland, ik heb al veel van zijn werk gezien, maar geloof nooit dat je met gestrekte armen betere stabiliteit haalt dan met alles dicht tegen het lijf.
        Ik sta elke week langs een of ander circuit en moet eerlijk zeggen dat als ik zo panning foto's moet nemen ik heel teleurgesteld ga zijn als ik thuis mijn foto's bekijk.Ieder zijn eigen manier maar over deze heb ik toch mijn twijfels.
        Last edited by jopat; 7 december 2010, 18:30.
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alicesmile Bekijk bericht
          koop een compact camera en leer daar eerst mee fotograferen
          -koop pas een reflex als je weet wat je nodig hebt qua shutterspeed/diafragma en iso in elke situatie.
          -zoek een echte fotograaf die die communie kan fotograferen en leer bij door ook foto's te trekken als 2de fotograaf.

Het is niet omdat je een relfex koopt dat je daarom ook een beter fotograaf bent en dat je huwelijken en communies kan trekken.
          Sorry voor wat ik zeg maar het is zo, die mensen willen een momentopname van iets dat maar weinig gebeurt en willen daarvan de beste herinnering die ze kunnen krijgen.
          Met citaat reageren
          Panning bij huwelijken, communie
          Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alicesmile Bekijk bericht
            1 koop een compact camera en leer daar eerst mee fotograferen
            2 -koop pas een reflex als je weet wat je nodig hebt qua shutterspeed/diafragma en iso in elke situatie.
            3 -zoek een echte fotograaf die die communie kan fotograferen en leer bij door ook foto's te trekken als 2de fotograaf.

Het is niet omdat je een relfex koopt dat je daarom ook een beter fotograaf bent en dat je huwelijken en communies kan trekken.
            Sorry voor wat ik zeg maar het is zo, die mensen willen een momentopname van iets dat maar weinig gebeurt en willen daarvan de beste herinnering die ze kunnen krijgen.
            4 Met citaat reageren
            1 geldverspilling, als t beestje gebeten heeft koop je uiteindelijk toch een reflex
            2 de auto modus op een reflex werkt perfect, misschien zelfs een pak beter dan op een compact. Je kan een reflex even laagdrempelig als een compact gebruiken, maar dan met betere beeldkwaliteit.
            3 zit iets in. kwaliteit heeft zijn prijs
            4 nogal eisen stellen
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
              Panning bij huwelijken, communie
              Als ze heel snel rennen
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De belangrijkste setting voor panning is continuous autofocus (AF-C op Nikon) en eventueel shutterspeed voorkeuze gebruiken zodat je mooi kan controleren "hoeveel" beweging er in je foto mag zitten.

Volgens mij krijg je het volgende effect als de VR de panning beweging niet herkent (let op de groene kegel die nogal vreemd "uitgesmeerd" is) :

Andere foto's met dezelfde settings geven wel een mooi egaal groene spreiding van de kegel.
                Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                Flickr album Homepage

Comment

Working...
                X