Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noise filter / Noise reduction

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Noise filter / Noise reduction

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
    volgens mij wordt er toch geen NR op de RAW file toegepast? bij canon toch?
    Bij sluitertijden van 1s of langer wordt er na de eigenlijke foto nog een "darkframe" foto gemaakt.
    Dit is duidelijk te merken aan het feit dat je gedurende het dubbele van de gebruikte sluitertijd geen nieuwe foto kan maken.
    Deze darkframe wordt van de eerste foto afgetrokken en is werkzaam zowel in JPG als in RAW.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
      Bij sluitertijden van 1s of langer wordt er na de eigenlijke foto nog een "darkframe" foto gemaakt.
      Dit is duidelijk te merken aan het feit dat je gedurende het dubbele van de gebruikte sluitertijd geen nieuwe foto kan maken.
      Deze darkframe wordt van de eerste foto afgetrokken en is werkzaam zowel in JPG als in RAW.
      bedoel je bovenvermelde als die high iso noise functie actief is?
      want idd de burst rate gaat drastisch omlaag als je deze functie aanzet

stukje tekst dat ik gevonden heb omtrent welke settings een RAW file onaangetast laten: klik
      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

.. en als Doug Pardee het u zegt kunt ge het beter maar als juist aannemen

Comment

Ik heb anders wel het idee dat deze in een rawbestand mee word ingebracht. Mijn Rawbestanden zijn nooit even groot. Dus ik heb wel een vermoeden dat sommige extra info bevatten. Het is best mogelijk dat een rawbestand word weggeschreven na de aftrek van de ruis. In de handleiding van een 7D staat :
          Hi-iso ruisreductie :
          Als u een RAWof RAW-jpeg opname met de camera weergeeft of de opname direct afdrukt, zal het effect van de HI-iso ruisreductie minimaal lijken. U kunt de ruisreductie controleren of de opnamen met ruisreductie via DPP afdrukken
          Verder staat er nog : (bij reductie lange sluitertijd)
          Bij ISO 1600 en hoger is er mogelijk meer ruis bij instelling 2 (aan), dan bij de instelling 0 of 1(uit of automatisch)
          Dus zelfs bij de ruisreductie op aan, is er meer ruis dan dat je dit zonder reductie zou doen. (in sommige omstandigheden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
            bedoel je bovenvermelde als die high iso noise functie actief is?
            want idd de burst rate gaat drastisch omlaag als je deze functie aanzet

stukje tekst dat ik gevonden heb omtrent welke settings een RAW file onaangetast laten: klik
            Neen, de ruisreductie waarover ik het heb wordt enkel toegepast bij lange sluitertijden (>1s) zelfs bij opnamen in RAW.
            Deze kun je aan of uit zetten met C.Fn 02 (toch bij mijn 20D, veronderstel dat dit bij de opvolgers identiek gebleven is).
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Working...
            X