Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor avondopname-optreden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor avondopname-optreden

Hej allemaal

Ik ga vanavond voor school Voice Male interviewen en natuurlijk horen daar foto's bij. Het optreden is op de kerstmarkt en is 's avonds. Aangezien ik een beginnende amateur fotograaf ben, zou ik graag wat tips hebben over de instellingen van de camera. Want die iso-waarde, ... snap ik nog geen 100%.

Ik ga foto's trekken van het optreden zelf, maar ook achteraf bij het interview.

Bedankt voor de tips

P.s. ik heb een nikon D90

Groetjes

Valerie

Re: Tips voor avondopname-optreden

Eigenlijk ben een maand te laat met de vraag, want nu kun je niks meer proberen.

Iso zo hoog moelijk-diafragma zo groot mogelijk(of ietsje dicht draaien)-camera op A en de sluitertijd en de histogrammen, maar dat zegt waarschijnlijk weer weinig, in de gaten houden. De sluitertijd mag niet boven de 1/1,5f komen.

Bereid je voor op een slecht resultaat, dan kan het meevallen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ja, maar ik weet het pas van gisteren. Dus veel kon ik niet doen.

Ik ga het proberen!

Comment

Ik heb een beetje zelfde probleem, beginner en dansgroep op een kerstmarkt (zie forum), daar werd mij aangeraden om met een lichtsterke lens te gaan (nikkor 35mm f/1.8 werd aangeraden voor m'n D60) en hoog in de ISO te gaan en niet flitsen (zeker niet met de ingebouwde).

wat ik versta van die ISO dingen is dat per verdubbeling je maar de helft van het licht nodig hebt voor je foto (dus ISO 200 heeft maar de helft zoveel licht nodig als de standaard ISO100, en ISO 1600 heeft dan 5 maal minder licht nodig denk ik)
        Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
          en ISO 1600 heeft dan 5 maal minder licht nodig denk ik)
          dat is een rekenfoutje of een eigenlijk een denkfpoutje:

100iso->200iso 1/2 licht nodig naar 400iso 1/2 naar 800 1/2 en naar 1600 weer de helft.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht

wat ik versta van die ISO dingen is dat per verdubbeling je maar de helft van het licht nodig hebt voor je foto (dus ISO 200 heeft maar de helft zoveel licht nodig als de standaard ISO100, en ISO 1600 heeft dan 5 maal minder licht nodig denk ik)
            Van ISO100 naar ISO200, 1 stop of de helft minder licht nodig. Daar zat je nog juist

Van ISO200 naar ISO400, 1 stop of de helft minder licht nodig.

Van ISO400 naar ISO800, idem

Van ISO800 naar ISO1600, idem

... dus gevoeligheid op ISO1600 heeft (2*2*2*2)=16 maal minder licht nodig dan ISO100.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
            https://1x.com/wimmeeus/

Comment

whoops, idd denkfoutje.

maar voor de rest, met wat lichtsterk glas is niks mis?
              Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

Working...
              X