Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

    Er is aan mij gevraagd om foto's te maken van het uitroepen van de nieuwe prinscarnaval.
    Zoiets heb ik nog nooit gedaan en daarom de volgende vraag:
    Vanaf achteren staan 2 bouwlampen , De prins komt te voorschijn en op dat moment wordt deze vlikkerend door verschillende schijnwerpers verlicht.
    Mijn vraag nu, hoe zou ik dan het beste mijn camera (CANON 40D met flitswer 580EX) kunnen instellen? En welke lens zou ik dan het beste kunnen nemen?
    Lenzen, 17-40 , 24-104 , 55-250
    alvast zeer bedankt, Dré

  • #2
    Re: Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

    Dit lijkt me een beetje de situatie zoals een optreden van een of andere groep, je hebt dus tegenlicht, en ook een belichting langs voor van je nieuwe prins, allez als ik het goed begrijp uit je beschrijving he.

    Ik zou dit fotograferen zonder flits om de sfeer te behouden, met het optrekken van de ISO, Normaal pak ik zoiets aan op 1600 ISO met een 70 200 mm F2,8 L USM.
    Uiteraard in Raw, maar ik gebruik bij opname een instelling van de witbalans van rond de 3000° Kelvin. Dit geeft normaal gezien goede resultaten.

    Zoals steeds zal de optiek hier de doorslag geven, zeg het misschien even tegen je vrouw, zodat je een excuus hebt om een 70-200 f2,8 te kopen.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

      Oorspronkelijk geplaatst door ameuffels Bekijk bericht
      Vanaf achteren staan 2 bouwlampen ,
      waar van achteren, achter jou of achter de Prins?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        waar van achteren, achter jou of achter de Prins?
        grt,bouk.
        Achter de prins.

        Er is mij verteld dat eerst een "gordijn" voor de prins hangt zodat je het silhouet ziet en vervoilgens gaat deze "gordijn" omhoog en spots aan.

        Als dit gebeurd kun je dus niets meer instellen, dus hoe de camera staat ingesteld is het dat.
        Wat ik al aangaf, dit heb ik nog nooit gedaan.
        Daarom het volgende
        Er worden spots op dit gebeuren gericht, hoeveel licht is dat?
        Ook stel ik me voor dat dan veel beweging is, armen zwaaien enz.
        Zou ik dit met 1/200-4,5 -400ISO (eventueel de sportstand) kunnen halen of zou ik beter flitsen.
        Alvast bedankt,
        Dré

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen Uitroepen prinscarnaval

          Kun je dit niet even op voorhand uitvogelen, eventueel vragen of je een proefkonijn mag
          gebruiken en zo te zien wat al mogelijk is? Aangezien ze jou ervoor gevraagd hebben, zal
          dat toch geen probleem mogen zijn. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kan je
          heel gemakkelijk anticiperen.

          Comment

          Working...
          X