Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot in Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot in Gent

    Hey ,

    Zaterdag ben ik van plan om een fotoshoot te doen van 2 van mn vriendinnen ,
    de locatie zal het grafitti straatj in Gent zijn. Nu dat ik nog maar een beginner ben , vraag ik me af waar ik vooral op zal moeten lette ... Op welke stand ik het best mijn toestel zet en zo ... Ik fotografeer met een Canon 400D + sigma 18-200 mm 1:3.5 - 5.3

    Mvg ,
    Cath

  • #2
    Re: Fotoshoot in Gent

    Ik verplaats dit topic naar een geschikter forumonderdeel.
    In de fotohoek - Beginnershoek is het de bedoeling dat foto's geplaatst worden

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot in Gent

      Spijtig dat er geen reacties komen ..
      Had graag wat hulp gekregen ..

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot in Gent

        Volgens mij werk je best in de Av-stand (diafragmavoorkeur) met een zo groot mogelijk diafragma (dus klein f-getal). Indien mogelijk (ik weet niet hoe breed de straat is) zoom je ook best wat in. Je krijgt dan minder vervorming en een beperktere scherptediepte, wat vaak mooi is bij portretten. Stel wel scherp op de ogen.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot in Gent

          Op av stand zetten en spelen met de 'Dof'
          Hoe kleiner je getal (f- waarde) hoe meer dof je creeert.
          Hoe groter je getal (f- waarde) hoe minder dof je creeert.
          Schrep zetten op de ogen

          Ken het straatje, en zo breedt is het daar niet... denk dat je best ergens rond de 50 mm blijft.

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoot in Gent

            Hey!

            Als je wat advies nodig hebt wil ik je gerust even komen helpen. Mijn kot is daar niet al te ver af. 't Is allemaal nogal moeilijk om zo uit te leggen...veel eenvoudiger om snel in de praktijk te tonen. Ik zie dat je met canon werkt...je mag dan gerust een flitser, wat lenzen en accessoires proberen. Laat maar iets weten via PM!

            W.
            www.flickr.com/nertog/sets

            Comment

            Working...
            X