Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby op het strand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby op het strand

    hallo,

    In September zal ik een fotoshoot maken van een kindje op het strand.
    ik ben een complete beginner, en ik zou wel wat tips kunnen gebruiken .
    zijn er dingen waar ik moet op letten, dingen die ik moet weten,...

    ik heb een D90 met de Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR kitlens.
    en als het nodig is kan ik wel wat investeren.

    Groeten,
    Firen

  • #2
    Re: Baby op het strand

    met die spullen moet het gaaan.
    denk om de stand van de zon.
    sta op de zelfde hoogte als de kleine.
    laat de kleine niet tè veel poseren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Baby op het strand

      interactie onderhouden met het kind...laten vertellen, wat het later zal worden, wat het zoal gedaan heeft die dag...of tijdens de vakantie...en als het kan zonder de mama en/of papa...

      Comment


      • #4
        Re: Baby op het strand

        Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
        interactie onderhouden met het kind...laten vertellen, wat het later zal worden, wat het zoal gedaan heeft die dag...of tijdens de vakantie...en als het kan zonder de mama en/of papa...
        "Baby" vertelt gewoonlijk nog niet veel .....
        Als hij al wat groter is begint hij vaak wel te praten...., de meesten toch...
        Groet
        Jan

        Comment


        • #5
          Re: Baby op het strand

          doe de shoot in de latere namiddag, dan staat de zon lager

          let op licht en schaduw, voorkom dat het gezicht bv. half in schaduw en half in zon zit, ook als je inflitst krijg je dat niet goed

          probeer shots op ooghoogte te maken, zonder in de neusgaten te "kijken" (dan is je standpunt te laag) op strand licht overbelichten, maar bewaak je histogram om te veel uitgebeten partijen te voorkomen.

          als een bekende van de baby wilt helpen met lieve snuitjes trekken, dan moet die achter je staan en zich ietswat bukken bij het vragen om aandacht van de kleine, anders kijkt die baby telkens de verkeerde kant uit

          als de baby bv. op de schoot van mama of papa zit, maar de uitsnede zo is dat je dat neit dadelijk ziet, kan papa of mama een beetje kittelen in de onderbuik, dat geeft een reuze babylach, maar als je dat moment mist, heb je een reuzegrijns in de plaats ..

          investeer eventueel in een SB600, je kan dan mooi de zon achter de baby houden en de baby inflitsen, maar oefen dat mogelijks eens op voorhand met een peluche beer. flitsen is iets dat je niet op 123 leert, het vraagt enige oefening om het goed te doen.

          diafragma tussen 4 en 5.6 vind ik ideaal op een 2.8 lens, op de kitlens mogelijks 5.6 tot 6.3 aanhouden, vermijd om je diafragma helemaal dicht te knijpen, maar op een kitlens is vol open ook niet aan te raden.

          portretfotografie gaat uitstekend met een tamron 28-75 f2.8, als je de investering ziet zitten

          Comment


          • #6
            Re: Baby op het strand

            bedankt voor de tips !
            ik zal er rekening mee houden, en ik denk dat het dan wel moet lukken.

            Mvg, firen

            P.s. :als je binnenkort iemand foto's ziet maken van een pluchen beer op het strand, dan ben ik aan het oefenen ...

            Comment

            Working...
            X