Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

    Hallo allemaal

    ik ben een maand in het bezit van een canon eos1000D en ik zou dolgraag een cursus volgen om met deze spiegelreflex de mooiste foto's te kunnen maken.
    Ik had m al een boek aangeschaft easy computing, fotoboek van de canon eos1000D maar dit was niet echt wat ik ervan verwacht had om met de camera te leren werken.
    Nu zou ik dus graag een algemene opleiding willen volgen over digitale fotografie, waarbij alles aan bod komt, bediening, belichting, iso, diafgragma, soorten objectieven, flitsers etc... en niet zo een beginnerscursusje waarbij je leert werken met een compactcamera want daar heb ik geen nood aan...
    het interesseert me enorm maar vraag me af als er mensen zijn die al een opleiding achter de rug hebben en waarin er in de cursus echt wel op word uitgegaan van gebruik van een digitale reflex.
    Mijn bedoeling is gewoon aan amateur fotografie te doen en misschien in de verre toekomst hier eventueel verder te gaan dan amateurfotografie.
    Natuurlijk weet ik dat de canon eos1000D geen prof camera is, maar voor te beginnen en te kijken als het me wel ligt is dit toch een goede aankoop geweest veronderstel ik.

    iemand tips?

    groeten

    jurgen

  • #2
    Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

    ik ga zelf ook deze cursus volgen: waarschijnlijk op maandagavond



    Comment


    • #3
      Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

      Ook ik heb interesse voor een dergelijke cursus Digitale fotografie.
      Dan wel in de omgeving van Sint-Truiden en wel liefst op zaterdag(voormiddag).

      Doel om als beginner beter overweg te kunnen met de verschillende instellingen van het toestel alsook de nabewerking van de foto's...

      toevallig iemand die weet waar dit mogelijk is ?
      mvg.
      Stefan

      SONY DSC H9

      Comment


      • #4
        Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

        Place to be:
        HTML-code:
        http://digitalefotografie.cttlimburg.be/
        Heb de drie modules daar gedaan en beter vind je echt niet....

        Gr,
        P

        Comment


        • #5
          Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

          Oorspronkelijk geplaatst door ester1977 Bekijk bericht
          de juiste dagen zijn: woensdagmiddag en -avond en zondagmorgen (voor beginners)

          Comment


          • #6
            Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

            Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
            Place to be:
            HTML-code:
            http://digitalefotografie.cttlimburg.be/
            Heb de drie modules daar gedaan en beter vind je echt niet....

            Gr,
            P
            Dit kan ik bevestigen.
            Groeten Veerle.

            Nikon D90 en D70s + wat glas ==> http://veerle.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

              Ook via Syntra Hasselt, Genk,.. kan je kortlopende cursussen volgen van digitale fotografie.
              Ik heb deel 1 al gevolgd en vond dit heel interessant. Zal dus binnenkort ook het 2de deel gaan volgen.
              Kan je trouwens ook met opleidingscheques betalen!

              Veel succes!

              Comment


              • #8
                Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                CVO ZOlder. daar ga ik in september starten. Ik kan er nog niets van zeggen, maar heb al positieve commentarren gehoord.
                iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                  Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                  CVO ZOlder. daar ga ik in september starten. Ik kan er nog niets van zeggen, maar heb al positieve commentarren gehoord.

                  'k Ga er in september de 4de module beginnen seh ...

                  Prijsgewijs valt het reuze mee met slechts € 60.00 inschrijvingsgeld (dat je als werknemer dan nog kan halveren via opleidingscheques).
                  Lesgevers zijn (voor zover ik weet allemaal) professionele fotografen. Men start vanaf 0 dus is een full blown reflex toestel (zeker in de beginfase) geen must.

                  Doelpubliek is de amateur, dus voor wie professioneel is of wil gaan beginnen die kan het beter bij een academie gaan zoeken denk ik.

                  In de nabije toekomst voorziet men een verhuis naar de vroegere mijnterreinen en dan zou ook de studio verder uitgebouwd worden (vandaag is er materiaal genoeg, maar de locatie wat gedateerd).

                  Op 2 september is er een info-dag; als de interesse er dan is, niet te lang aarzelen om in te schrijven want het is één van de meest bevraagde cursussen.

                  http://www.cvohz.be
                  Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

                  Comment


                  • #10
                    Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                    ook ik heb die snelcursus gevold bij syntra in genk en ik vond het gewoon weggesmeten geld. sorry voor de lerares maar we zaten met 17 in de klas en dat was al veel te veel maar blijkbaar tellen alleen maar de centjes want heb er echt niks bij geleerd

                    Comment


                    • #11
                      Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                      Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
                      ook ik heb die snelcursus gevold bij syntra in genk en ik vond het gewoon weggesmeten geld. sorry voor de lerares maar we zaten met 17 in de klas en dat was al veel te veel maar blijkbaar tellen alleen maar de centjes want heb er echt niks bij geleerd
                      zelf heb ik ook zeer slechte ervaringen met syntra, ik heb de afgelopen 2 jaar, in totaal 500 euro plus aankoop prijs van handboeken (150 euro) weggegooid. 2x beloofde ze me dat de cursus waar ik me voor inschreef voor 1 doelgroep was maar wat bleek, 2x hebben ze me beetgenomen. de eerste cursus die ik deed was PC technicus in Genk, maar blijkbaar gooide ze daar de 1e jaars van netwerkbeheer bij ons in de groep omdat die zogezegd dezelfde basis moeten krijgen in het inleidende jaar. Dikke bull**** ja, en dan maar halverwege besloten te stoppen want had geen aard meer, ge betaald dan zoveel geld voor een cursus en dan is de helft van de uren dat ge daarzit weggegooide tijd omdat de leerstof niet voor u bedoeld is.
                      Toen maar een cursus webdesign gaan doen, ook hier weer hetzelfde verhaal, zoveel inschrijvingsgeld en weer 2 groepen bijeen gooien waardoor de lesinhoud niet overeenkomt met waar ge voor daar zijt.
                      Syntra kan dan goed en hoog aangeschreven staan, maar mij zien ze daar niet meer.
                      Nu inschrijven bij CTT-Limburg voor de cursus digitale fotografie intensief van 1,5 jaar met 1 x per week te gaan en een pak beterkoop.

                      dus mensen die naar syntra willen gaan, eerst goed bevragen en beter te veel navragen dan direct in te schrijven
                      het zijn geldwolven die per cursist subsidie krijgen van de overheid dus hoe meer cursisten hoeveelste meer geld?
                      En altijd proberen de boeken die ge eventueel moet bijkopen zelf bij standaard boekhandel te bestellen want syntra telt bij de kostprijs eens effe lekker een dikke 50 % erbij en dat steken ze zich lekker in hun zakken

                      Comment


                      • #12
                        Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                        Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                        Place to be:
                        HTML-code:
                        http://digitalefotografie.cttlimburg.be/
                        Heb de drie modules daar gedaan en beter vind je echt niet....

                        Gr,
                        P
                        Die cursus is voor september al volzet!
                        januari is het enige waar je je nog voor kan inschrijven.

                        Maar ik begin dus in september hier: http://www.sbi-cvo.be/2008/Informatica/Digifoto_02.htm

                        Comment


                        • #13
                          Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                          Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                          Die cursus is voor september al volzet!
                          januari is het enige waar je je nog voor kan inschrijven.

                          Maar ik begin dus in september hier: http://www.sbi-cvo.be/2008/Informatica/Digifoto_02.htm
                          Die cursus voor september is inderdaad al volzet, maar inschrijven voor die van januari gaat nog niet. Ik heb de mensen van CTT Limburg daar gisteren voor gemaild en ze hebben mij op "de wachtlijst" gezet. De leerkracht zou mij mailen wanneer het mogelijk wordt om in te schrijven.

                          Je moet er blijkbaar dus vlug bij zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                            Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                            Die cursus is voor september al volzet!
                            januari is het enige waar je je nog voor kan inschrijven.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
                            Die cursus voor september is inderdaad al volzet, maar inschrijven voor die van januari gaat nog niet. Ik heb de mensen van CTT Limburg daar gisteren voor gemaild en ze hebben mij op "de wachtlijst" gezet. De leerkracht zou mij mailen wanneer het mogelijk wordt om in te schrijven.

                            Je moet er blijkbaar dus vlug bij zijn.
                            ik ben bij de gelukkigen die in september beginnen naar wat ik hoor is het niet voor niets dat ze daar een wachtlijst hebben. Ik ken meerdere mensen die deze cursus gevolgd hebben en ze vinden hem allemaal gewoon top Ze aanvaarden daar btw ook gewoon opleidingscheques
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: cursus digitale fotografie limburg (maaseik-bree-genk-

                              Laat ons weten hoe het daar gaat Hans. Ikzelf ben ook aan het twijfelen geweest om naar Syntra te gaan maar heb daar zelf in het verleden ook slechte ervaringen gehad. Wat ik hier lees komt me bekend voor. Dus zal ik moeten wachten tot januari op CTT.

                              Comment

                              Working...
                              X