Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motocross tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • motocross tips

    Woensdag ga ik naar westdorpe met wat vrienden en wil daar wat acties foto's nemen

    Graag had ik wat tips and trics gekregen.
    Mschn wat instellingen van de camera ook, ik heb wel spijtig genoeg enkel nog maar mijn 18-55mm lens

    mvg gio
    Nikon D60

  • #2
    Re: motocross tips

    Met een 18-55mm lens zal je gevaarlijk dichtbij moeten komen. Bij motorcross kan je meestal wel vrij dicht bij de actie, maar ik gebruik daarvoor toch liever een 70-200.

    De autofocus van die kitlens zal ook moeite hebben om scherp te stellen op snel bewegende onderwerpen.

    Het is onmogelijk om alle mogelijke instellingen te geven, wat dat is voor elke soort foto anders. Een panning-foto maak je bijvoorbeeld met een vrij lange sluitertijd om "beweging" in de foto te krijgen.
    Maar als je een foto maakt van een crossmotor die boven jou in de lucht hangt, dan mag de sluitertijd korter zijn (ik kies dan ook nog voor een vrij lange sluitertijd zodat er beweging in de wielen zit).

    Eind vorig jaar heb ik nog motorcross-foto's gemaakt, die kan je vinden op mijn Fotopic-website. In alle foto's zit de EXIF nog in, en aan de hand daarvan kan je zien welke instelling ik gebruikt heb voor een bepaalde foto.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X