Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ja dat geldt alleen voor feestjes en andere nachtelijke evenementen.
Probleem van TS was hier scherptediepte - overdag of nacht, dus moet het diafragma kleiner. Daarom is 'A' stand de meest voor de hand liggen - je zet je diafragma vast, camera doet de rest.
TS werkt nog op 'P' stand - ik denk niet dat hij al de stap kan zetten om soepel te werken met M-stand.
Zien wij dezelfde foto? Want ik zie foto waar Marcel zeer scherp opstaat, de fan staat al half voorbij de scherptediepte.
Als je even de links van de TS volgt merk je meteen dat hij genoeg ervaring en kennis heeft. Omdat het hier kennelijk om een donkere locatie (nacht/avond) ging, ging ik ervanuit dat hij wel zou begrijpen waar ik op doelde zonder de details uit te leggen.
Als je even de links van de TS volgt merk je meteen dat hij genoeg ervaring en kennis heeft. Omdat het hier kennelijk om een donkere locatie (nacht/avond) ging, ging ik ervanuit dat hij wel zou begrijpen waar ik op doelde zonder de details uit te leggen.
Ik ging uit van het andere, aangezien hij niet doorhad dat zijn f2.8 diafragma voor de te geringe scherptediepte zorgde. Toch redelijk basic kennis.
Jongens geen ruzie make hé. Mijn probleem is dat ik het (bijna) haat om met een flits te werken.
Zelf moest ik er na het bekijken van de exif gegevens ook al toegekomen zijn waar de oorzaak lag en ligt.
Bedankt voor het duwtje in de goede richting.
Comment