Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen en scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitsen en scherpte

Mogelijk ben ik minder kritisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Mogelijk ben ik minder kritisch.
      Ik hoop het. Andere optie is dat er iets scheelt met je ogen

Het beeld is zeker bruikbaar, maar diafragma ietsje dichtknijpen had de scherpte beter verdeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ja dat geldt alleen voor feestjes en andere nachtelijke evenementen.

Probleem van TS was hier scherptediepte - overdag of nacht, dus moet het diafragma kleiner. Daarom is 'A' stand de meest voor de hand liggen - je zet je diafragma vast, camera doet de rest.

TS werkt nog op 'P' stand - ik denk niet dat hij al de stap kan zetten om soepel te werken met M-stand.

Zien wij dezelfde foto? Want ik zie foto waar Marcel zeer scherp opstaat, de fan staat al half voorbij de scherptediepte.
        Als je even de links van de TS volgt merk je meteen dat hij genoeg ervaring en kennis heeft. Omdat het hier kennelijk om een donkere locatie (nacht/avond) ging, ging ik ervanuit dat hij wel zou begrijpen waar ik op doelde zonder de details uit te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Als je even de links van de TS volgt merk je meteen dat hij genoeg ervaring en kennis heeft. Omdat het hier kennelijk om een donkere locatie (nacht/avond) ging, ging ik ervanuit dat hij wel zou begrijpen waar ik op doelde zonder de details uit te leggen.
          Ik ging uit van het andere, aangezien hij niet doorhad dat zijn f2.8 diafragma voor de te geringe scherptediepte zorgde. Toch redelijk basic kennis.

Comment

Jongens geen ruzie make hé. Mijn probleem is dat ik het (bijna) haat om met een flits te werken.
            Zelf moest ik er na het bekijken van de exif gegevens ook al toegekomen zijn waar de oorzaak lag en ligt.
            Bedankt voor het duwtje in de goede richting.

Comment

Working...
            X