Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips en trucs voor discotheek !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips en trucs voor discotheek !

    Hey iedereen !

    Ik zou vanavond wat toffe snaps willen nemen in discotheek ...

    1 probleem ... ik zit nog met een standaardflitser die meerdere malen flitst voor alleer ik kan scherpstellen ...
    kan ik dit op één of andere manier aanpassen zonder direct een externe flitser te kopen ?


    Maar ik wil echt werken met die toffe effecten ...
    Wat ik altijd doe is een rear flits gebruiken met een sluiter van 1/4 , 1/6 ...
    Is te zien

    Ik weet echter niet wat ik moet doen om echt mooie foto's te bekomen ...
    Ik dacht aan een langz flitssync ofwel aan een rear (eindsynch)
    hoe zet ik het beste mijn lichtmeetfunctie ( meervelds , centrum of spot)
    AF of MF , zowat punt , breed ?
    én welke iso het beste ... flitscompens ...

    Liefst zoveel mogelijk goede instellingen zodat ik toch wel wat mooi werk kan verrichten !

    Thanks !
    Last edited by simonkey; 30 juli 2009, 15:12.

  • #2
    Re: tips en trucs voor discotheek !

    Bon, wat laat om op te reageren... maar toch.

    Om je eerste probleem op te lossen zou je de handleiding kunnen nemen en uitzoeken hoe je de anti-rode-ogen functie op je toestel kan afzetten.

    Om je tweede vraag te beantwoorden zou je de zoek functie van dit forum kunnen gebruiken. Onbeschrijfelijk hoeveel info je daar kan vinden... en altijd beter dan op een antwoord te wachten op een vraag die al meermaals aan bod is gekomen.

    Comment


    • #3
      Re: tips en trucs voor discotheek !

      Wel, dat meer keer flitsen kan twee doelen hebben: als het tijdens het scherpstellen gebeurd, dan is dat om een focus te vinden, dit afzetten heeft in zulke lichtomstandigheden vaak tot gevolg dat autofocus onmogelijk wordt. Je kan dit verhelpen met een externe flitser die rood/infrarood licht uistraalt als focusassist, wat minder storend is.

      Kwa instellingen: Lange sluitertijd (denk aan 1/30 - 1/3 seconde), groot diafragma, maar toch ook klein genoeg om ook bij groepsportretten iedereen scherp te hebben en hoge isowaarden. Flisten op ttl, maakt niet uit eerste of tweede gordijn. Google eens naar dragging the shutter, zo heet de techniek hier in het kort uitgelegd. Zorgen dat je wat achtergrondlicht hebt doet ook veel. Zie voor uitgebreidere uitleg: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1332317

      Comment

      Working...
      X