Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor vuurwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor vuurwerk

    Wie kan mij wat tips geven om goede foto's van vuurwerk te maken.
    Ik heb wel geen spiegelreflex maar een Panasonic met vaste zoomlens 35-420 mm., diafragma tot 2,8 en sluitersnelheid van enkele sekonden tot 1/2000 en gebruik ook een statief.

  • #2
    Re: Tips voor vuurwerk

    Oorspronkelijk geplaatst door doggys2 Bekijk bericht
    Wie kan mij wat tips geven om goede foto's van vuurwerk te maken.
    Ik heb wel geen spiegelreflex maar een Panasonic met vaste zoomlens 35-420 mm., diafragma tot 2,8 en sluitersnelheid van enkele sekonden tot 1/2000 en gebruik ook een statief.
    Doggys heb je al eens op zoeken geklikt? Daar geef je vuurwerk in en je krijgt er vast en zeker een antwoord op..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor vuurwerk

      Statief
      F/8.0-F/11
      1/30 - 3 sec
      focus op iets dichter dan op oneindig
      ISO 100
      WB: auto of laag

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor vuurwerk

        uit eigen ervaring: deze reeks (http://www.flickr.com/photos/creylit...7620894738129/) heb ik gemaakt met mijn Nikon D300, met volgende instellingen :

        • f11
        • tussen 2 en 6 seconden; handmatig, in "bulb" mode
        • met een afstandsbediening
        • met een 24-70mm f2.8 lens, ingesteld op 24mm, gericht op het deel van de lucht waar we het vuurwerk verwachten
        • op statief
        • auto witbalans uitgeschakeld
        • in raw formaat (de jpg versies van de camera trok op niets)
        • iso 100


        gebruik van de afstandsbediening had meerdere doelen :
        ik vermeed dat ik de camera/statief moest aanraken (dus geen trillingen)
        ik drukte af op het moment dat ik de vuurpijl(en) hoorde omhoogschieten, ofwel als ze op hun top waren (goed opletten dus) en dan hield ik de knop ingedrukt voor 2 tot 6 seconden (naar gelang ik zelf wilde om te experimenteren)

        tips:
        - zorg dat je op voorhand weet waar ze het omhoog schieten, in welk deel van de lucht
        - hang wat gewicht aan je statief (zakje met zand of zo)
        - zorg dat je op een plek kan staan, waar het minder druk is, en waar niemand vlak voor je toestel kan lopen

        hopelijk ben je hier wat mee
        Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

        Comment

        Working...
        X