Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanrader van Boeken: welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanrader van Boeken: welke?

Hallokes iedereen,

Ik zou een goed en interessant fotografie boek willen kopen.
    Welk kunnen jullie me aanraden?

Heel erg bedankt voor de tip
    Grtz
    Vera
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Re: Aanrader van Boeken: welke?

heb hier 2 boeken van Joe Mcnally liggen (the moment it clicks en the hot shoe dairies)
    vol van leuke tips en weetjes.
    nikon stuff

Comment

ivm flitstechniek: "minimalist lighting" van Kirk Tuck.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        heb hier 2 boeken van Joe Mcnally liggen (the moment it clicks en the hot shoe dairies)
        vol van leuke tips en weetjes.
        jammer dat ze beide engelstalig zijn.
        toch bedankt voor de tip
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Ben zelf nog niet zo lang bezig met fotografie, daardoor al veel proberen leren uit boeken. Eén boek speciaal kan ik niet aanraden, maar de meeste info over fotografie zelf vind je in oudere boeken, die enkel over analoog gaan. Het priciepe is hetzelfde maar nieuwere boeken gaan voor 20% over fotografie en 80% over fotos digitaal bewerken.
          Loop eens wat rommelmarkten af en voor een paar euros kan je al heel wat mee hebben. Nog goedkoper is de bibliotheek, maar daar kan je ze enkel ontlenen.(maar toch veel uit leren)
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

De meeste boeken in onze bib zijn ook ala "20% fotografie, 80% bewerking"

Niet veel goeds te vinden
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Als beginnend fotograaf is er volgens mij 1 boek dat zeker niet mag ontbreken.
              Digitale fotografie: deel 1 van Scott Kelby. Deel 2 is ook interessant, maar legt meer de nadruk op studiowerk en belichting dmv. flitsers en softbox. Deel 3 is momenteel in ontwikkeling (al wel verkrijgbaar in het Engels), maar daar weet ik niet van waar de nadruk op ligt.
              Maar zoals gezegd, deel 1 is in mijn ogen een 'must have', mede omdat alles zeer duidelijk gemaakt wordt zonder al te veel moelijke woorden te gebruiken. En voor de prijs (+/- 20 euro) moet je het zeker niet laten.

grt,
              Raf
              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

het is geen boek maar staat wel vol handige tips : www.belgiumdigital.com
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Dank jullie voor de reacties.
                  Kben ook aan het denken om een boek aan te schaffen, speciaal voor de D300, maar hij is niet goedkoop en vraag me echt af of het de moeite van de aankoop is.

Ik wil m'n D300 goed genoeg onder de knie krijgen, hij verchilt toch serieus van m'n D70s. Wat het "zoeken" niet altijd vergemakkelijkt.

Ik ga nu die van scott kelby es bekijken se

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht

Je bent niet de enige met die conclusie... liet me speciaal inschrijven in de bib voor een paar boeken te kunnen lenen. Maar stelde al snel vast dat dit niet het geval was.

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    het is geen boek maar staat wel vol handige tips : www.belgiumdigital.com
                    voila, hier staat een bom aan info.

Comment

Digitale fotografie bij weinig licht vind ik een nuttig boek en voor weinig geld. Ik kocht het bij Standaard Boekhandel.

Bij De Slegte vind je af en toe ook al eens wat interessante oudere fotografieboeken die je ergens anders niet vind.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Een heel goed boek over licht / belichting is "Light science and magic" van oa Fil Hunter.
                        Dit boek is ondertussen aan de derde of vierde druk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                          Digitale fotografie bij weinig licht vind ik een nuttig boek en voor weinig geld. Ik kocht het bij Standaard Boekhandel.

Bij De Slegte vind je af en toe ook al eens wat interessante oudere fotografieboeken die je ergens anders niet vind.
                          Het boek die je voorstelt is al een geruime tijd niet meer leverbaar (al zeker 2 jaren niet meer). Ben er zelf naar opzoek en is niet gemakkelijk om die te vinden en evenzzer niet bij De Sleghte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
                            Dank jullie voor de reacties.
                            Kben ook aan het denken om een boek aan te schaffen, speciaal voor de D300, maar hij is niet goedkoop en vraag me echt af of het de moeite van de aankoop is.

Grtz
                            Zelf heb ik ook in het begin een boek aangeschaft die handelde over mijn toestel (canon40D). Dit was echter enkel een beknopte samenvatting van de handleiding van het toestel en dan nog wat algemene zaken. Verder een deel over de beeldbewerkingsprogrammas die van de zelfde "organisatie" komen (easy computing),en die waarschijnlijk niemand gebruikt. Het duurste boek uit mijn verzameling die voornamelijk bestaat uit tweedehandse, maar het enige die ik nooit meer opendoe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht

Dan heeft het toch nog voordelen om in een achterlijk boeregat te wonen. Bij ons zijn de fotografieboeken ongeveer 30 jaar oud.

Comment

Working...
                              X