Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in fel zonlicht, help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotograferen in fel zonlicht, help!

Ik zou belichting meten op de jurk, zodat die goed belicht is, en invulflits gebruiken zodat het gezicht ook mooi belicht wordt.
    Stand manueel, zodat je alles onder controle hebt.
    Allee, zo doe ik het toch.....

Jan

Comment

Wat 'k hier nog niet gelezen heb: kan je het zonlicht zelf niet verzachten met een (desnoods zelfgemaakte) scrim zoals http://www.sunbounce.com/cms/typo3te...e652b957fa.jpg

merken zoals:
      Lastolite Skylite
      SunBounce SunSwatter
      PhotoFlex LitePanel
      Westcott Scrim Jim
      Last edited by Sam Jae; 19 juni 2009, 10:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        Wat 'k hier nog niet gelezen heb: kan je het zonlicht zelf niet verzachten met een (desnoods zelfgemaakte) scrim zoals http://www.sunbounce.com/cms/typo3te...e652b957fa.jpg

merken zoals:
        Lastolite Skylite
        SunBounce SunSwatter
        PhotoFlex LitePanel
        Westcott Scrim Jim
        Ja ok maar dan kan je evengoed onder een boom ofzo gaan staan? hoewel met een scrim nog wel zonlicht doorkomt natuurlijk, alleen niet zo fel.

Als het voor een specifieke shoot is zal dat geen probleem zijn, maar dergelijk object kan je moeilijk overal naartoe sleuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Koop u een S3 of een S5 van fuji en uw probleem is van de baan
          Moet je dan geen 5 minuten wachten tussen elke 2 foto's ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Moet je dan geen 5 minuten wachten tussen elke 2 foto's ?
            dat zou voor een heleboel fotografen een zegen zijn, dan konden ze eens denken over het resultaat en hoe dit te verbeteren.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

heb al een paar keer in DAT soort fel zonlicht bruiloft-parkfotos moeten maken. Op het moment zelf is het eigelijk Doodgaan, Constant op scherm kijken en Veel Fotos maken en later aan de pc maar zien wat er teredden valt. Gelukkig, als je met RAW werkt is er nog veel te redden

Reflectiescherm: werkt bij mij niet. Zoals een vampier niet in de spiegel te zien is wrs :P

Heb nu wat gelezen over de sunny 16 regel:
              ISO 100 - F16 en 1/100
              En deze instelling (of andere f en sluitertijd in zelfde verhouding) gebruiken als er echt fel zonlicht op je object schijnt. Dan heb je toch ietwat een goede belichting. Voor minder felle zon wordt het F11, en daarna heb je ook nog zo'n regel voor halve en hele bewolking (f8 en f5.6 dacht ik).
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
              X