Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hdr?

Ik kom hier op het forum regelmatig de term HDR tegen. Waarvoor de afkorting staat weet ik al, maar daar blijft het zo ongeveer bij. Aangezien het soort foto's die erbij horen mij wel bevallen zou ik hier graag wat meer over te weten komen. Maar zowel google als de search van die forum hebben met niet veel verder geholpen.
    Iemand een goede link of wat algemene informatie?

Alvast bedankt.

Andreas

Re: Hdr?

Uwe Google is gebuisd, de eerste link die ik krijg is Wikipedia : High dynamic range imaging, en Photomatix en ge zijt er.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Uwe Google is gebuisd, de eerste link die ik krijg is Wikipedia : High dynamic range imaging, en Photomatix en ge zijt er.
      ²
      uwe google is gebuisd
      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Blame Thai Google

Eventueel nog tips van jullie?

Bedankt!

Comment

Probeer hier eens op BD de zoekterm HDR..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Probeer hier eens op BD de zoekterm HDR..
            Heb ik al gedaan, vanalles bekeken en gelezen.. tot pagina 6 of zo
            Maar niet echt een antwoord op hoe er juist aan te beginnen of welk materiaal enzo..

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
              Heb ik al gedaan, vanalles bekeken en gelezen.. tot pagina 6 of zo
              Maar niet echt een antwoord op hoe er juist aan te beginnen of welk materiaal enzo..

mvg
              http://www.mediachance.com/hdri/index.html

Op die site staat ver alles hoe je er moet mee beginnen + hun software.

Comment

Of wel kan je simpel weg Pfotomatics proberen en daarna eventueel aankopen.
                HDR maak je met meestal uitgaande dat je een vast onderwerp hebt wat niet beweegd, een statief. je maakt 3 opnames met verschillende lichtcompensaties van bv -2 tot + 2 welke elk toestel als instelling heeft onder AEB in het keuze menu.
                Opnames maken en samen voegen in een HDR programma.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hier wat nederlandstalige uitleg.....de fotograaf werkt met Photomatix.
                  Hier een video (Engels) hoe je de foto's maakt....en de bewerking achteraf (photomatix)
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 3 juni 2009, 10:55.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Of wel kan je simpel weg Pfotomatics proberen en daarna eventueel aankopen.
                    HDR maak je met meestal uitgaande dat je een vast onderwerp hebt wat niet beweegd, een statief. je maakt 3 opnames met verschillende lichtcompensaties van bv -2 tot + 2 welke elk toestel als instelling heeft onder AEB in het keuze menu.
                    Opnames maken en samen voegen in een HDR programma.
                    Kan je niet in RAW schieten, en dan 3 Jpg's exporteren met een andere EV?
                    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                      Kan je niet in RAW schieten, en dan 3 Jpg's exporteren met een andere EV?
                      Indien je uit een raw bestand 3 tiff's zou afleiden met verschillende ev's is het wel mogelijk....al ga je niet 100% hetzelfde resultaat halen dan indien je echt met een paar verschillend belichte opnames werkt. Jpeg is echt af te raden omdat er al teveel bruikbare informatie verloren is gegaan door de compressie.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                      X