Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flesje trappist openen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flesje trappist openen

Gisterenavond ontdeed ik de kroonkurk van een flesje trappist (westvleteren ).
    Op het moment dat de kroonkurk lost, komt er zo'n soort "damp" vrij.
    Ik dacht dat dat wel mooie beelden zou kunnen opleveren. Maar hoe pak ik zoiets best aan, zonder dat ik alle 24 de flesjes moet openen om het juiste beeld te bekomen.

Ik heb me nog maar zelden aan stilleven gewaagd.

Het beeld dat ik in gedachten heb is hetvolgende :
    - flesje wordt geopend tegen een donkere (?) achtergrond, flesje en opener half in beeld

Re: flesje trappist openen

Als ik een flesje Trappist in mijn handen hebt en openmaakt wil ik altijd zo snel mogelijk een slok en denk ik niet aan fotograferen.

Maar nu ik dit zo lees... Ben ik wel benieuwd naar het resultaat. Misschien met licht van achteren en een donkere achtergrond.
    Last edited by bolke; 10 mei 2009, 19:24.
    Fotoapparatuur
    Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
      Maar hoe pak ik zoiets best aan, zonder dat ik alle 24 de flesjes moet openen om het juiste beeld te bekomen.
      Dat is nog eens een mooi excuus om eens deftig in de pinten te vliegen
      Maar of er na 24 trappisten nog gefotografeerd wordt valt te betwijfelen

Comment

Ik wil gerust komen helpen (zeker als 't westvleteren is).

L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

ik zou er langs voor precies een licht (mss zeer gerichte spot) opzetten zodat de 'mist' het licht weerkaatst.
          De rest van de belichting zou ik donker houden, maar misschien in een kader plaatsen (op een eiken tafel, bij een haard en een sofa of iets. Dit laatste moet natuurlijk niet scherp in beeld, maar om een sugestie te doen naar de omgeving van het drinken van een trappist
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Om het gemakkelijk te houden zou ik 2 foto's maken en dan overeen leggen. Waarom? Als je je flesje donker zou belichten ga je de "damp" niet zien die uit het flesje komt.
            Dus eerst je flitsers laten overbelichten zodat je de damp kunt fotograferen. Nadien kan je je trapist uitschenken, eens drinken en dan alles goed zetten om je flesje te fotograferen.
            Nadien deze resultaten overeen leggen en de damp met een masker terughalen.

Hoop dat het je lukt en laat het smaken
            Davy Meeus
            Lid (voorzitter) van fotoclub Camera Libra Lubbeek
            Foto ID

Comment

zou zeker opteren om een assistent te gebruiken.
              zelf openen en fotograferen, zal toch 24 open trappistjes zijn hoor.
              of mss met draadontspanner of remote.

reken toch op een stuk of 5 pogingen
              nikon stuff

Comment

Ik wil gerust komen assisteren

(om verspilling tegen tegaan )
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

De fles van langs achter belichten om de contouren mooi te laten uitkomen.
                  Met een klein stukje reflectiescherm ( stuk zilverpapier op een karton ) de voorkant belichten en met enkele witte stukken karton of papier een beetje licht reflecteren op de zijkant om een witte reflectie op de zijkant van de fles te krijgen.

Ik zou zeker niet van de voorkant belichten want uw fles zal vol met reflectie zitten...

Vele uren studioplezier
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Misschien een mini bijeenkomst organiseren..
                    Een belbus of gratis taxies om ons terug naar huis te begelijden.
                    Zal in ieder geval mooie beelden opleveren maar of het van de trappist gaat zijn is nog de vraag..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ook interesse in mini-SD 'k heb ook nog wat trapisten, vollen bak dobbele Palm, wijn, cava

In elk geval heb je een assistent nodig (of een remote), je gaat nooit snel genoeg bij je toestel zijn om af te drukken.
                      Als 'k het goed voorheb hebben de flesjes geen etiket, rechtsstreeks belichten van de fles zal er niet inzitten (reflecties/hotspot).
                      Je kan de belichting van de "damp" misschien al eens testen met een plantenspuit/verstuiver, om verspillen te vermijden.

Comment

En bv flesje op de hoek van tafel, of bijna, en gewoon vanop de grond een lamp die naar boven schijnt?
                        Normaal zal dit niet storen, die indirect licht, maar je gaat wel de damp hierdoor zien?
                        Canon 5D2 en wat glas

Comment

ALs je daar genoeg van drinkt, moet je helemaal geen dampen meer fotograferen om ze te zien. Je ziet die danautomatisch en zlefs in het dubbel.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            ALs je daar genoeg van drinkt, moet je helemaal geen dampen meer fotograferen om ze te zien. Je ziet die danautomatisch en zlefs in het dubbel.
                            nadeel is dat iemand die niet gedronken heeft de dampen niet ziet
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                            X