Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart-wit fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwart-wit fotografie

Ik heb een D80 en daar is een fuctie bij waar je in zwart-wit filters kan werken
    daar staat filtereffecten je kan kiezen uit geel oranje rood en groen , ik meen te weten dat je vroeger met die filters met annaloge camera's de luchten donkerder kon maken en de wolken witter ik heb beetje geexperementeerd en zie wel verschil in de kleuren met de ene filter word bv rood lichter of donkerder , weet er iemand welke filter je best gebruikt voor blauwe lucht donkerder te maken , ik dacht geel

Re: zwart-wit fotografie

In Zw/W zal een bepaalde kleurfilter de corresponderende kleur lichter maken en de complementaire kleur donkerder: een geelfilter maak gele kleuren lichter en blauwe donkerer.

-m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

De volgende filter is zeker aan te raden: een circulaire polarisatiefilter!
      Deze geeft als effect een diepblauwe lucht zoals op de Antillen.
      De filters die jij vermeld en die de blauwe lucht donkerder maken zijn in volgorde: rood, oranje, geel. Rood en oranje geven een meer dramatisch effect.
      De filtereffecten die je kan nabootsen met je camera kan je echter beter nadien softwarematig aanbrengen.
      Maar met jouw toestel kan je tegelijk een jpeg maken in zw en een raw, waar alle kleur bewaard wordt.
      JJF
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

koentje,

doe dat eens in post-processing.
        zo heb je STU-KKEN meer controle over wat je doet.
        in PS: laagje "channelmixer".

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

alvast bedankt voor de informatie , maar ik ben geen goede photshopper , ik weet dat je het daarmee kan doen , er is niet veel dat je niet kan daarmee, heb het nog eens gedaan , maar weet al niet meer hoe

Comment

Working...
          X