Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cokin filters

    Hoi,

    ik wil me het gebruik van cokin filters eigen maken, alleen heb ik geen idee
    welke filter voor welk effect te gebruiken.

    weet er iemand een gids of website waar deze naast elkaar gezet worden, bv met voor en na voorbeelden ?

    alvast bedankt !
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: Cokin filters

    lo,
    Hier voor verloopfilters http://www.cokin.com/ico3-p0.html# je moet gewoon op één van de soorten druken en dan op eender welke kleur. Dan krijg je 2foto's van alle filters van die soort !!!dus niet alle filters!!! voor de andere moet je dan terug gaan, weer op een andere soort klikken en dan krijg je weer een lijst met kleurtjes, als je dan op eenderwelk kleurtje klikt krijg je weer een hele lijst enz enz

    Comment


    • #3
      Re: Cokin filters

      Cokin heeft in de beginjaren een "Guide Cokin" van 106 bladzijden met 454 voorbeelden van hun Creative filter systeem op de markt gebracht.
      Deze brochure is een goede hulp omdat er vele tips gegeven worden hoe je het beste resultaat uit hun filters kunt halen.
      Helaas is deze brochure niet meer verkrijgbaar en kan je die enkel nog vinden op 2de hands sites en bijna altijd samen met een hoop filters.
      Maar ondanks de tips moet je zelf veel ondervinding opdoen om tot een goed resultaat te komen.
      Als ik mij niet vergis staat er op 2de hands of kapaza, een advertentie van iemand die Cokin filters verkoopt samen met deze brochure.
      Je kunt de adverteerder contacteren om te vragen of hij die brochure niet afzonderlijk verkoopt.
      Op de site van Cokin kunt ge enkel folders downloaden van hun producten.
      Ik hoop dat u daarmee iets geholpen bent.

      Grtz, RF

      PS: dit is de link waarvan ik sprak: http://www.2dehands.be/cokin-kodak-n...ss=11&start=84 Het is wel een zottekes prijs dat die man vraagt!
      Last edited by Red Falcon; 5 mei 2009, 19:23.


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Cokin filters

        [Mod] Topic verplaatst naar een geschikter forum
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Cokin filters



          download de v700 brochure, staan ook een heel deel fotoos op.

          Groetjes,

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment

          Working...
          X