Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 50D en sport (jeugdvoetbal) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 50D en sport (jeugdvoetbal) ?

Hoi,

De meeste wedstrijden die ik tot nu toe heb getrokken waren in de voormiddag of zelfs in de vroege namiddag. Echt te kort aan licht is er dan niet.

Ik heb ook al een keer geprobeerd van de sluitertijd boven de 1/500 te houden, maar ook dan is het niet echt scherp naar mijn mening.

Ik zit in het straatje waar veel mensen in komen die pas een DSLR hebben denk ik.
    Een beetje teleurgesteld.

Bedankt voor de antwoorden hierboven, het is pas volgend weekend weer voetbal, en dat is dan zo goed als de laatste keer dit seizoen, ik ga de tips van pin13689 en Bl@ck Bandit zeker toepassen!

Bedankt,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Hoi,

Zondagmiddag krijg ik nog eens een kans, het zou dan licht genoeg moeten zijn om met mijn Canon 70-300 F4.0-5.6 IS USM te werken.

Ik heb pas de camera gekocht en dat was al een mooie investering.
      Die dure lenzen zijn zeker nog niet voor direct.

Wat ik wel ga doen is wat zowel Black bandit als pin13689 zeggen:
      - neem je foto's in RAW
      - schakel over naar Av
      - kiest de grootst mogelijke opening (kleinste f-getal)
      - gebruik enkel centraal focuspunt
      - zet op AI Servo
      - continous drive-mode
      - als de sluitertijden (min. 1/500s of 1/640s) niet kort genoeg zijn => iso wat verhogen

Ik denk dat ik ipv RAW een keer RAW2 ga gebruiken, ik heb dat van de week bij een andere gelegenheid ook gedaan en die leken me wel scherp.

Thanx,
      Peeke
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Met 6,3 foto's per seconde + RAW zal je wel veel geheugen mee moeten nemen...

Bij de meeste sporten maak ik liever telkens 1 foto, maar dan wel op het juiste ogenblik (als het wil lukken natuurlijk)..
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Hey,

Ik heb twee kaartjes van 4Gb (Ducati) en 1 van 2 Gb, daar zal ik wel mee toekomen zeker

Maar dat zal niet nodig zijn, ik zet de camera niet op RAW maar op sRAW1 (niet RAW2 zoals ik eerder zei). sRAW1 is maar 7,1 Megapixel ipv 15 en iets van 12,5 Mb per foto.

Ik probeer ook zoveel mogelijk de juiste shot te krijgen, maar bij een aanval op doel maak ik er een deel na elkaar in de hoop dat het juiste moment er dan bij zit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
            Laat een keer weten hoe dat gelopen is ?
            Lens is terug en is toch beter hoor!
            Niets moeten betalen, was nog in garantie
            Weet niet of die van u nog in garantie is anders eens binnen doen voor nazicht.
            Groetjes Hendrika

Comment

Hoi,

De laatste keer was er best wel wat licht + ik heb de camera op SRAW1 gezet.
              Dat zijn kleinere foto's, maar ik heb de indruk dat die scherper zijn.
              Zou dat kunnen?

Ik heb deze gemaakt afgelopen zaterdag:

Hier staat de originele (alleen omgezet van RAW naar JPG).

Ik denk niet dat ik mijn lens ga binnen doen, ik ga de hints in dit draadje volgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                Lens is terug en is toch beter hoor!
                Niets moeten betalen, was nog in garantie
                Weet niet of die van u nog in garantie is anders eens binnen doen voor nazicht.
                dus met dezelfde lens en dezelfde instellingen heb je nu betere foto's ? Zou het niet komen dat je nu enkele tips uitgeprobeerd hebt ?
                Wat was er dan juist fout aan de lens ?
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                  dus met dezelfde lens en dezelfde instellingen heb je nu betere foto's ? Zou het niet komen dat je nu enkele tips uitgeprobeerd hebt ?
                  Wel, geloof het of niet, maar ik steek het er op dat ik nu in SRAW1 getrokken heb ipv RAW, met een lagere resolutie dus. En dat geeft me scherpere foto's.

Ik ga daar nog een keer een uitgebreide test op doen hoor, nu is dat gewoon een gevoel. De meeste van de tips hier heb ik inderdaad toegepast, maar dat deed ik daarvoor ook al. Ik had nu het geluk dat er veel licht was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    Nee, ik heb geen tips uitgeprobeerd, ik gebruik mijn lens zoals ik dat ervoor deed.
                    Het kan natuurlijk tussen de oren zitten
                    Groetjes Hendrika

Comment

Working...
                    X