Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kraaien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kraaien

    Bedankt voor de informatie.

    Even een late update van 15 april:
    Deze keer zat er één kraai in. En het vreemde was, dat ie gewoon de hele tijd heen en weer in de kooi liep. Ik kon zo zeggen op welke plaats hij ging stoppen. Ook probeerde hij niet te ontsnappen door z'n kopje door de tralie te duwen en hij vloog niet gestresseerd heen en weer. Al snel werd duidelijk hoe dit kwam toen ik het deurtje openzette. Het arme beestje kon niet vliegen... (Hier een fototopic)
    Gelukkig had ik onze hond Luna aangelijnd of ze zou hem nog gepakt hebben...

    Twee foto's:



    Facebook
    Flickr
    500px

    Comment


    • #32
      Re: Kraaien

      Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
      Bedankt voor de informatie.

      Even een late update van 15 april:
      Deze keer zat er één kraai in. En het vreemde was, dat ie gewoon de hele tijd heen en weer in de kooi liep. Ik kon zo zeggen op welke plaats hij ging stoppen. Ook probeerde hij niet te ontsnappen door z'n kopje door de tralie te duwen en hij vloog niet gestresseerd heen en weer. Al snel werd duidelijk hoe dit kwam toen ik het deurtje openzette. Het arme beestje kon niet vliegen... (Hier een fototopic)
      Gelukkig had ik onze hond Luna aangelijnd of ze zou hem nog gepakt hebben...
      Hoogst eigenaardig hoe een kraai die niet kan vliegen in een kraaienval terecht komt. Mss een tamme lokkraai (dit zou ook knn verklaren waarom hij niet probeerde te ontsnappen)?
      canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

      Comment


      • #33
        Re: Kraaien

        hebben die kraaien eten en drinken ?

        Comment


        • #34
          Re: Kraaien

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans400D Bekijk bericht
          Hoogst eigenaardig hoe een kraai die niet kan vliegen in een kraaienval terecht komt. Mss een tamme lokkraai (dit zou ook knn verklaren waarom hij niet probeerde te ontsnappen)?
          Ik denk eerder dat hij gewond is geraakt toen hij in de val ging...
          Hij had ook al iets vreemd aan een oog, een wit vliesje dat je soms zag als ie knipperde...
          Facebook
          Flickr
          500px

          Comment


          • #35
            Re: Kraaien

            Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
            hebben die kraaien eten en drinken ?
            Ze worden gelokt door het eten. Appels die echt door en door rot zijn en brood. Er staat ook een bakje water, maar er liggen rotte appels in, het wordt omgestoten, en sinds de dag dat ik er voor het eerst geweest ben is het water niet ververst en is er geen eten toegevoegd. De laatste keer lagen er enkel nog een paar appels denk ik..
            Facebook
            Flickr
            500px

            Comment


            • #36
              Re: Kraaien

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              maar evengoed vandaag een leuke dag toegewenst hoor.
              grt,bouk.
              Hartelijk dank voor de attentie Bouk.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #37
                Re: Kraaien

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans400D Bekijk bericht
                Hoogst eigenaardig hoe een kraai die niet kan vliegen in een kraaienval terecht komt. Mss een tamme lokkraai (dit zou ook knn verklaren waarom hij niet probeerde te ontsnappen)?
                er neergezet als lokkraai.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Kraaien

                  Ik ben vandaag weer wezen kijken, en de kraaienval is weg!
                  Dus ofwel:
                  - Heeft het zin gehad dat ik naar de milieudienst ben geweest, hebben ze er iemand naar gestuurd enzovoort.
                  - Was het inderdaad een lokkraai en is de eigenaar zo gewaarschuwd door mij (omdat ik hem had vrijgelaten).
                  - Er was vreemd genoeg een baantje gemaakt in al de planten, en toen ik het volgde, kwam ik uit op straat, dus dit kan ook een reden zijn.
                  Toen ik het baantje trouwens in de andere kant volgde, kwam ik een klein moerasje tegen, helaas was Luna mee (want 'k had eendenkuikens gezien), dus morgen ga ik terug
                  Facebook
                  Flickr
                  500px

                  Comment


                  • #39
                    Re: Kraaien

                    Dank u Surione, om ons op de hoogte te houden van uw goede daden.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Kraaien

                      @Surione proficiat voor je inzet.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Kraaien

                        Man man man......
                        Mensen denken de natuur te controleren en sturen.
                        Het is heeeeeel simpel: weinig vinsecten, weinig zangvogels en watervogels en dus ook weinig kraaien en visa versa. De natuur is heel goed in staat om dit zelf te regelen, de mens moet daar met zijn t*kken van afblijven. Dat is nu het GODsyndroom van de mens

                        Met alle repect...en ik zal heel wat mensen boos maken.....maar wie zijn wij om dieren zo van hun vrijheid te ontnemen Boete of niet...bij mij was de betonschaar erin gegaan!

                        Mensen....controlfreaks

                        Comment


                        • #42
                          Re: Kraaien

                          Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                          Ik ben vandaag weer wezen kijken, en de kraaienval is weg!
                          Dus ofwel:
                          - Heeft het zin gehad dat ik naar de milieudienst ben geweest, hebben ze er iemand naar gestuurd enzovoort.
                          - Was het inderdaad een lokkraai en is de eigenaar zo gewaarschuwd door mij (omdat ik hem had vrijgelaten).
                          - Er was vreemd genoeg een baantje gemaakt in al de planten, en toen ik het volgde, kwam ik uit op straat, dus dit kan ook een reden zijn.
                          Toen ik het baantje trouwens in de andere kant volgde, kwam ik een klein moerasje tegen, helaas was Luna mee (want 'k had eendenkuikens gezien), dus morgen ga ik terug


                          super

                          Comment


                          • #43
                            Re: Kraaien

                            gelukkig een happie end.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: Kraaien

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Dank u Surione, om ons op de hoogte te houden van uw goede daden.
                              Met plezier gedaan, alles voor d ebeestjes hé

                              Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                              @Surione proficiat voor je inzet.
                              Danku!
                              Facebook
                              Flickr
                              500px

                              Comment


                              • #45
                                Re: Kraaien

                                en wie niet van dieren houdt houdt ook niet van mensen.

                                Comment

                                Working...
                                X