Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kraaien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kraaien

    Vorige week heb ik door onze Labrador Luna een kraaienval ontdekt.



    Nu heb ik deze diertjes door de tralie op de foto proberen krijgen, maar dat lukte niet zo goed. De tralie stond er ook scherp op en Luna maakte het me zeker niet gemakkelijker...

    Ik zou graag eens teruggaan en nog eens een poging wagen.
    Iemand tips om ze er beter op te krijgen, de achtergrond wazig te maken en om ze wat te kalmeren?

    Ik heb een canon 400D en de kitlens...



    Off topic:
    Ik vond het echt zielig voor die beestjes. Zou dit gemaakt zijn door een kwade boer? Of wat is de bedoeling hiervan?
    Die beestjes waren helemaal door aan't draaien en ze probeerden de hele tijd met hun kopje door de draad te geraken...



    Last edited by Surione; 2 mei 2009, 21:36. Reden: Titel aangepast
    Facebook
    Flickr
    500px

  • #2
    Re: Kraaien

    Kniptang meenemen, gat maken in afrastering en dan terugkeer naar de vrijheid fotograferen.
    extra : nog wat langer wachten en boze boer fotograferen.
    Zie je reportage met spanning tegemoet.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Kraaien

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Kniptang meenemen, gat maken in afrastering en dan terugkeer naar de vrijheid fotograferen.
      extra : nog wat langer wachten en boze boer fotograferen.
      Zie je reportage met spanning tegemoet.

      Henri
      mee eens....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Kraaien

        Hey

        Ik denk dat dit ook wel eens een val van jagers kan zijn i.p.v. een boer. Mijn vader heeft dit ook al meerdere keren tegen gekomen en hij heeft gewoon het deurtje opengezet en de vogels losgelaten. Het zou natuurlijk kunnen dat er een slot of zo op de deur zit, maar dan zou ik ook gewoon een gat in de afrastering knippen (dan moeten ze het ook nog herstellen).

        Groetjes
        Hans
        canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Kraaien

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans400D Bekijk bericht
          Hey

          Ik denk dat dit ook wel eens een val van jagers kan zijn i.p.v. een boer. Mijn vader heeft dit ook al meerdere keren tegen gekomen en hij heeft gewoon het deurtje opengezet en de vogels losgelaten. Het zou natuurlijk kunnen dat er een slot of zo op de deur zit, maar dan zou ik ook gewoon een gat in de afrastering knippen (dan moeten ze het ook nog herstellen).

          Groetjes
          Hans
          Jagers?
          Wat doen ze er dan mee? Je kan ze toch niet opeten?
          Er zit een deurtje vastgebonden met ijzerdraad als ik me goed herinner. Ik dacht er ook aan om ze vrij te laten, maar toen dacht ik: stel dat het iets wetenschappelijks is, om ze te ringen ofzo, maar daar gaat m'n goede hoop in de mens...
          Facebook
          Flickr
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Kraaien

            Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
            Jagers?
            Wat doen ze er dan mee? Je kan ze toch niet opeten?
            Er zit een deurtje vastgebonden met ijzerdraad als ik me goed herinner. Ik dacht er ook aan om ze vrij te laten, maar toen dacht ik: stel dat het iets wetenschappelijks is, om ze te ringen ofzo, maar daar gaat m'n goede hoop in de mens...
            Het was natuurlijk maar een veronderstelling dat het jagers waren, want het zou net zo goed een boer kunnen zijn. Wat ze er mee doen weet ik niet echt, maar mijn vader zei dat hij in de buurt van zo een kooien soms een stapeltje dooie kraaien vond, dus ik zou denken de nek om wringen of zo. Of mss loslaten en neerschieten. Maar ja de jagers die hij kent zijn natuurlijk geen voorbeeldjagers (ze gebruikten ook vergif en schoten bv. ook op witte, tamme eenden). Ik wil hier zeker geen slecht beeld schetsen over alle jagers, maar wil alleen zeggen dat ze niet allemaal even sportief zijn.
            canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Kraaien

              Kan natuurlijk ook het volgende dienen:

              De val is waarschijnlijk bedoeld om "PROOIDIEREN" te vangen om ze vervolgens op te voeren aan ROOFVOGELS (uilen en buizerds enz enz .) van Valkeniers...

              Slechte vorm van vangen

              vr. gr. J@siu !!!
              >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

              Comment


              • #8
                Re: Kraaien

                Een knip in draad en je betaald je blauw
                Kraaien vangen met kooien is toegestaan volgens de wet
                Dit word gedaan deze om het wildbeheer in stand te houden
                Teveel kraaien en schade aan landbouw gewassen kost handen vol geld aan de landbouwers daarom dat de wet toelaat deze te vangen en te doden
                Weet het het klinkt slecht maar is een nooddzaak hoor.

                Edit deze kooi werd of word door de boswachter of anderre instanties geplaatst, dus even opletten met wat je doet dus beter handen thuis houden

                Comment


                • #9
                  Re: Kraaien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                  Een knip in draad en je betaald je blauw
                  Kraaien vangen met kooien is toegestaan volgens de wet
                  Dit word gedaan deze om het wildbeheer in stand te houden
                  Teveel kraaien en schade aan landbouw gewassen kost handen vol geld aan de landbouwers daarom dat de wet toelaat deze te vangen en te doden
                  Weet het het klinkt slecht maar is een nooddzaak hoor.

                  Edit deze kooi werd of word door de boswachter of anderre instanties geplaatst, dus even opletten met wat je doet dus beter handen thuis houden
                  Een snapshot van een boze boswachter is ook niet te versmaden.
                  Ter info: in mijn gemeente moeten honden aan de leiband gehouden worden , zelfs in de velden....maar onze boswachter laat zijn eigen hond er wel loslopen.
                  All animals are equal but ....

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kraaien

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Een snapshot van een boze boswachter is ook niet te versmaden.
                    Ter info: in mijn gemeente moeten honden aan de leiband gehouden worden , zelfs in de velden....maar onze boswachter laat zijn eigen hond er wel loslopen.
                    All animals are equal but ....

                    Henri
                    Ben ik volkomen mee eens dat die eens mag aangepakt worden.
                    De wet is gelijk voor ieder

                    Maar de reactie van sommige was knip die draad stuk en dat is ook om problemen vragen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kraaien

                      de dierenbescherming eens aanspreken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kraaien

                        'k Ben vandaag nog eens gaan kijken en er zat één kraai in (de vorige keer 4). 'k Heb hem vrijgelaten zonder iets te beschadigen. Jammer genoeg kon ik er geen foto van nemen.
                        Naast de kooi lagen allemaal pluimen, dus wat daar is gebeurd, wil ik misschien niet weten.

                        Morgen passeer ik eens bij het gemeentehuis, en ga ik eens navragen of dat daar wettelijk staat want als je het gaat gaan aangeven mag dat allemaal. Er wordt zelfs niet gevraagd wat je met die beestjes doet nadat je ze gevangen hebt...
                        Facebook
                        Flickr
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kraaien

                          Dank voor de extra info.
                          Hou ons verder op de hoogte

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kraaien

                            Zo, ik ben net terug van het gemeentehuis.
                            Ik heb het gevraagd en het mag dus inderdaad niet. Hij dacht zelfs dat het beschermde dieren waren. Hij ging er iemand naartoe sturen, en ik hoop snel
                            'k Ben wel vergeten vragen of ze me iets gingen laten weten...

                            Ook stelt m'n mama nu voor om eens naar Natuurpunt Oosterzele (ik woon in Oosterzele) te bellen, misschien doen zij er ook iets tegen.

                            'k Heb trouwens even gegoogled en dit kwam ik tegen:
                            KRAAIEN, EKSTERS, KAUWEN, VLAAMSE GAAI:
                            Deze dieren zijn beschermd door de wet op de vogelbescherming.
                            Ze mogen verjaagd worden met lawaai, ballonnen, linten, ...
                            Onder strikte voorwaarden mogen kraaien, eksters en Vlaamse gaaien bestreden worden
                            met geweer of roofvogels. Kraaien, eksters en Vlaamse gaaien mogen gevangen worden met een trechterval.[...]
                            Bron

                            Het is dus een trechterval, maar als dit niet is aangevraagd mag dit toch niet?
                            Facebook
                            Flickr
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kraaien

                              Welbedankt voor die info.
                              Ik hoop dat ze die overtreders een flinke boete aanrekenen of als straf ze eens 24 uur opsluiten in hun eigen val. Ik wil er zelfs voor betalen om de overtreder in zijn eigen val te mogen fotograferen.

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X