Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kraaien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kraaien

    Dit is op aanvraag wel toegelaten binnen een bepaalde periode en gebied, en dat kunnen de meeste politiediensten niet weten.
    Uw aanvraag voor prov. Antwerpen/ http://www.wbe-rupeldal-debocht.be/trechterval.doc.
    En het beschadigen, of het vrijlaten kan je duur te staan komen.
    Klein kodakske

    Comment


    • #17
      Re: Kraaien

      Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
      Jagers?
      Wat doen ze er dan mee? Je kan ze toch niet opeten?
      Er zit een deurtje vastgebonden met ijzerdraad als ik me goed herinner. Ik dacht er ook aan om ze vrij te laten, maar toen dacht ik: stel dat het iets wetenschappelijks is, om ze te ringen ofzo, maar daar gaat m'n goede hoop in de mens...
      ringers gebruiken meestal andere technieken en laten de vogels zeker niet zodanig lang in een kooi zitten dat ze zot worden en zichzelf pijnlijk door het tralie proberen wringen.
      foto's nemen en als je kan een nummerplaat noteren en naar de politie brengen. Die zoeken wel uit of het jagers, stropers, een boer of dan toch (bijna uitgesloten) een wetenschappelijk project is

      Comment


      • #18
        Re: Kraaien

        Oorspronkelijk geplaatst door eagle1 Bekijk bericht
        ringers gebruiken meestal andere technieken en laten de vogels zeker niet zodanig lang in een kooi zitten dat ze zot worden en zichzelf pijnlijk door het tralie proberen wringen.
        foto's nemen en als je kan een nummerplaat noteren en naar de politie brengen. Die zoeken wel uit of het jagers, stropers, een boer of dan toch (bijna uitgesloten) een wetenschappelijk project is
        Jammer genoeg heb ik er nog geen auto zien staan...

        Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
        Dit is op aanvraag wel toegelaten binnen een bepaalde periode en gebied, en dat kunnen de meeste politiediensten niet weten.
        Uw aanvraag voor prov. Antwerpen/ http://www.wbe-rupeldal-debocht.be/trechterval.doc.
        En het beschadigen, of het vrijlaten kan je duur te staan komen.
        Ik ben niet naar de politie geweest, maar naar de milieudienst van de gemeente, en dan zouden zij toch moeten weten of er een aanvraag is geweest enzo.
        Facebook
        Flickr
        500px

        Comment


        • #19
          Re: Kraaien

          Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
          ...........


          Ik ben niet naar de politie geweest, maar naar de milieudienst van de gemeente, en dan zouden zij toch moeten weten of er een aanvraag is geweest enzo.
          Denk eerder dat dit op hogere basis is aangevraagd, dus hoger zoeken.
          Weet niet of er ergens een site bestaat voor dierenvrienden ofzo anders daar contact mee opnemen.
          Denk wel dat er hier rondkijken (members) die iets meer weten daarover.
          Dus bij deze zijn er die weten met wie je desnoods contact kan opnemen voor zoiets.
          Weet niet of er in de buurt een natuurpunt is die weten meestal wel meer wat te doen.
          Zoals deze bijvoorbeeld http://www.natuurpunt.be/nl/biodiver...lanten_14.aspx

          Comment


          • #20
            Re: Kraaien

            Wil niet stoken maar in het Turnhouts Vennengebeid bevind er zich ook zulke trechterval.
            Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

            "Photography is truth."

            Comment


            • #21
              Re: Kraaien

              Hallo,

              Ik ben zeer verbaasd door sommigen hun reacties hier op dit bericht.

              De berichten die me het meeste verbazen zijn enerzijds diegene waar voorgesteld word om de val eenvoudigweg te beschadigen. Dit dan nog zonder te beseffen wie deze plaatst en waarom deze val geplaatst werd.

              Anderzijds verbaasd het me eerlijk gezegd ook dat er door sommigen er meteen vanuit gaan dat deze val onwettig geplaats werd.

              Ik kan in elk geval de meeste vragen die gesteld werden beantwoorden:
              1. Wie plaatst dit soort val?
              In veel gevallen jagers
              2. Waarom worden er kraaienvallen geplaats?
              Kraaien veroorzaken enorm veel schade aan andere vogels zoals patrijzen en fazanten bijvoorbeeld. Dit zeker wanneer deze nakomelingen krijgen. Daarom ook dat het nu een belangrijke periode is om de kraaien populatie in te tomen.
              3. Wat gebeurd er met de gevangen kraaien?
              Deze worden op een snelle mannier gedood zodat deze niet onnodig veel afzien.
              4. Zijn kraaienvallen toegelaten? Ja, wel onder bepaalde voorwaarden die bepaald zijn in de jachtwetgeving. Deze is terug te vinden op de website van natuurenbos (Ik betwijfel het trouwens ten zeerste als de lokale politie deze regelgeving kent)

              hopelijk brengt dit enige duidelijkheid.
              Groeten

              Comment


              • #22
                Re: Kraaien

                Vogelbescherming Vlaanderen inlichten.

                Info@vogelbescherming.be

                Mr Peeters is minister van Landbouw (CD&V) . Onder hun regime mag alles terug.

                Wij zijn jagers met de lens en het is ook onze plicht om op te komen voor onze nog weinig resterende natuur, welke algemeen goed is en niet van een paar KL Z die denken dat alles van hen is als ze er maar voor betalen. Trouwens als je niets doet zullen er bij de kortste keer geen vogels meer zijn om te fotograferen!

                Geen respect voor de natuur = geen respect voor je medemens!

                Goed dat je de deuren hebt opengezet. Mooi initiatief

                Comment


                • #23
                  Re: Kraaien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koenphotography Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik ben zeer verbaasd door sommigen hun reacties hier op dit bericht.
                  en ik(verbaasd) dat dit je eerste bericht is in bijna twee jaar lidmaatschap??
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kraaien

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koenphotography Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik ben zeer verbaasd door sommigen hun reacties hier op dit bericht.

                    De berichten die me het meeste verbazen zijn enerzijds diegene waar voorgesteld word om de val eenvoudigweg te beschadigen. Dit dan nog zonder te beseffen wie deze plaatst en waarom deze val geplaatst werd.

                    Anderzijds verbaasd het me eerlijk gezegd ook dat er door sommigen er meteen vanuit gaan dat deze val onwettig geplaats werd.

                    Ik kan in elk geval de meeste vragen die gesteld werden beantwoorden:
                    1. Wie plaatst dit soort val?
                    In veel gevallen jagers
                    2. Waarom worden er kraaienvallen geplaats?
                    Kraaien veroorzaken enorm veel schade aan andere vogels zoals patrijzen en fazanten bijvoorbeeld. Dit zeker wanneer deze nakomelingen krijgen. Daarom ook dat het nu een belangrijke periode is om de kraaien populatie in te tomen.
                    3. Wat gebeurd er met de gevangen kraaien?
                    Deze worden op een snelle mannier gedood zodat deze niet onnodig veel afzien.
                    4. Zijn kraaienvallen toegelaten? Ja, wel onder bepaalde voorwaarden die bepaald zijn in de jachtwetgeving. Deze is terug te vinden op de website van natuurenbos (Ik betwijfel het trouwens ten zeerste als de lokale politie deze regelgeving kent)

                    hopelijk brengt dit enige duidelijkheid.
                    Groeten
                    1. Volledig mee eens

                    2. Het kan wel zijn dat kraaien schade berokkenen aan andere vogels, maar heb je je al eens afgevraagd hoe het komt dat er zo veel kraaien zijn? Er is gewoon een gebrek aan natuurlijke vijanden( o.a. roofvogels) en wanneer je hier een grote oorzaak van wilt weten, moet je maar eens 'roofvogels jagers' opzoeken op het internet. Het belangrijkste is om het probleem op een natuurlijke (en blijvende) manier op te lossen door het natuurlijk evenwicht te herstellen. Er kan nu wel lustig gejaagd worden op kraaien, maar binnen enkele jaren zijn er misschien weer te weinig kraaien en komen er weer te veel van een andere soort, die op hun beurt weer het slachtoffer wordt.

                    3. Dit vind ik wel een straffe uitspraak. Uitgaande van het feit dat ze al op een pijnloze manier gedood worden, zijn er nog enkele andere factoren waarmee je rekening moet houden. Die beesten zitten gedurende een lange tijd opgesloten, wat volgens mij een enorme stress veroorzaakt. Ook kunnen ze zich tijdens een wanhopige poging om te ontsnappen aan hun snavel (of andere lichaamsdelen) verwonden.

                    4. Het is niet omdat iets volgens de wet toegestaan is, dat het ook verantwoord is. Het is trouwens nog maar enkele tientallen jaren geleden dat het bij de wet verboden was om roofvogels te doden. In Canada is het bijvoorbeeld ook toegestaan om tienduizenden onschuldige zeehondjes dood te knuppelen, maar ik denk (en hoop) dat de meeste mensen dit niet verantwoord vinden.
                    canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kraaien

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans400D Bekijk bericht
                      1. Volledig mee eens

                      2. Het kan wel zijn dat kraaien schade berokkenen aan andere vogels, maar heb je je al eens afgevraagd hoe het komt dat er zo veel kraaien zijn? Er is gewoon een gebrek aan natuurlijke vijanden( o.a. roofvogels) en wanneer je hier een grote oorzaak van wilt weten, moet je maar eens 'roofvogels jagers' opzoeken op het internet. Het belangrijkste is om het probleem op een natuurlijke (en blijvende) manier op te lossen door het natuurlijk evenwicht te herstellen. Er kan nu wel lustig gejaagd worden op kraaien, maar binnen enkele jaren zijn er misschien weer te weinig kraaien en komen er weer te veel van een andere soort, die op hun beurt weer het slachtoffer wordt.

                      3. Dit vind ik wel een straffe uitspraak. Uitgaande van het feit dat ze al op een pijnloze manier gedood worden, zijn er nog enkele andere factoren waarmee je rekening moet houden. Die beesten zitten gedurende een lange tijd opgesloten, wat volgens mij een enorme stress veroorzaakt. Ook kunnen ze zich tijdens een wanhopige poging om te ontsnappen aan hun snavel (of andere lichaamsdelen) verwonden.

                      4. Het is niet omdat iets volgens de wet toegestaan is, dat het ook verantwoord is. Het is trouwens nog maar enkele tientallen jaren geleden dat het bij de wet verboden was om roofvogels te doden. In Canada is het bijvoorbeeld ook toegestaan om tienduizenden onschuldige zeehondjes dood te knuppelen, maar ik denk (en hoop) dat de meeste mensen dit niet verantwoord vinden.
                      Hier worden ook herten, reeen en wat wil je nog meer afgeschoten.
                      Nog nooit iemand tegen zien betogen...
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kraaien

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                        Hier worden ook herten, reeen en wat wil je nog meer afgeschoten.
                        Nog nooit iemand tegen zien betogen...
                        Zal daar evenzeer tegen reageren maar dat gebeurd meestal op plaatsen waar de doorsnee burger geen toegang heeft en wordt meestal uitgevoerd door bek.kte franssprekende belgen met blauw (of simili-blauw) bloed. A bon entendeur salut.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kraaien

                          Ocharm, ze willen er echt uit. Open die deur!
                          Henk
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kraaien

                            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                            Zal daar evenzeer tegen reageren maar dat gebeurd meestal op plaatsen waar de doorsnee burger geen toegang heeft en wordt meestal uitgevoerd door bek.kte franssprekende belgen met blauw (of simili-blauw) bloed. A bon entendeur salut.

                            Henri
                            ja,ken deze "soort" noem ik ze liever,of "Le nouveau Riche"
                            en dan die zever van kraaien veroorzaken enorme schade aan jonge fazanten en patrijzen?? is dit niet een natuurlijk fenomeen!!! net zoals men nu de aalscholver wil "verdelgen" omdat hij teveel vis eet???maar dit terzijde,
                            (Ik betwijfel het trouwens ten zeerste als de lokale politie deze regelgeving kent)

                            zo dus dat zijn volgens Koenphotography een bende
                            maar waarschijnlijk vaart u ook op een paard,en rijdt op een boot

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kraaien

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Zal daar evenzeer tegen reageren maar dat gebeurd meestal op plaatsen waar de doorsnee burger geen toegang heeft en wordt meestal uitgevoerd door bek.kte franssprekende belgen met blauw (of simili-blauw) bloed. A bon entendeur salut.

                              Henri
                              maar evengoed vandaag een leuke dag toegewenst hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kraaien

                                Hallo

                                hierbij nog eens het reglement over het vangen van kraaiachtigen:

                                Trechtervallen
                                Voor de bestrijding van deze vogel mag gebruik worden gemaakt van vuurwapens, eventueel zonder jachtverlof, afschrikkingsmiddelen, reglementair in bezit gehouden roofvogels en trechtervallen (kraaienfuiken). Deze vallen mogen worden gebruikt van 16 februari tot en met 15 oktober op akkers en van 16 februari tot en met 10 juli in bossen. Buiten deze perioden mogen de vallen niet vangklaar worden opgesteld. De fuiken moeten elke dag worden nagezien en alle andere vogels dan Eksters, Gaaien en Kraaien moeten dadelijk in vrijheid worden gesteld. In de fuiken mag geen slachtafval of vlees worden gebruikt als lokaas.



                                Vogelliefhebberij
                                De individuen van deze soort die in gevangenschap zijn geboren en opgekweekt, mogen worden gehouden, gekweekt en verhandeld (zelfs door vogelhandelaren) op voorwaarde dat ze geringd zijn met een gesloten voetring, aanvaard door de minister en afgeleverd door een erkende vereniging. De ring moet aangepast zijn aan de afmeting van de poot en dient zo te worden bevestigd dat hij niet kan worden weggenomen zonder beschadiging of verandering. Bij het bevestigen van de ring mag het pootgewricht niet worden verwond. Dat kan dus alleen tijdens de eerste levensdagen van de in gevangenschap geboren vogel.

                                Comment

                                Working...
                                X