Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY Cable release voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DIY Cable release voor Canon

Ziezo, had er een nodig voor buLb-modus en met een studentenbudget moet je op alles besparen.

Prototype (huidige is verbeterd) Excuses voor slechte foto's =P

Aangezien ik niet echt een dubbele schakelaar vond (zoals de ontspanknop van je camera) heb ik twee buttons, een voor focus, een voor shutter (indien je alleen shutter indrukt, zal de camera focussen en een foto trekken) en een schakelaar die buLb aansteekt. Het heeft een snoer van iets meer dan een anderhalve meter.
    Deze is bedoeld voor uitbreiding naar een timer, d.i. dat je fototoestel bv om de 10 minuten een foto trekt, interessant om bv groeiende planten mee vast te leggen.
    Daarnaast ben ik nog van plan om een licht en geluid trigger voor een oude extrene flash te maken =D

Indien iemand geinteresseerd is, kan ik er een fabriceren, voor 13,- euro, muntjes inbegrepen =P
    Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Re: DIY Cable release voor Canon

DIY Cable release voor Canon
    ------------------------------------
    Indien iemand geinteresseerd is, kan ik er een fabriceren, voor 13,- euro, muntjes inbegrepen =P

Is het nu DIY of niet ?

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Re: DIY Cable release voor Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
      Op fleebay koop je zo'n ding nieuw met garantie in netjes gegoten behuizing voor nog niet de helft van de prijs.

Comment

Working...
      X