Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat, hoe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat, hoe?

Hoy,

Ik heb terug mijn zeer amateuristische hobby opgepikt; namelijk: foto's nemen.
    Ik zit hier al direct met een prangende vraag.
    Deze middag wat foto's gaan nemen op de automatische stand van mijn Nikon D 60.
    Het resultaat was niet echt wat ik verwacht. Ik heb een Digital grijze moto, maar als ik de foto zie, dan heeft hij meer weg van een blauwe. Hoe kan ik dat vermijden?

Greetz Gemac

Re: wat, hoe?

Ik denk dat de witbalans verkeerd staat ingesteld, als je in RAW hebt gewerkt is dit echter heel simpel te corrigeren .
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Ik denk dat de witbalans verkeerd staat ingesteld, als je in RAW hebt gewerkt is dit echter heel simpel te corrigeren .
      Stijn,

De witbalans staat op automatisch. Heb deze in JPG high genomen.

Gemac

Comment

Met JPG-bestanden kan je de witbalans achteraf ook nog aanpassen, maar dan kan het gebeuren dat je uitgebrande delen hebt. Heb het even geprobeerd in Lightroom (temperatuur +25, kleurtint +10): link.
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Met JPG-bestanden kan je de witbalans achteraf ook nog aanpassen, maar dan kan het gebeuren dat je uitgebrande delen hebt. Heb het even geprobeerd in Lightroom (temperatuur +25, kleurtint +10): link.
          Idd,Stijn.
          Dat moet ik eens proberen.

Thx.

Gemac

Comment

In de schaduw is de kleurtemperatuur zeer hoog (6000 tot 10000 ° Kelvin) en dat betekent dus "blauw". Vooral métallisé kleuren hebben dit irridierend verschijnsel.
            Zie naar het beschenen gedeelte dat wel grijs wordt weergegeven.
            Oplossing: fill-in flits of reflectiepaneel gebruiken.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
            X