Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's Tennis indoor en outdoor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's Tennis indoor en outdoor

Dag allemaal,

Ik ben zelf nog een leek op het vlak van digitale fotografie. De termen sluitertijd, iso, diafragma en dergelijke begrijp ik wel, maar wat ik nu juist wanneer moet instellen is nog een beetje een probleem. Veel testen is de boodschap natuurlijk, maar enkele tips zijn toch wel welkom.

Ik beschik over volgend materiaal:
    - Sony Alpha 200
    - Sony 18-70mm F 3.5-5.6 DT
    - Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM

Nu, ik maak de website voor onze tennisclub (www.tennisschoolcv.be) en trek daarvoor ook de foto's. Dus ik wil foto's trekken van tennissers in actie. Hoe pak ik dit best aan? Een moeilijkheid die er bij komt is dat het soms indoor is, in een tennishal die wel verlicht is maar niet zo goed, en soms outdoor, in volle zon, of in bewolkt weer. Ik heb hier al heel wat gelezen, maar specifiek over tennis vond ik niet direct een topic.

De concrete vraag: welke van mijn 2 lenzen gebruik ik best, en welke sluitertijd, diafragma, iso-waarde... moet ik gebruiken? Op welke stand stel ik dus mijn toestel best in? A? S? Want de sportstand is niet de beste optie, zo heb ik al gelezen... graag een aparte uitleg voor indoor en outdoor...

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast voor jullie moeite!
    Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

Re: Foto's Tennis indoor en outdoor

uit ervaring met mijn vorige camera: indoor tennis op ISO1600 en f2.8 lukt meestal niet, tenzij je mag inflitsen. Als dit mag, flits dan in op tweede gordijn, met diaframa helemaal open, ISO zo hoog mogelijk en sluitertijd op minimaal 1/200

indoor tennis doe ik doorgaans op ISO 12800 en f2.8 tot f4, gewoon amdat je doorgaans te weinig licht hebt om je onderwerp te bevriezen, en meestal mag ik niet flitsen.