Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's voor aan de gevel van een kapperszaak

Make-up, styling, juiste modellen, dat gaat bij dat kapsalon ook helemaal niet het geval zijn, het is namelijk de bedoeling dat de modellen haar kinderen en een nichtje zijn ... Ze verwachten van mij eigenlijk geen 'glamour'-foto's, enkel, om het simpel te zeggen: een portret van de kindjes... Gewoon om aan te geven wat ze verwachten.
    Last edited by Mr.Magic; 14 februari 2009, 17:52.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

De meerderheid zegt dat u het aan een pro moet overlaten.

Pas symmetrische verlichting toe en voorkom schaduwen. Simpeler kan ik het niet uitdrukken.

Comment

Topic met gemengde gevoelens gelezen. Veel goede argumenten aangedragen om het niet te doen, weinig om het wel te doen. Ik krijg niet het idee dat de belangen erg groot zijn.
        Voor alles is er een eerste keer.
        De fotograaf is bereid om met weinig ervaring in het diepe te springen. De kappers weten welke capaciteiten de fotograaf heeft en wat men kan verwachten. De kinderen moeten toch geknipt (..) worden; mislukken de foto's dan kun je als het als het haar weer is aangegroeid opnieuw proberen. Tot slot kun je besluiten om de foto's niet op te hangen.

Succes toegewenst, ben benieuwd naar het resultaat.

Groet Hans

Comment

Er zijn van die mensen die tam tam komen maken en bijna geen foto's posten, wel ik ben zo niet. De fotoshoot vond eergisteren plaats en ik heb een paar beelden reeds bewerkt. Let wel, de uiteindelijk gekozen foto ga ik nog verder tot in de puntjes bewerken, een klein glimplekje hier of daar zit er dus waarschijnlijk nog wel bij, maar wordt bij de uiteindelijke foto opgelost.

Graag dus een beetje commentaar over de foto's (ik ga er ook nog een paar bij 'mensen en modellen, fotobeoordeling plaatsen). Ik ben ook wel benieuwd of ik het niveau gehaald heb van wat jullie eerst in gedachten hadden, of dat ik misschien toch een beetje beter gedaan heb dan verwacht. Voor mijzelf zijn de foto's vrij goed gelukt, ik geef mezelf een 7 op 10, om het zo te zeggen. (edit: ik vind de scherpte maar platjes hier op het scherm, kan dit aan flickr liggen? bij mij op de pc gewoon zijn ze wel scherp..)

Een paar andere foto's zijn hier te vinden, ook op deze mag je gerust commentaar geven Het zijn in totaal 13 foto's, aan de rechterkant steeds op de rechterfoto klikken, zo kom je altijd aan de volgende.

Bedankt!
          Last edited by Mr.Magic; 9 april 2009, 13:07.
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

ik hoop dat die kapperszaak voldoende groot is om je mobiele studio op te zetten, en de kapepr de plaats te laten te werken terwijl jij foto's gaat nemen.

basis van ene setup zal je vermodelijk wel kennen

donkere achtergrond niet belichten, maar haarlicht gebruiken, gelaat onder hoek van circa 45° belichten met softbox en aan andere kant oplichten met ofwel reflectiepaneel ofwel softbox, maar een stop minder fel belicht;

idem dito als je witte achtergrond gebruikt maar ipv haarlicht de achtergrond belichten.

hoe je die opstelling maakt, en hoe je vanuit je buikgevoel gaat handelen vraagt ervaring die je niet in een post op 't forum gaat leren. dus neem nu ee grote teddybeer met pruik en begin te oefenen met de setup van je belichting en zie hoeveel plaats je nodig hebt .. ga eens naar het salon en zie hoeveel plaats er is, ga dan terug oefenen en pas je lightning aan aan de plaats die er maar overbleef

let op licht en let op schaduw om je light setup te beöordelen .. beiden maken of kraken de foto

oeps .. bij posten niet gezien dat je de resultaten al had gepost. ze zijn beter dan ik had verwacht (ik had een 5/10 foto verwacht op uw schaal ;o)
            Last edited by momentopname; 9 april 2009, 15:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
              Er zijn van die mensen die tam tam komen maken en bijna geen foto's posten, wel ik ben zo niet. De fotoshoot vond eergisteren plaats.
              Die foto's zijn dus de genomen foto's..... Ik toon ze gewoon maar om aan te tonen dat ze niet echt mislukt zijn
              BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                Die foto's zijn dus de genomen foto's..... Ik toon ze gewoon maar om aan te tonen dat ze niet echt mislukt zijn
                En gelijk heb je!
                http://www.myricreaties.be

Comment

Working...
                X