Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op Mega Erotica Beurs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's op Mega Erotica Beurs

IK fotografeer al jaren, maar altijd buiten en altijd met telelenzen. Nu ga ik morgen naar de Mega Erotica Beurs in Mechelen, maar ik weet niet goed welke settings ik het best gebruik. Een tweetal jaar geleden ben ik al eens geweest en toen zijn de meeste foto's redelijk donker uitgevallen.

Enige tips ivm :
    metering ?
    ISO ?
    Shutter priority of Aperture priority ?
    Settings voor de flits ?

Materiaal ter beschikking :
    Canon EOS 40D
    Canon EF-S 17-85 IS
    Canon Speedlite 430EX II

Alle tips zijn welkom !
    Alvast bedankt !

Greetz,

Andries
    Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
    Don't dream your life, live your dream !

Re: Foto's op Mega Erotica Beurs

Mag ik even heeeeeeeeel eerlijk zijn...?
    Er zijn hier al zoveel beelden van dergelijke beurzen gepasseerd, en de kwaliteit was telkens zo ver zoek, dat mocht ik zelf naar zo'n beurs gaan ik niet eens de moeite zou doen m'n fotomateriaal mee te zeulen...

Nu ja, misschien weet jij wel het tegendeel te bewijzen. Alvast veel succes

Mvg,
    Frederic

Comment

Zeker de IS opzetten voor de spannende momenten...

Eigenlijk geen idee hoe de lichtomstandigheden daar zijn, maar zonder flash zal je de iso ver genoeg moeten opdrijven om aan aanvaardbare sluitertijden te komen.

Als je invulflitst, kun je die wel beperken tot ISO 400, geloof ik.

Veel hangt af van de omstandigheden hé...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

'k zou gewoon de flits laten voor wat het is
        en gaan voor hoge-iso-met-ruis-sfeershots.

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik zou gewoon naar die beurs gaan als ik zin heb en dat fototoestel niet als flauw excuus gebruiken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Ik zou gewoon naar die beurs gaan als ik zin heb en dat fototoestel niet als flauw excuus gebruiken .
            Dat was 't geval 2 jaar geleden. Eens je het gezien hebt, dan heb je 't ook gezien zenne. Nu wil ik effectief thuiskomen met betere foto's dan 2 jaar geleden !

Nog iemand tips ?

Greetz !
            Last edited by Andries; 10 januari 2009, 02:52.
            Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
            Don't dream your life, live your dream !

Comment

volgens mij kan je daar nauwelijks goede foto's nemen. De lichtomstandigheden en de acteerprestaties van de modellen zijn te slecht.
              Ik denk dat mm nog de beste tip geeft :
              'k zou gewoon de flits laten voor wat het is
              en gaan voor hoge-iso-met-ruis-sfeershots.

Comment

Camera op 1/60 ste ISO 400 F4 (ongeveer e) en inflitsen, om met het aanwezige licht te fotograferen heb je het juiste materiaal niet denk ik. Veel je groothoek gebruiken en dichtbij durven komen.

Je kan wel degelijk interessante beelden schieten op een eroticabeurs. Ik heb zelf een 2 of 3 jaar terug een reportage erover gemaakt voor een schoolopdracht.

Jimmy Kets heeft bijvoorbeeld hele leuke beelden d.m.v. zijn humor in de beelden.

Comment

Ik zou eerlijk gezegd je lens op IS zetten, iso naar 800 optrekken (je hebt een 40D, die kan daar perfect mee om) en dan sluitertijd naar 1/25e durven omlaag trekken met de aperture zo groot mogelijk, en toch flitsen, de achtergrond zal nog een beetje licht krijgen van de omgeving en de combi hoge ISO lage sluitertijd, terwijl de flits je beeld in de voorgrond zal stilzetten.

Geeft meestal de beste resultaten als ze niet heel snel bewegen, en je kan de kracht van de flits toch 2 stops naar beneden halen als je 'brand' krijgt in je highlights.

Zo zou ik het eens proberen eerlijk gezegd, en RAW trekken, kan je nog altijd 4 stops over of onderbelichten in ACR .
                  Anders, camera op 'portrait' mode zetten (dan houd ie altijd 1/60e aan), flits in de eerste stand naar boven zetten en het witte kaartje uittrekken, kan ook werken, maar dan heb je alleen jpg's.

Nu ja, je zal waarschijnlijk geen HOF foto's op zo'n beurs kunnen maken, maar op deze manier zou het toch redelijk moeten lukken denk ik.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Vies peuken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Vies peuken.
                      ben er zelf nog niet geweest,maar naar het schijnt kun je er op de viespeukkoppen lopen.

Comment

Die lichtomstandigheden zijn een beetje dezelfde zeker als concertfotografie of partyfotografie. Schiet maar in manuele mode.
                        Check eerst of je zonder flits kunt schieten (ik betwijfel het).
                        Bij dansende mensen heb je zeker sluitertijden nodig van 1/100 of hoger om een stilstaand beeld te krijgen (zonder flits). Dan zal je naar ISO3200 moeten gaan, gebruik ook het laagste diafragmagetal (of grootste lensopening).
                        Zoals al werd gezegd best in RAW schieten en dan kan je nog achteraf overbelichten (of eventueel onderbelichten).

Een andere techniek die je ook kan toepassen is schieten op F8 en iso 200 en een sluitertijd van 1 tot 2 seconden en manueel flitsen op 1/8ste (2de gordijn), zo heb je scherp beeld en een behoorlijke marge in de scherptediepte en de flits zal zeker je voorwerp bevriezen. Die andere mensen zitten waarschijnlijk toch te flitsen vo zot. Dus denk nie dat het nu die mensen zal storen als jij ook flitst.

Voor metering gebruik ik gewoon center weighted als ik me nie vergis.

Comment

ik heb zulke beurs al wel eens bezocht maar echt voor mij hoeft het niet meer....
                          ik vind er totaal niks aan en op fotografisch vlak kan je er al helemaal niks gaan doen....
                          de meeste dames zijn gewoon zo lelijk dat ze het bekijken niet eens waard zijn, enkele uitzonderingen daar gelaten...
                          je hebt niks in de hand , de verlichting is erbarmelijk, een hoop volk en gedrum...
                          hoe ga je daar nu deftig fotograferen?
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eatjunkbecomejunk Bekijk bericht
                            Jimmy Kets heeft bijvoorbeeld hele leuke beelden d.m.v. zijn humor in de beelden.

Gelukkig verschillen smaken grondig!

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

Gelukkig verschillen smaken grondig!

Mvg,
                              Frederic
                              Die van Telenet vind ik wel schitterend moet ik zeggen

Comment

Working...
                              X