Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model-fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Model-fotografie

Hallo,

Laatst vroeg een vriendin of ik een soort van fotoshoot wou maken van haar en haar vriendin. Ze willen graag wat mooie, kunstvolle fotos van hun zelf.

Nu wilden ze graag zo een fotos met witte achtergrond (studio) e.d.
    Ik heb al die materialen niet voor dat te creëren.
    Nu is mij vraag of er soms nog wat goede alternatieven zijn om toch dit effect te bereiken.

Verdere tips om het maken van die fotos zijn altijd welkom.

grtz.
    Alle begin is moeilijk...

Re: Model-fotografie

welke materiaal heb je wel ter beschikking dan kunne we iets gerichter tips geven.

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Comment

hoeveel flitsers heb je? googel eens op strobist en een wereld zal opengaan voor de alternatieve studio .. maar je kan ook een studio huren voor (relatief) weinig geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
        welke materiaal heb je wel ter beschikking dan kunne we iets gerichter tips geven.

Jakke
        Ik heb alleen maar een canon 400D+grip en de canon kitlens en de tamron 70-300, en de canon 430 flis.

Het is echt niet te bedoeling om veel extra te gaan kopen voor die fotos want het is maar voor een of twee keer te doen.
        grtz
        Alle begin is moeilijk...

Comment

dan is het het beste dat je voor enkele uurtjes gewoon een studio in de buurt huurt, hoef je niks te kopen en alles wat je maar wensen kan is voorhanden
          voor een 10 eurotjes heb je een volledig uitgeruste studio met prof materiaal (per uur he)
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

denk dat je beter een fotograaf met fotostudio huurt en dat je gewoon kijkt en leert... Een fotostudio huren out-of-the-blue kan natuurlijk, maar dan heb je nog geen foto's... leren werken in een fotostudio kost best wat tijd, en d'r ligt meestal geen handboekje klaar op je te wachten...

't ziet er allemaal zo simpel uit, maar is dat zo wel?

leren werken met de ontelbare combinaties van het plaatsen van licht, of het verhinderen van licht... "'t is gemakklijk om licht te maken, maar 't is veel moeilijker om licht te beperken...

ik heb ooit een cursus tuin architectuur gevolgd met het idee, dan kan ik zelf m'n tuin tekenen en aanleggen... wel, na deze cursus heb ik een tuinarchitect gezocht...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

mss es kijken om een studio te huren.
              en eventueel vragen of de verhurende fotograaf eventueel een 30min tot een uurke kan helpen (natuurlijk teg een meerprijs) maar dit zo al een goede hulp kunnen zijn voor u
              nikon stuff

Comment

Studio? Kan ook "doe het zelf" met minder uitgaven. Een rol papieren tafelkleed als achtergrond (omhoog hangen aan een draad of zo), wit of een andere kleur kan ook. (Een langere lens met grote opening werkt best om de achtergrond zeker "out of focus" te houden). Een venster (liefst met net-gordijn) als zachte lichtbron. Een goedkope bouwers lamp van 500W op een staander uit de locale "Brico" kan ook dienst doen als verlichting (maar pas op voor de 'tungsten' colour-cast als je in kleur werkt). Reflectors uit stukken isomo-tegels... Zeker goed genoeg om te experimenteren en zeer leerzaam...
                Gr,

Comment

Misschien eens afspreken met een ander BD-lid.
                  Sommigen hebben uitgebreid studiomateriaal tot hun beschikking
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Mits een adapterstukje en twee kabels van ± 5 meter ( kan je van Hama al heel goedkoop te pakken krijgen ) kan je mits wat knutselwerk twee externe flitsers maken. Met wat fantasie heb je al snel een degelijke achtergrond.
                    Best wel eerst alles eens op voorhand uitproberen zodat je op het moment zelf de modellen niet moet laten wachten.

grtz Tigo
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DAFOS Bekijk bericht
                      Studio? Kan ook "doe het zelf" met minder uitgaven. Een rol papieren tafelkleed als achtergrond (omhoog hangen aan een draad of zo), wit of een andere kleur kan ook. (Een langere lens met grote opening werkt best om de achtergrond zeker "out of focus" te houden). Een venster (liefst met net-gordijn) als zachte lichtbron. Een goedkope bouwers lamp van 500W op een staander uit de locale "Brico" kan ook dienst doen als verlichting (maar pas op voor de 'tungsten' colour-cast als je in kleur werkt). Reflectors uit stukken isomo-tegels... Zeker goed genoeg om te experimenteren en zeer leerzaam...
                      Gr,
                      'k ben eigenlijk zelf zo begonnen, maar eerlijk gezegd zou ik het niemand echt aanraden. De goede resultaten ga je er nooit mee bekomen! Dat werkt alleen maar demotiverend op den duur. 't is zoals iemand proberen warm te maken voor wielrennen en hem voorstellen te beginnen met een oude geroeste piepende fiets.

Tegenwoordig kan je al low-budget flitssets kopen waar je veel verder mee springt dan met bouwlampen, en meteen ook stukken betere resultaten zal boeken!

Mvg,
                      Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        'k ben eigenlijk zelf zo begonnen, maar eerlijk gezegd zou ik het niemand echt aanraden. De goede resultaten ga je er nooit mee bekomen! Dat werkt alleen maar demotiverend op den duur. 't is zoals iemand proberen warm te maken voor wielrennen en hem voorstellen te beginnen met een oude geroeste piepende fiets.

Tegenwoordig kan je al low-budget flitssets kopen waar je veel verder mee springt dan met bouwlampen, en meteen ook stukken betere resultaten zal boeken!

Mvg,
                        Frederic
                        Ik volg hier volledig in. Heb ooit eens met bouwlampen een shoot gedaan...Nee echt niet meer voor mij. Voor een redelijk prijsje kun je al een setje Falcon Eyes kopen waarmee je schitterende resultaten gaat neerleggen... Wil je er geen geld insteken dan kun je best effe doen zoals hierboven vermeld...studio huren en hulp voor een half uurtje. Ben je ook al meer mee geholpen dan met die bouwlampen hoor....
                        Digi-Steve

Comment

Als je geïnteresseerd bent kun je de studio hier huren, voor een (mini-)meerprijs kunnen Paly of ik je goed helpen met de beginselen, en je garanderen dat je met degelijke foto's naar huis gaat. De eerste studioshoot van mij was hetzelfde principe, maar dan bij de fotostudio in maarkedal Daar ben ik Lieven nog altijd dankbaar voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Als je geïnteresseerd bent kun je de studio hier huren, voor een (mini-)meerprijs kunnen Paly of ik je goed helpen met de beginselen, en je garanderen dat je met degelijke foto's naar huis gaat. De eerste studioshoot van mij was hetzelfde principe, maar dan bij de fotostudio in maarkedal Daar ben ik Lieven nog altijd dankbaar voor
                            Gezien zijn kennis en de platen die hij schiet, is dit een kleine investering dik waard

Voor de rest volg ik Frederic, hoewel ik laatst een paar platen van een paar bouwlampen heb gezien waar ik nog niet aan kan tippen
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              hoewel ik laatst een paar platen van een paar bouwlampen heb gezien waar ik nog niet aan kan tippen
                              Ja inderdaad die beelden in de Praxis krant worden steeds beter
                              www.fotofolio.be

Comment

Working...
                              X