Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nachtfotografie

Hey,

ik zoek wat tips ivm nachtfotografie. Eigenlijk meer gericht op modellen. Ik zou graag 's avonds een fotoshoot houden met een model, liefst zwart/wit foto's maar ook een paar kleurfoto's.
    Op wat moet ik zoal letten? Qua Iso, sluitertijden enzovoort? Want rekening houdend dat het ook voor het model moeilijk is om lange tijd stil te poseren...
    Ik wil de foto's niet té donker hebben.

Al bedankt.

Re: Nachtfotografie

Het hangt er heel sterk vanaf welk resultaat je wilt bekomen.
    Al gedacht aan het gebruik van een flitser met softbox?
    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Comment

ik vermoed dat je een goed belicht model wil en nog een doortekende (nachtelijke) achtergrond, juist?
      dan heb je een flitser nodig, een aparte of die op je toestel ( ik stel toch voor een aparte) dan meet je de hoeveelheid licht nodig voor je model (indien flitser op toestel zal je toestel dit berekenen) en na de flits laat je de sluiter openstaan voor de achtergrond, op die manier kan het licht van de achtergrond dat zwak is toch doorsijpelen op je film-sensor.
      als je een automatisch toestel hebt moet je eens kijken of er geen flits programma is dat "slow" noemt. dat doet namelijk hetgeen je wil, je voorgrond inflitsen maar het gordijn laten opstaan voor de achtergrond (bv je familie voor de nachtelijke skyline van NY, flits je alleen dat is je familie OK maar weg skyline, neem je een lange belichting dan is de skyline er maar dan word je familie een zwart siloueth. ) je doet dus een combinatie van de twee.
      dit vraagt wat lichtmeting en gezond verstand maar dan gaat het zonder problemen.
      als je nog meer moet weten PM je maar.

Groetjes,
      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Vergeet ook je statief niet, als je de achtergrond bewegingsvrij wil...

Comment

Vergeet ook je statief niet, als je de achtergrond bewegingsvrij wil...

tja, dat is zo normaal dat ik het vergeten was

maar zo een bewogen achtergrond is soms ook niet mis he
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
          X