Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe volgende foto maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe volgende foto maken

Hey iedereen.

Ik ben bezig met een website te maken kwestie van eindelijk toch eens een deftig portfolio te hebben en nu had ik op internet (stock echange) een foto gevonden die ik wel tof vond, namelijk deze:

Dit ben ik dus niet voor nog even duidelijk te zijn maar ik zou wel graag een soortgelijke foto van mezelf willen om op men website te plaatsen op de homepage.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken (kwestie van op deze manier weer wat bij te leren natuurlijk)

Enkele beperkingen omdat ik nog maar net begonnen ben met fotografie (of beter gezegd problemen):
    - Niet in het bezit van Verlichting behalve de flits op men camera:
    - Geen studio

Dus hoe zou ik dit het best kunnen bereiken met mijn beperkingen?

Of is er iemand die zich geroepen voelt me hier mee te helpen
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Re: Hoe volgende foto maken

Zo te zien staat er één lichtbron, redelijk laag, rechts van de kamera.
    Misschien dat je een raam kan gebruiken als lichtbron, met dan een donkere muur als achtergrond.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Een deftige lamp schuin rechts voor je plaatsen (meer behoorlijk dicht naar het midden toe, zet een spiegel naast je zodat je in je ooghoek het resultaat kan zien, of zorg ervoor dat je op je pc scherm de live-view van je camera kan volgen tijdens je pose.

afdrukken met een remote, timer, of assistent.

Als de schaduwen te scherp zijn, een wit blad tussen de lamp en je gezicht plaatsen (oppassen voor brandgevaar als je ze te dicht bij de lamp plaatst)

geen te beperkte scherpte-diepte, f5.6 ofzo?, al vermoed ik dat op f2.8 de foto alleen maar beter is
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Moet de kamer donker zijn behalve de lamp dan, Ik veronderstel ook dat er geen flits mag gebruikt worden?
        Want zoiets kan je toch niet berijken in een kamer met bv daglicht in?
        ~ Visit my Blog ~
        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Moet de kamer donker zijn behalve de lamp dan, Ik veronderstel ook dat er geen flits mag gebruikt worden?
          Want zoiets kan je toch niet berijken in een kamer met bv daglicht in?
          Dat klopt wat je zegt.

Je zal ter plaatse wat moeten experimenteren met de afstand en de juiste plaats van de lamp om de gewenste schaduwen te krijgen. Maar in principe kan je deze foto vrij nauwkeurig namaken.

Comment

...en niet te vergeten, eerst enkele dagen niet scheren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipwieme Bekijk bericht
              ...en niet te vergeten, eerst enkele dagen niet scheren...
              Haha nee daar doe ik niet aan mee
              ~ Visit my Blog ~

Comment

Working...
              X