Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prachtige huid creeëren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prachtige huid creeëren

Ik zie hier dikwijls prachtige model foto's voorbij gaan waarbij de huid helemaal glad is bewerkt. Nu ik kan wel effenheden wegwerken enzo met photoshop maar ik vraag mij toch af hoe je die heldere huid krijgt. Kan iemand mij helpen?
    Feel free to shoot - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

Re: Prachtige huid creeëren

In TV camera techniek bestaat zoiets als een "skin detail filter". Dit filter detecteert waar huidskleuren voorkomen en reduceert (enkel) op die plaatsen de scherpte (detail)

Comment

is een gewone bewerking in Photoshop, wordt vaak met overlay en gausian blur gedaan en nadien de delen die meer scherpte nodig hebben met een lagenmasker terug vrij maken van het effect

Comment

u vraagt, wij draaien

--
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

De eerste stap van een gladde huid is de belichting ( soort licht die je gebruikt ).
          2e stap is nabewerking in photoshop.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik gebruik meestal in photoshop en doe het dan als volgt:
            -Kopier je laag
            -Effecten-Surface blur (waarden stel je zelf in naar wens,voor elke foto is dit anders)
            -Ik pak men gommetje en ik gom alles behalve de huid uit (dus haar,achtergrond,kleren,sieraden en ogen)
            -Dan verlaag ik meestal nog de zichtbaarheid van die laag
            -en klaar lagen samenvoegen.

Hoop dat je er wat aan uit kunt :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
              jammer dat de hele tutorial in het engels is. Vraag me trouwens af waarom de meesten geen nederlandstalige versie van PS hebben
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                jammer dat de hele tutorial in het engels is. Vraag me trouwens af waarom de meesten geen nederlandstalige versie van PS hebben
                De nederlandstalige heeft toch wat "nadelen", de nieuwe versies komen steeds later uit dan de engelstalige, als je op het net zoekt naar actions zijn deze in 99% van de gevallen in het engels ...
                Tevens vind ik de menu vertalingen (nederlandse versie) verschikkelijk slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                  De nederlandstalige heeft toch wat "nadelen", de nieuwe versies komen steeds later uit dan de engelstalige, als je op het net zoekt naar actions zijn deze in 99% van de gevallen in het engels ...
                  Tevens vind ik de menu vertalingen (nederlandse versie) verschikkelijk slecht.
                  noemen we dat nu muggenziften?? Alsof je elk half jaar een nieuwe PS aanschaft omdat er net enkele nieuwtjes aan toegevoegd zijn. Volgens mij werkt meer dan de helft nog steeds met een CS2.
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM

Comment

...omdat je meer tutorials en boeken in het Engels vindt...

...omdat Engels goedkoper is...

...omdat je het zo gewoon bent...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                      ...omdat je meer tutorials en boeken in het Engels vindt...

...omdat Engels goedkoper is...

...omdat je het zo gewoon bent...
                      Vreemd, mijn Nederlandstalige versie CS3 Extended heeft me wel geteld 202 euro gekost.

Comment

Niet iedereen is student
                        engels/ nederlands maakt mij niet echt uit.
                        Hoewel in de engelstalige versie de plugins altijd juist geinstalleerd worden, bij de nederlandstalige niet altijd.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

noemen we dat nu muggenziften?? Alsof je elk half jaar een nieuwe PS aanschaft omdat er net enkele nieuwtjes aan toegevoegd zijn. Volgens mij werkt meer dan de helft nog steeds met een CS2.
                          Voor de ene zal dit muggenziften zijn voor de andere niet.
                          Je vroeg waarom weinig mensen de NL versie gebruiken en ik gaf je mijn redenen.
                          Ik volg inderdaad elke nieuwe versie. Dat niet iedereen dit doet kan ik goed begrijpen gezien de kostprijs, maar als je PS gebruikt omwille van professionele doeleinden en je kan tijd besparen met de nieuwe features ....

gr,
                          Last edited by viero; 28 november 2008, 13:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                            Niet iedereen is student
                            ik beken

Comment

Wel Patrick, ik gebruik ook enkel en alleen engelstalige software, om de doodeenvoudige reden dat ik niet kan werken met nederlandstalige soft... Ik vind daar nooit mijn weg in

En als je iets over PS wilt weten en je zoekt via google, ga je inderdaad in 99,99% een uitleg krijgen in het engels (youtube is een goed medium om allerlei zaken op te zoeken)...

Grtz. Peter
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                              X