Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

honden in actie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: honden in actie

bedankt voor de uitgebreide uitleg!
    zit toch een heleboel verschil in die cameras meer dan ik dacht......
    misschien maar wat verdersukkelen voorlopig en voor de d3 gaan dan want die ziet er erg bruikbaar uit voor hetgene waarvoor ik hem nodig heb
    spijtig dat zo een simpel ding zo'n pak geld kost eigenlijk als ze dat iets goedkoper zouden aanbieden zouden ze er vast een heleboel meer van verkopen en blijft de winst gelijk....
    als ik nu een nieuw toestel koop zal het gelijk iets degelijk moeten zijn, maar ik twijfel nog tussen de d3 en de 300 want voor de prijs van de d3 heb ik wel de d300 en nog een mooi toplensje erbij ook
    die nieuwe 700 licht er zo een beetje tussenin maar als ik zoveel geld ga neertellen kies ik toch voor de d3 hoor denk dat ik anders achteraf wel spijt zal hebben,
    we zien wel
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

D 3 of D 300, eventjes buiten topic misschien, denk ik dat in de toekomst de body's beter en beter zullen worden en dat een body intussen ook al na een drietal jaar beter kan vervangen worden als men van de laatste technologie wil gebruik maken. Indien deze fototoestellen tot de "wegwerpmaatschapij" toebehoren hou ik me voorlopig aan de huidige prijsklasse van de d 300 of eventuel d 700 om zo het toestel om de drie jaar te vernieuwen. Ik denk niet dat men zijn fototoestel in hogere prijsklassen zonder veel verlies kan verkopen? Natuurlijk is er op te letten met de lenskeuze, als men naar D 700 of zelfs D3 zal overschakelen is men niet veel met DX lenzen. Wat voor mij tellt is vandaag, morgen zien we wel, daarmee had ik dit jaar toch een DX lens gekocht. Het gewicht van de D 3 is ook niet te onderschatten? Het statief moet ook wat steviger zijn. Het is tijd dat ik met de Lotto spelen
      Ik vraag me wel af hoeveel verbetering er nog gedaan kan worden qua iso? Ze kunnen toch geen licht bij toveren. Misschien zullen wij in de toekomst zelfs HDR foto's kunnen opnemen, dan wordt het pas interessant
      DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
      D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
      BD0941BE website: www.fotoplezier.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yquem Bekijk bericht
        Misschien zullen wij in de toekomst zelfs HDR foto's kunnen opnemen, dan wordt het pas interessant

De technische evolutie gaat snel, en als je fotografisch onderwerp de grens van de techniek laat voelen (vb. low light actie) dan zal je die evolutie willen blijven volgen.

de meeste DSLR's vandaag hebben in vergelijking met oude digitale toestellen reeds "HDR" vroeger was het dynamisch bereik van film vaak maar 4 stops, en de meeste DSLR's hebben er nu al 6, sommige gaan daar zelf voorbij .. dus toen je vroeger 4 stops had, moest je al twee tot drie opnamen maken om 6 stops bereik in je foto te krijgen, nu kan je dat al met één foto.

dus ja, ik denk dat de "resell value" van je body na 3 jaar niet veel meer gaat zijn. Ben je na 3 jaar echter niet tegen de grenzen van je toestel gebotst met jouw type fotografie, dan kan je nog jaren langer van je toestel genieten

Een D2Xs was nadat de D300 en D3 op de markt kwamen gekelderd van nieuw meer dan 4000 naar minder dan 1500 in tweedehands .. zelf voor toestellen van minder dan 2 jaar oud .. was je tevreden met de D2Xs .. dan ben je dat vandaag nog, en dan denkt geen haar op je hoofd om die te verkopen aan dumpingprijs.

Comment

Working...
        X