Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtfotografie/sluitertijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nachtfotografie/sluitertijd

Hallo,ik ben john,29 jaar en een actief rolstoelgebruiker.

Vanavond ga ik er voor het eerts echt op uit trekken met de bedoeling bv "bewegende wagens" op een rondpunt/straat te schieten.

2 vragen,

1)toestel op TV?
    2)Ik heb totaal geen ervaring met het regelen van sluitertijden,ik weet wel hoe en waar dit in te stellen maar niet op hoeveel....

Dank u vriendelijk voor de info..
    John
    Colossus magnitutidem suam serbavit si steterit in puteo

Re: nachtfotografie/sluitertijd

Hoi John,

Lees deze post eens van Black Bandit.
    Hij heeft een aantal tips op een rijtje gezet: KLIK
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinncy Bekijk bericht
      2)Ik heb totaal geen ervaring met het regelen van sluitertijden,ik weet wel hoe en waar dit in te stellen maar niet op hoeveel....
      Gewoon testen en zien wat je bekomt..
      neem een foto, bekijk hem op het lcd schermpje en inspecteer het histogram..

Verder is het ook wat subjectief, hangt ook af van de omgeving en welke effecten je wil bereiken.. dus een vaste regel is er niet.

Waar je vooral moet op letten is of lichtbronnen gaan uitbranden en in welke mate.
      Mooiste is meestal dat ze net niet (of net een klein beetje) uitgebrand zijn, maar geen grote witte plekken worden.

Idem met je lichtstrepen, hangt van de omgeving af en van de hoeveelheid autos.
      Ga je in het pikkedonker op een verlaten wegje zitten dan ga je heel veel tijd kunnen nemen zonder dat je de details van de straat enzo kan zien.
      Op een autosnelweg ga je wel snel de baan zelf zien en moet je het redelijk kort houden wil je enkel de lichtstrepen op een zwarte achtergrond behouden..
      teveel autos kan er dan weer voor zorgen dat de lichtstrepen zich vermengen en misschien zelf gaan uitbranden, dat wil je dan ook weer niet..

dus gewoon wat testen, fotos ter plekke inspecteren..
      en dan later thuis zien wat er echt goed gelukt is en die instellingen de volgende keer opnieuw proberen :-)
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

inspecteer het histogram, wat bedoel je hier juist mee, waar moet je op letten want ik zie enkel de lijn in die grafiek, niet wat het mij kan vertellen
        wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht

inspecteer het histogram, wat bedoel je hier juist mee, waar moet je op letten want ik zie enkel de lijn in die grafiek, niet wat het mij kan vertellen
          Kijk eens op de volgende link.
          understanding histograms
          Mvg Tim

Comment

Working...
          X