Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keukenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keukenfotografie

hallo, iemand goede tips om het fotograferen van keukens ( uiteraard met mijn materiaal dat ik in mijn bezit heb)

met flits ? zonder flits ? met polar filter ? of zonder?
    Instellingen => groot difragma( cijfer) ?
    alle hulp is welkom

groetjes
    Canon 400 D + grip + Speedlight 580EX II + omni bouncer + Canon 18 -55 + Tamron 18 -250 + Lowpro Compu trekker plus AW +2 x 8GB Ultra III Scandisk + Canon ixusII+ Statief

Re: keukenfotografie

Is het niet gelijkaardig als je vorige vraag?
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

ja maar had graag wat meer tips, hoe hou ik het heel boeltje scherp enzo, ben nog maar beginner
      Canon 400 D + grip + Speedlight 580EX II + omni bouncer + Canon 18 -55 + Tamron 18 -250 + Lowpro Compu trekker plus AW +2 x 8GB Ultra III Scandisk + Canon ixusII+ Statief

Comment

Ik zou niet flitsen(om eventueel de sfeerverlichting niet weg te flitsen),
        camera op statief,
        afdrukken met je timer functie om bewegingsonscherpte te vermijden,
        lage iso (om geen ruis te hebben)
        klein diafragma (hoog f getal) voor een grote scherptediepte
        en met je 18-55mm op 18 mm zeker om er zo veel mogelijk keuken op te krijgen ...
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik mis één gereedschap: een statief.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dju, weer kosten
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

nen stoel of een stevige kartonnen doos
              da kost zoveel niet als een statief zelf
              Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

als je 't perspectief wat ok wilt houden zal je ook een shift&tilt lens kunnen gebruiken, maar als je al vloekt op de kost van een statief zullen we maar vergeten wat ik net schreef.

Een statief is wel echt noodzakelijk. laat je niet verleiden door een prul uit de fnac of photohall .. een statief dat niet stabiel is helpt je geen jota verder .. je moet je statief kunnen stabiel houden, en je statief moet dus op zich stevig zijn, en een minimum wegen. Een voorbeeld van een relatief goedkoop en goed statief is de manfrotto O55B. Naast een statief heb je ook een draadontspanner of afstandsbediening nodig, want op 't knopke duwen kan soms al genoeg zijn voor een bewogen foto. de sluiervertraging kan je eventueel gebruiken als alternatief

Comment

bedankt voor de tips , en voor alle duidelijkheid, ik heb een statief.
                  Heb ook nergens geschreven dat ik er geen heb hé

bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jim clipper Bekijk bericht
                    Heb ook nergens geschreven dat ik er geen heb hé

bedankt
                    Volgens mij eindigde je handtekening gisteren nog met een Ixus

Canon ixusII+ Statief
                    .........dus toen had je hem nog niet........maar niet niet opschrijven is inderdaad niet hetzelfde als opschrijven dat je hem niet hebt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Volgens mij eindigde je handtekening gisteren nog met een Ixus

.........dus toen had je hem nog niet........maar niet niet opschrijven is inderdaad niet hetzelfde als opschrijven dat je hem niet hebt.

Volgens mij ook
                      Mvg. Renzowoef

Comment

ok ok mannen jullie hebben gelijk was het vergeten i.v.m statief

toch wil ik jullie bedanken voor de deskundige uitleg

nogmaals dank

Comment

Working...
                        X