Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer overbelicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onweer overbelicht

Beste BD'ers,

Sinds vorige week de trotse bezitter van een NIKON D40. Heb al wat gespeeld met de instellingen en al redelijk wat bijgeleerd als leek.

Maar toen het hier vandaag in Wetteren begon te onweren snelde ik naar het forum om tips te zoeken i.v.m. fotografie van bliksem/onweer. Ik haalde hier heel wat instellingen die ik zoveel mogelijk trachtte uit te testen. Maar elke foto die ik nam was overbelicht. Dus doe ik blijkbaar toch iets mis.

Wie kan me simpele tips geven?

Alvast bedankt!

Re: Onweer overbelicht

Wat heb je dan net gedaan? Welke instellingen en filters heb je gebruikt? Was het dag of nacht?

's Nachts kan je bv. makkelijk met een lange sluitertijd werken, maar zelfs met het diafragma zover mogelijk dichtgedraaid en de ISO zo laag mogelijk, ga je overdag geen sluitertijd van enkele seconden kunnen halen. Als je dit toch wil, zal je met ND-filters moeten gaan werken.
    Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Ik heb allerlei instellingen geprobeerd die hier te vinden waren. En het was idd overdag :s

Comment

Dat verklaart het. Overdag zal dat niet lukken. 's Nachts kan je makkelijker bulb gebruiken. Maar dan nog is het niet simpel om een mooie foto te maken hoor. Veel oefenen!
        ______
        www.vue.photo

Comment

Ik heb gisterenavond nog vuurwerk gefotografeerd op BULB en die zijn idd veel beter. Zal moeten wachten tot het eens 's nachts onweert

Comment

Working...
          X