Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret en gesloten ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret en gesloten ogen

Hallo,

Ik ga komend weekend heel wat portretten fotograferen tijdens een burgerlijke trouw... Om gesloten ogen te vermijden wil ik af en toe verschillende foto's nemen, maar gebruik ik hiervoor best de snelle stand (6fps) of de trage stand (3fps) op mijn toestel? Ik zou zeggen de snelle om te vermijden dat mijn onderwerpen na de eerste flits bewegen, maar is dit niet te snel om gesloten ogen te vermijden?

alvast bedankt!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: portret en gesloten ogen

Kan je flits 6 beelden per seconde aan?
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Ik zou zoveel mogelijk de foto's dubbel nemen, als er ogen gesloten zijn, kun je ze in PS combineren tot 1 goeie foto.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Een goeie tip als je groepfotos neemt op een trouw,

Als iedereen klaar staat vraag je om de ogen te sluiten en tel je luidop tot drie dan zeg je ogen open en wacht je een seconde en neem dan de foto.

Werkt altijd.
        Mvg Lieven.

Comment

Robo: mijn flits kan 8 beelden per sec. als ik me niet vergis, maar uiteraard maar voor enkele flitsen

Rebel: goede tip, maar wel enkel voor geposeerde portretten. Maar ik zal het onthouden, thx
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
            Robo: mijn flits kan 8 beelden per sec. als ik me niet vergis, maar uiteraard maar voor enkele flitsen
            Bedankt voor de info. Heb net gelezen dat hem tot 10 flitsen per seconde kan wat wel extreem snel is!
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Working...
            X