Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe is dit gedaan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe is dit gedaan?

Hey,
    Bij deze vind ik het resultaat van de foto op onderstaande link heel knap gedaan, nu ik weet dat er HDR bij zit maar ik vraag me nog steeds af ondanks het feit dat hier een lange sluitertijd gebruikt is er nergens een uitgebrande plek is op de foto, alsook de wagen zelf is 'bevrozen' door waarschijnlijk een flits (2de gordijn?) maar de strepen van de lichten zijn toch nog altijd zichtbaar.

moesten er mensen zijn die me hier iets meer over kunnen vertellen, het is altijd welkom (ik wil geen mensen dupliceren maar wil wel graag de techniek kennen om eventueel later toe te passen).

de foto:
    http://arinahnell.com/photos/2008060...ography/image/
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Re: hoe is dit gedaan?

HDR? daar zie ik geen enkel spoor van in deze foto.

de camera stond op statief met zeer lange sluitertijd, redelijk klein diafragma, flitsinstallatie op einde. flits manueel afgevuurd nadat de auto stil stond. is met een extreme breedhoek genomen, wagen kwam tot stilstand net naast fotograaf + je ziet waar de wagen initieel even remde als hij bijna bij de fotograaf was (de lichtvlek in 't midden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      HDR? daar zie ik geen enkel spoor van in deze foto.

de camera stond op statief met zeer lange sluitertijd, redelijk klein diafragma, flitsinstallatie op einde. flits manueel afgevuurd nadat de auto stil stond. is met een extreme breedhoek genomen, wagen kwam tot stilstand net naast fotograaf + je ziet waar de wagen initieel even remde als hij bijna bij de fotograaf was (de lichtvlek in 't midden)
      ga een heel eind met je mee, maar waarom zie je het rood nergens terug van de remlichten!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ga een heel eind met je mee, maar waarom zie je het rood nergens terug van de remlichten!!
        grt,bouk.
        je kunt toch de remlichten niet zien

mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
          je kunt toch de remlichten niet zien

mvg duindistel
          nee, maar je zou toch het effect moeten zien.
          grt,bouk.

Comment

nee, maar je zou toch het effect moeten zien.
            grt,bouk.
            Niet als hij met de handrem geremd heeft
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Niet als hij met de handrem geremd heeft
              klopt!!
              grt,bouk.

Comment

Zou er niet veel meer reflectie van het flitslicht te zien zijn als je dit gebruikt op zo'n wagen?
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  Zou er niet veel meer reflectie van het flitslicht te zien zijn als je dit gebruikt op zo'n wagen?
                  er kan gebruik gemaakt zijn van een omnibounce en polarisatiefilter waardoor het minder hard te zien en makkelijk valt weg te shoppen en aangezien het donker is/was zal er toch geflitst geweest zijn denk ik.

over het feit vd remlichten kan ik ook volgen, dacht dat die lichtvlek in het midden lichte reflectie vd koplampen in de lens was.

-edit-
                  je moet eens zien naar de achteruitkijkspiegel vd wagen, daar zit precies een reflectie op vd flits (die vermoedelijk van rechts vd fotograaf stond ?)
                  Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Het idee erachter is zeker goed, maar de uitwerking vind ik een stuk minder door de extreme groothoek. De bedoeling is om de auto op z'n best erop te zetten, wat eigenlijk niet het geval is. Door de vervorming van de groothoek flatteert de achterzijde de wagen totaal niet, eveneens het achterwiel dat redelijk vervormd overkomt.

Er is in ieder geval gewerkt met een trage sluitersnelheid en een grote softbox op het einde, geflitst op het achterste gordijn.
                    Wat je van de flitsreflectie niet ziet zal ofwel zijn door de goede opstelling en afstelling van de flits, of door de nabewerking achteraf.

Mvg,
                    Frederic

Comment

grt,bouk.
                      Naast het gebruik van de handrem kunnen de achterlichten ook gewoon ontkoppeld zijn.
                      Heb dat eens gehad bij het buitenrijden na een onderhoud van de wagen
                      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Flits op eerste gordijn, daarna achteruit rijden?

Groet Hans

Comment

Lijkt me eerder Photoshop werk te zijn.
                          Als de lichten van een auto aangezet worden branden (meestal toch ) de achterlichten ook. Er is geen hintje rood licht te zien, ook niet in de tunnel.
                          Volgende: als een pixel eenmaal voldoende licht heeft gekregen kan je die niet meer donkerder krijgen tijdens het nemen van de foto... dus zou er volgens mij een lichtstreep van de koplamp aan de chauffeurskant over gans de wagen moeten liggen, en die is er niet.

De HDR opmerking kan ik ook begrijpen, de omgeving heeft een beetje die "gerenderde" look die je ook bij HDR soms ziet.

Zelf vind ik het gebruik van een groothoek hier niet zo storend, hadden de wielen ook nog geblurred geweest leek het echt als de wagen gecontroleerd zijdelings ging exact voor de lens...

Hoe het beeld exact tot stand kwam kan er met zekerheid 1 persoon zeggen: diegene die het gemaakt heeft... Dus waarom niet eens vriendelijk contact proberen opnemen, wie weet worden er dan niet een paar tipjes van de sluier opgelicht?

(op volgende foto zie je een paar voorbeelden van de zaken die ik aanhaal: Arin Ahnell - Audi S4)

Comment

Bij het lezen van al de reply's en het herbekijken van de foto heb ik nog een opmerking, namelijk de koplamp aan de kant van de chauffeur daar kan je toch geen lichtstreep zien als er geflitst zou zijn op het 2de gordijn en de wagen naar de fotograaf op reed.
                            er is al aangehaald geweest dat er achteruit zou kunnen gereden zijn en geflitst op eerste gordijn waardoor die koplamp aan de chauffeur zijn kant wel kan kloppen (vermoed ik).

ik ga vanavond of morgen eens contact opnemen met de fotograaf er van om te zien of hij bereid te vertellen wat de techniek hierachter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                              ik ga vanavond of morgen eens contact opnemen met de fotograaf er van om te zien of hij bereid te vertellen wat de techniek hierachter is.
                              En wat wist de fotograaf te vertellen ?

PS : de achterlichten afkoppelen zijn maar een paar stekkers in de koffer losmaken of zelfs gewoon een paar zekeringen uit de zekeringkast trekken.
                              Is allemaal niet zoveel moeite als je zo'n foto wilt maken.
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

Comment

Working...
                              X