Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie mbp auto's/snelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nachtfotografie mbp auto's/snelwegen

hey

men eerste topic op BD na veel lezen
    ik heb via de search al veel bijgeleerd uit de nachtfotografie topics, oa de goede tips van oa Black Bandit.

Maar mijn vraag of er enige tips zijn ivm het fotograferen van rijdend verkeer by night. Bv snelwegen. Om zo die vloeiende lijnen te krijgen van de lichten van de passerende wagens. Of blijft het gewoon bij het volgen van de andere regels ivm nachtfotografie en verder experimenteren, of zijn er dingen anders dan bij normale nachtfotografie?

alvast bedankt
    Greetz
    geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Re: Nachtfotografie mbp auto's/snelwegen

is gewoon hetzelfde.. statief gebruiken, lange sluitertijd

waarje moet op letten: zien dat je statief stabiel blijft en je geen trillingen krijgt (vrachtwagens, wind, ..)

wat geluk hebben of er veel of weinig autos voorbij komen afhankelijk van wat je wil bereiken

ook je witbalans nakijken want door de verlichting op snelwegen wordt alles oranje

gewoon testen en al doende leren :-)
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

deze avond de eerste pogingen ondernomen, verkleind zien ze er wel stukken minder uit vind ik

de rest staat hier
      Last edited by Desnelders; 27 augustus 2008, 00:11.

Comment

ik heb ze net nog eens bekeken en de originele foto's vind ik goed, maar eens ik ze resize worden ze te onscherp of ligt het aan men resizing programma? pix resizer

Comment

bovenstaande foto is niet onaardig maar lijkt me iets te licht voor een nachtfoto, bij deze foto is het iets beter, maar kan je best proberen om de witbalans nog bij te regelen.

Wat het resizen betreft doe ik dit altijd rechtstreeks in lightroom 2.0, maar dit is dan weer een persoonlijke voorkeur, als je zoekt op resizen hier op het forum zal je er talloze discussies over terugvinden (met handenvol nuttige tips)
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ok bedankt, ja die pix resizer gaat de prullenbak in...

ik heb met ongeveer alles geexpirementeerd behalve de witbalans, omdat die in de tips meestal op auto gelaten word.
            belichtings correctie heb ik gemerkt dat die in deze situaties zo goed als geen resultaat geeft.

Comment

Schiet in RAW en bewerk de lichtbalans gewoon later in LightRoom?
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

hoe meer ik ze bekijk hoe beter ik eigenlijk DEZE foto vind. Moet wel toegeven thuis op goed scherm is ze beter dan hier op men crappy scherm op het werk

net een collega gesproken die als idee had om een smallere baan te zoeken met bv maar 2 rijstroken en trager verkeer

Comment

deze dus, en ditmaal geresized met PS

Comment

Misschien na 1u 's nachts nog eens proberen wanneer de verlichting uit is ? (niet zeker dat het om 1u uit gaat eigenlijk)
                    Nu heb je die gele stippellijnen die waarschijnlijk de weerkaatsing zijn van de lichten op de daken. Beetje een eigenaardig effect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                      Misschien na 1u 's nachts nog eens proberen wanneer de verlichting uit is ? (niet zeker dat het om 1u uit gaat eigenlijk)
                      Nu heb je die gele stippellijnen die waarschijnlijk de weerkaatsing zijn van de lichten op de daken. Beetje een eigenaardig effect.
                      Ik vermoed dat die gele stippellijnen de knipperlichten van voorbijrijdende auto's zijn.

Comment

dat was een vrachtwagen met zwaailichten op

Comment

Ah, ok

Je kan het ook eens gans anders aanpakken en je camera ipv op een statief mee in de auto pakken. Krijg je dit:

Comment

Working...
                          X