Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hdr???

    Ik heb al heel wat gelezen en gezien op dit forum over HDR opnamen maar nergens heb ik een percies antwoord op mijn vraag.
    Hoe zit die HDR infeite in elkaar?

    Ik dacht dat het hier dus om 3 foto's ging en deze met een verschillende belichting, of niet?
    Wat gebeurd er dan met deze 3 foto's? Worden deze bij photoshop als lagen op elkaar geplaatst en dan wat spelen met de schuivertjes van de dekking?

    Of hoe gaat het dan infeite wel?

    Mvg.

  • #2
    Re: Hdr???

    Als je iTunes hebt, kijk dan eens naar de podcasts "Photoshop for digital photographers", daar zijn onlangs 3 podcasts over HDR verschenen.
    Panasonic G1

    Comment


    • #3
      Re: Hdr???

      dat vraag ik me ook al een tijdje af, hoe ik dat nu in praktijk omzet naar een mooi beeld.
      ik ben benieuwd

      stein

      Comment


      • #4
        Re: Hdr???

        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
        Als je iTunes hebt, kijk dan eens naar de podcasts "Photoshop for digital photographers", daar zijn onlangs 3 podcasts over HDR verschenen.
        Helaas heb ik iTunes niet staan.
        Kan er mss iemand mij op een eenvoudige manier eens uitleggen hoe het juist in elkaar zit?
        Ik heb de indruk dat veel mensen niet echt weten hoe HDR in elkaar zit dus laat de reacties maar komen. Ik ben benieuwd!!!

        Comment


        • #5
          Re: Hdr???

          Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
          Ik heb de indruk dat veel mensen niet echt weten hoe HDR in elkaar zit dus laat de reacties maar komen. Ik ben benieuwd!!!
          Naast het feit dat HDR je blijkbaar totaal vreems is, geldt hetzelfde voor de zoekfunctie hier op de site. Er zijn honderden topics over hoe je exact een HDR maakt, maar je moet natuurlijk even moeite willen doen.

          Deze link kostte mij minder dan een minuut tijd...

          Succes!

          Grtz,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: Hdr???

            Iemand stelt een vraag,en krijgt op z'n kop.
            Even Hdr ingetikt:meer dan 900 topics.Ondermeer op 5/08.Ervoor en erna:Zeezicht,GET ..,Hdr,Oud station,Anne blowt,Verlaten ziekenhuis etc..
            Ik weet niet welke pc je gebruikt,maar de mijne maakt geen onderscheid tussen beelden en techniek etc.
            Hdr,Techniek: sorry geen bestanden gevonden.
            Nu ik heb waarschijnlijk ook geen verstand van zoekfuncties.
            Toch een goede link,alhoewel het mij ook hier niet direct duidelijk is,waar Abraham de mosterd haalt.
            Anders,ga even naar Google,en tik HDR in.Je zult direkt enkele overzichtelijke sites hebben.
            Last edited by demuro; 26 augustus 2008, 21:07. Reden: onvolledig

            Comment


            • #7
              Re: Hdr???

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Iemand stelt een vraag,en krijgt op z'n kop.
              Even Hdr ingetikt:meer dan 900 topics.Ondermeer op 5/08.Ervoor en erna:Zeezicht,GET ..,Hdr,Oud station,Anne blowt,Verlaten ziekenhuis etc..
              Ik weet niet welke pc je gebruikt,maar de mijne maakt geen onderscheid tussen beelden en techniek etc.
              Hdr,Techniek: sorry geen bestanden gevonden.
              Een zoeken op 'HDR maken'. Er schiet zo al een pak minder over.
              En 't is niet op iemand z'n kop geven. 't is gewoon wat nutteloos als er al zoveel topics over zijn er telkens opnieuw een topic geopend wordt met dezelfde vragen. 't forum staat er barstensvol over. No offence dus

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Hdr???

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Een zoeken op 'HDR maken'. Er schiet zo al een pak minder over.
                En 't is niet op iemand z'n kop geven. 't is gewoon wat nutteloos als er al zoveel topics over zijn er telkens opnieuw een topic geopend wordt met dezelfde vragen. 't forum staat er barstensvol over. No offence dus

                Mvg,
                Frederic
                Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik al veel gelezen over HDR maar niets brengt mij tot een antwoord op mijn vraag.
                Blijkbaar zijn er velen die niet weten wat HDR is en is dit dus zeker geen nutteloze topic.
                Tenslotte is deze topic ook geplaatst bij tips en trucs.
                Ik zal uiteraard verder zoeken maar indien iemand van ons wel een nuttig antwoord kan geven zullen er velen van ons geinterseerd mee lezen en die informatie tot de praktijk brengen.

                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: Hdr???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
                  Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik al veel gelezen over HDR maar niets brengt mij tot een antwoord op mijn vraag.
                  De link die ik aangaf is nochtans voorzien van heel wat informatie én enkele links die antwoord geven op jouw vragen.

                  Ik dacht dat het hier dus om 3 foto's ging en deze met een verschillende belichting, of niet?
                  Het antwoord is 'ja' en staat te lezen in deze link.

                  Wat gebeurd er dan met deze 3 foto's? Worden deze bij photoshop als lagen op elkaar geplaatst en dan wat spelen met de schuivertjes van de dekking?
                  Neen, daarvoor gebruik je best HDR-software, omdat die stukken beter werkt dan de kleine basis-mogelijkheid in Photoshop. Photomatix is daar een goed voorbeeld van. Hoe dat werkt staat mooi beschreven in de tutorial op die site.

                  Beide antwoorden waren te vinden in deze reactie, één van de reactie's in de link die ik postte.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hdr???

                    Inderdaad, over HDR vind je enorm veel informatie. M'n voorgangers hebben al een correct antwoord gegeven door te verwijzen naar andere topics in dit forum oa.
                    Toch, hier een URL (Wikipedia) waar je ook iets vindt van HDR
                    http://nl.wikipedia.org/wiki/HDR
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hdr???

                      To Frederic;
                      Wel op dit punt kan ik je wel helemaal volgen.Sommige topics worden eindeloos herhaald.Maar een korte verwijzing naar een goede link (zoals de jouwe) kan er toch nog altijd vanaf denk ik.
                      Pierre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hdr???

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        To Frederic;
                        Wel op dit punt kan ik je wel helemaal volgen.Sommige topics worden eindeloos herhaald.Maar een korte verwijzing naar een goede link (zoals de jouwe) kan er toch nog altijd vanaf denk ik.
                        Pierre
                        Dat deed ik al in m'n eerste reactie, maar blijkbaar was die volledig nuttige informatie nog niet voldoende, alhoewel die uitleg bood op al de vragen die de TS stelde...

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hdr???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Dat deed ik al in m'n eerste reactie, maar blijkbaar was die volledig nuttige informatie nog niet voldoende, alhoewel die uitleg bood op al de vragen die de TS stelde...

                          Mvg,
                          Frederic
                          Hier kon men al veel energie sparen door gewoon kort en bondig te antwoorden. Gewoon eens kort verwijzen naar een link lijkt me persoonlijk stukken vriendelijker dan weer maar eens te piekeren over een zoek functie.
                          Op die manier snap ik hoe sommige in paar maand aan 2000 posts zitten.
                          Nu ja, in ieder geval bedankt voor het zoekwerk.

                          Ontopic:
                          Ik ga op pad dit weekend om enkele opnamen te maken over treinen en stations, mss probeer ik met één van deze een hdr te maken.
                          Ik toon jullie wel nog wat het is geworden en of de foto al dan niet goed is.

                          Mvg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hdr???

                            ga anders eens naar de site van Stefan Simons fotography
                            is wel in het duits maar daar krijg je een goed idee van welke stappen je dient te nemen
                            schitterende foto's ook trouwens

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hdr???

                              Via photomatix kan je ze maken.. als je geen code hebt staat er wel een logo op.. Maar die code kan je dan ook weer eenvoudig vinden ;-)

                              Het principe is kort, 3 of meer afbeeldingen. Overbelicht, onder en normaal belicht en dan samenvoegen een beetje aanpassen naar je eigensmaak en dan afwerken. Geeft een mooi resultaat.

                              Als je wilt zoek ik voor je wel eens een goede tutorial op. Stuur dan eens een pb ofzo.

                              Andries
                              ::: Flickr :::

                              Comment

                              Working...
                              X