Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboeken laten maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoboeken laten maken

Ik heb enkel ervaring met Asuka. Het kost iets maar de kwaliteit is dan ook uitstekend. Als het echt goed moet zijn, zoals bv. voor een bruidsreportage, is Asuka voor mij de enige die in aanmerking komt, buiten Lambda prints bij Foto Schelfout in Antwerpen.
    BD0808BE

Comment

Ik heb uit nieuwsgierigheid verschillende zelf geprobeerd, zo goed als allemaal reisfoto's, ook een keer van een familiefeestje:

* eerste test: Hema, vond ik echt wel mooie kleuren.
      * Tweede test: Foto.com. Ik was teleurgesteld, veel van mijn foto's bleken nog wat bijgeknipt, en dat was niet de bedoeling. De afdruk zelf vond ik wel behoorlijk. Misschien had ik wel de software niet helemaal goed gebruikt, maar voor mij afgekeurd.
      * derde: spector. Was ik helemaal tevreden over. Mooi boekje.
      * vierde: extrafilm: eveneens helemaal tevreden. Toen de zending aankwam bleek dat van het zelfde adres te komen in Wetteren ( wat kan ik anders dan vermoeden dat Extrafilm en Spector op dezelfde machines geproduceerd worden?. De Software van Extrafilm en Spector zijn ook quasi dezelfde, een beetje meer mogelijkheden bij Extrafilm)
      * volgende: Photobuch: mooie prints. De software spreekt me zo niet aan (puur persoonlijk)
      * volgende bestelling bij Hema, en mijn betaling werd geboekt via albumprinter.nl? ( wat kan ik anders denken dan dat Hema en albumprinter op dezelde machines geproduceerd worden?)
      * Pixum: vond ik heel mooi. Mijn familieleden vonden dit de mooiste afdrukken.

Mijn puur persoonlijk besluit: eigenlijk te veel keuze. Zelf ga ik verder werken met Extrafilm/Spector en/of Hema.

Filip
      Last edited by Filip1962; 6 december 2008, 19:39.

Comment

Hi,

Trouwalbum laten maken bij pixbook.
        Eerste versie op mat/zwart: helemaal niet mooi afgedrukt.
        Maar de service van Pixbook is zeer goed. Ze zijn benaderbaar, doen niet al te moeilijk,
        staan je persoonlijk te woord, en ik mocht een glanzend/zwart laten maken voor alleen de meerprijs.
        Die was wel schitterend. En dit alles binnen een week.

Dpaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

heb op 1 december voor de eerste keer een fotoboek laten maken.

mijn keuze viel op CEWE omdat
          - ik niet voor onine betalen ben
          - je het kon afhalen in een delhaize winkel
          -er veel meer keuze is voor lay-out (eerst wou ik het doen op "extra film", maar daar is de lat out "zeer" beperkt.

toen ik de bestelling online deed, kreeg ik 10€ korting...normaal was het +-53 euro, heb maar 43 €..wellicht was er een actie aan de gang

ik kreeg donderdag al een mail (bestelling maandagnamiddag online gedaan) dat ik het over 1 a 2 dagen mocht afhalen

ben er dus zaterdag omgeweest in de delhaize winkel naar mijn keuze.

mening:

-Fotoboek was zeer goed verpakt in kartonen verpakking.
          -foto's zijn zeer mooi gelukt, kleuren komen mooi uit, gedrukt op mooi fotopapier.

ben niet echt een kenner is foto boeken, maar ben er zeer blij om (dient voor kerstgeschenk)

dus CEWE is voor mijn part een "Aanrader" !!!!!!

Comment

Vandaag mijn eerste boek via extrafilm ontvangen,ben echt 100% tevreden, behalve van de extra beschermende kaft, dat trekt er niet op Dus volgende keer geen kaft meer voor mij.
            So much to do, so little time !
            http://franky289.fotopic.net/

Comment

Heb zelf al enkele labo's uitgetest. Phototoalbum (is eigenlijk hetzelfde als TicTacPhoto) levert echt topkwaliteit. Handige software maar vooral het afgewerkt product is overduidelijk van superieure kwaliteit terwijl de prijzen vergelijkbaar blijven met de concurrentie. Het papier is duidelijk fotokwaliteit en geen flinterdun blaadje zoals bij de meeste andere labo's.
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                myphotobook.nl

Ik ben er althans tevreden van
                Ik bestelde vandaag een fotoboek bij Elka Color.
                Daar ik op een Mac werk is het het hier mogelijk om software binnen te halen dat werkt op mijn Mac (in het Engels) doch het boekje is de helft goedkoper dan als ik vroeger bestelde bij aPPle.
                Ben echt benieuwd.
                Dit is een Belgisch bedrijf in Bilzen gelegen.

Hier het linkje:

Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Tip: je hebt geen onbeperkte lay-out mogelijkheden nodig, slechts één ding dat moet kunnen: foto's bladvullend (meestal heet dat 'als achtergrond') weergeven. Dan kan je in je photoshop of welk programma je ook gebruikt zelf layouts maken met volledige vrijheid en die dan gewoon bladvullend invoegen.

Hou er wel rekening mee dat vernoemde afdrukformaten vaak niet 100% kloppen, dus dat er wel randjes kunnen wegvallen hier en daar. Ik denk dat de meeste services wel antwoorden op een mailtje met de vraag naar het exacte afdrukformaat.
                  Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                  vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Hoi,

Ik zie hier verschillende mensen een opmerking maken dat de fotoboeken bij kruidvat beter zijn dan carrefour, ... Ik zou toch even willen aangeven dat Carrefour, Delhaize, kruidvat en nog wat andere allen gebruik maken van Cewe Color als afdruk labo. Ik heb zelf al enkele boeken gemaakt. De laatste (een vakantieboek) heb ik bij Kruidvat laten drukken. De software is best ok. Eenvoudig te bedienen, wat impliceert dat de mogelijkheden beperkt zijn. Ik maak mijn foto's klaar in Photoshop en importeer deze als een volledige pagina in de Kruidvat software. Zo ben je niet beperkt tot de mogelijheden die deze software bied.
                    Het afdrukken vind ik iets minder. Als je als fotograaf naar het boek kijkt, dan is vooral de zwarting in sommige foto's niet denderend te noemen. Anderzijds hangt veel af wat je met het boek gaat doen en aan wie je het (geeft) of toont. Als ik deze boek aan mijn ouders of schoonouders toon, dan zijn alle foto's waarop hun kleinkinderen staan vanzelfsprekend van onberispellijke kwaliteit. Gewoon omdat zij op een andere manier naar dat boek kijken. Een andere keer heb ik voor een bevriend koppel een trouwalbum gemaakt en laten afdrukken bij HEMA. Als fotograaf ook weer enkele opmerkingen, als toeschouwer waren deze vrienden echter in de zevende hemel.

Finaal zou ik willen afsluiten met : Het maakt bijna niet uit waar je een fotoboek laat maken. De kwaliteit is overal voldoende zolang je niet als fotograaf naar elk detail zit te kijken. Enkel jij als fotograaf zoekt de perfectie, alle andere toeschouwers kijken naar wat er op de foto staat en niet naar de technische kenmerken!

Groetjes, Wim.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dreamdots Bekijk bericht
                        Ik zie hier verschillende mensen een opmerking maken dat de fotoboeken bij kruidvat beter zijn dan carrefour, ... Ik zou toch even willen aangeven dat Carrefour, Delhaize, kruidvat en nog wat andere allen gebruik maken van Cewe Color als afdruk labo.
                        Inderdaad en ondertussen zitten Aldi, Proxis, Fotoalbum.be en Fotoalbum.nl ook bij Cewe Color.
                        Het loont dus de moeite om eens te vergelijken, want de ene is vaak goedkoper dan de andere voor identiek hetzelfde product.
                        Online afdrukcentrales voor digitale foto's: de prijzen vergeleken - http://www.digitale-foto.be - Fotoboeken

Comment

fotoboek gemaakt met fujifilm en fotobuch.de. De fotokwaliteit van fujifilm (geprint op fotopapier) is veel beter dan fotobuch.de, het inbinden is dan beter bij de Duitse collega's. Na een paar keer inkijken lijkt het Fuji-album wat los te komen. Het Duitse boek kost ook opmerkeliijk minder.

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb een tip voor jullie.
                            Op de volgende website zijn veel fotoboek makers verzameld en er staan ook recensies op. Rechts in het menu zie je een link voor leuke kortings acties. De website heet: Fotoalbum-maken.nl maar er staan ook Belgische websites op of Nederlandse websites die in Belgie bezorgen.
                            http://www.fotoalbum-maken.nl

Even een update.
                            Ze hebben nu ook een Belgische website http://www.fotoalbums-maken.be
                            Last edited by JaneDoe; 6 juni 2011, 23:01. Reden: Update

Comment

Heb nu eens een boek laten maken bij Saal.

En ben daar zeer tevreden over. De kwaliteit is echt wel goed. Ook de afdrukken zijn perfect. Leuk detail is dat de pagina's niet plooien in het midden maar vlak openen.
                              Voor mij zal Saal nu Fotobuch vervangen.

Ik maak mijn pagina's aan in PS, dus de layout mogelijkheden interesseren me niet.
                              Wat ik niet wil zijn ringen of bouten of enkelzijdige toestanden.
                              Waar ik ook niet tegen kan zijn vaste aantal pagina's, als ik een boek wil maken van 23 pagina's of 101 moet dat toch kunnen. Dat het een even aantal moet zijn wil ik nog wel mee leven.

Voordelen Saal:
                              - Bestellen en ontvangen minder dan 1 week, ze garanderen het.
                              - SW ook voor Mac (ik gebruik dus alleen dubbelblad vullende achtergronden gemaakt in PS).
                              - Prachtige kaft en ook mooi gedrukt.
                              - Stevig gebonden.
                              - bladzijden die volledig openvallen (geen verlies in de vouw)
                              - eerste en laatste blad staan op de achterkant van de kaft, dus geen wit blad
                              - betalen via internationale overschrijving na ontvangst boek

Nadeel:
                              - Enkel in het Duits

Voor goedkoper werk gebruik ik nog Blurb een betere prijs/kwaliteit zal je niet snel vinden. Maar hier moet je wel best maximaal tot 100 pagina's gaan. Anders komen de bladeren te snel los.
                              Last edited by FotoDirk; 24 oktober 2010, 14:46.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

begrijp het niet goed, wat het probleem is met de opmaak, volgensmij maak je een opmaak in programma naar keuze... en maak een pdf, dit kan toch overal worden afgewerkt ...

Comment

Working...
                                X