Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie miniaturen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotografie miniaturen

hallo,

graag had ik wat nuttige tips verkregen ivm het fotograferen van miniatuur autooke.
    het zijn allemaal mini coopers (bmw remake), hobby van m'n vrouw tot op heden een 40 stuks. hebben wel al foto's, maar deze zijn gemaakt met mijn compactje (nikon coolpix p1). Zelf vinden we ze niet zo super. nu ik m'n nikon d40 heb zouden we graag deftige foto's hebben. alle tips welkom.

voorbeelfoto's?: hier

hoef geen beoordeling van de foto's op bovenstaande link, wens enkel uitleg/tips hoe ik het best te werk ga met mijn d40.

dank bij voorbaat
    david
    nikon stuff

Re: fotografie miniaturen

Vorig jaar maakte ik een reeks foto's van miniatuurauto's. Die plaatse ik op een witte plexiplaat waarom ik m'n belichting afstelde.
    Welke instellingen je exact voor jouw toestel gebruikt lees je beter eens na in de handleiding. 'k zou alvast vanop statief werken!

Voorbeeldje:

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      hallo,

graag had ik wat nuttige tips verkregen ivm het fotograferen van miniatuur autooke.
      het zijn allemaal mini coopers (bmw remake), hobby van m'n vrouw tot op heden een 40 stuks. hebben wel al foto's, maar deze zijn gemaakt met mijn compactje (nikon coolpix p1). Zelf vinden we ze niet zo super. nu ik m'n nikon d40 heb zouden we graag deftige foto's hebben. alle tips welkom.

voorbeelfoto's?: hier

hoef geen beoordeling van de foto's op bovenstaande link, wens enkel uitleg/tips hoe ik het best te werk ga met mijn d40.

dank bij voorbaat
      david

Vanop statief met een macroobjectief. Eventueel een polarizatiefilter om ook de reflectie op de plexiruiten te verzachten. En geen flits gebruiken als je een vitrine fotografeerd. Dit is nmlk storend.

Comment

de bijna gratis flitsstudio van Rupselknopke (ken topic niet van buiten, maar is een heel populair topic geweest is voor dit doeleinde (klein voorwerp fotograferen met witte achtergrond) zeer goed: je neemt een witte plastieken bergdoos van bv. 3 euro bij Ikea en zet je auto in die doos, dan zet je twee flitsers links en rechts van die doos, en flitsen maar. resultaat is een foto met zeer zacht licht en mooie schaduwen.

een wit mat plexiglas is beter als ondergrond, omdat je dan ook nog de spiegeling hebt.

Comment

heb al wat testjes gedaan ook met ministudio (heb wel mog geen spots maar ging wel).
          het groot nadeel! die otookes ebben bijna allemaal een wit dak
          ga nog wel es kijken voor een andere achtergrond. maar 't is vloeken om alles goed te krijgen.

heb het ook al geprobeert zonden ministudio 2 "burolampen" boven de auto en die op alle mogelijke plaatsen gezet (gloeilampen gewisseld met spaarlampen en een goe half uur gewacht geven dan een mooi wit licht) maar krijg geen superresultaat. tenzij ik te streng ben vvor mezelf

btw ministudio net iets te klein voor sommige auto's vooral de 1/12 schaal

mvg david
          nikon stuff

Comment

Working...
          X