Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nederlandstalige video tutorials.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nederlandstalige video tutorials.

ello,

Ik ben bezig aan een reeksje nederlandstalige video tutorials... Momenteel ben ik een beetje aan het spelen met de instellingen zodat ik een filmpje kan aanbieden in zo goed mogelijke kwaliteit. Het gaat vooral over beginnerszaken en basis onderdelen van photoshop in dit geval.

Ik baseer me vooral op vragen die ik hier of elders vaak tegenkom.. Aangezien dit het forum is waar ik de meeste echte beginners vragen zie, wil ik graag de vraag stellen... wat willen jullie graag zien in een filmpje? welk aspect van photoshop zouden jullie graag toegelicht zien?

Voorlopig hou ik het echt op beginnerszaken, aangezien moeilijkere dingen meer tijd vragen en momenteel heb ik dit niet echt.

Dus dit is vooral van toepassing op de echte photoshop beginners.. Ik denk dat dit enkelen toch mooi kan helpen aangezien het gros van de tutorials op het net in het engels zijn..

Ik beloof niks maar ik zal mijn best doen om enkele topics aan te spreken of aan te brengen in de filmpjes.. Ik maak de filmpjes in mijn vrije momenten of als ik eventjes nood heb om iets anders te doen.. Dus ik ben nog een beetje aan het experimenteren.. maar hoop toch een mooi resultaat te kunnen bezorgen..

uiteraard zijn ze gratis.. en zodra ze af zijn zal ik de YouTube link wel posten of iets dergelijks.

Ik zou zeggen post hieronder wat je graag zou toegelicht zien in het nederlands en ik zal mijn best doen om dit eens toe te lichten in 1 van mijn filmpjes.
    poof

Re: nederlandstalige video tutorials.

Er zijn wel degelijk nederlandse filmjpes voor photoshop neem nou deze site weet niet van wie hij is maar toch.

Persoonlijk heb ik hier wel wat van opgestoken.

Het is geen slecht idee om de filmpjes alsnog te maken zo kan je van het een het andere leren
    Goed inzet
    Last edited by patrick.s; 29 juli 2008, 21:38.
    Patrickstroobach.nl
    Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

Comment

er zijn er inderdaad.. maar beperkt... en 9/10 nooit hetgene dat je zoekt wanneer je het nodig hebt

vandaar..

Aangezien ik voor een ander project enkele vids moet maken.. wil ik eerst wat oefenen en dan kan ik er misschien beter iets nuttig van maken.. Kwestie van alles onder de knie te krijgen
      poof

Comment

Dit is een mooi Nederlandstalig initiatief imho http://www.photoshop-tutorials.nl/
        Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

er is een verschil tussen tutorials en video tutorials..
          poof

Comment

Inderdaad Simonisme! Als je er eens een ergelijke wilt zien/horen klik je hier maar eens http://www.truveo.com/finishing-touc.../id/4111395161
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

wel storend dat bijgeluid

Comment

Leuk idee en initiatief! ik ben een echte leek, en zou graag weten hoe in 't algemeen de kleuren te verbeteren: het levendiger maken van een foto, vooral ook: die lastige kleurzweem verwijderen,....

Hoe hdr maken, een goede ZW-omzetting krijgen is ook altijd goed meegenomen.

Grtz,

Sven
                Vriendelijke groeten, Sven
                Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                  Leuk idee en initiatief! ik ben een echte leek, en zou graag weten hoe in 't algemeen de kleuren te verbeteren: het levendiger maken van een foto, vooral ook: die lastige kleurzweem verwijderen,....

Hoe hdr maken, een goede ZW-omzetting krijgen is ook altijd goed meegenomen.

Grtz,

Sven
                  kleuren bewerken van foto's staat al op het lijstje.. en een z/w omzetting is ook een interessant gegeven, ben momenteel aan het experimenteren met een nieuw videobewerkings programma.. als alles goed gaat kan ik eraan beginnen..
                  poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                    Inderdaad Simonisme! Als je er eens een ergelijke wilt zien/horen klik je hier maar eens http://www.truveo.com/finishing-touc.../id/4111395161
                    zo een irritante stem heb ik echt niet.. En ik doe ook geen half uur uitleg over een plug-in waar je maar 2 minuten over nodig hebt

Ik kan misschien wel een wasknijper op mijn neus zetten
                    poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrick.s Bekijk bericht
                      Er zijn wel degelijk nederlandse filmjpes voor photoshop neem nou deze site weet niet van wie hij is maar toch.

Persoonlijk heb ik hier wel wat van opgestoken.

Het is geen slecht idee om de filmpjes alsnog te maken zo kan je van het een het andere leren
                      Goed inzet
                      Sorry hoor, maar deze site heeft mij - en mij alleen niet - heel wat kopzorgen bezorgd.
                      De videofilmpjes zijn gewoon niet te bekijken.

Comment

ik zou wel eens willen weten hoe je een kader maakt waar een deel van het object uit het kader springt.
                        Last edited by PDH65; 1 augustus 2008, 01:35.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                          ik zou wel eens willen weten hoe je een kader maakt waar een deel van het object uit het kader springt.
                          http://members.lycos.nl/miravinc/out_of_bounds.htm

Simonisme,in't nederlands....doe maar,knap initiatief.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

En hoe je 2 of 3 foto's in één foto zet (bv een serie van 3 foto's naast elkaar)
                            Vriendelijke groeten, Sven
                            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

en misschien eens goed uitleggen hoe je een nieuwe opname maakt in Historie en waarom je dit doet.
                              welk nut heeft dit ?
                              Ik heb die les nooit goed begrepen.

Comment

Working...
                              X