Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel foto's nar zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veel foto's nar zwart-wit

Stel, je maakt op een dag 100 foto's en wil die op het einde van de dag naar zwart-wit omzetten. Doen jullie dit dan foto per foto of is er een methode om dit in groep te doen?
    Indien in groep, hoe werkt dit dan?
    Indien 1 per 1, hoe gaan jullie te werk om al te grote verschillen in zwart-wit tonaties te vermijden?

Bedankt, ik ben echt benieuwd want worstel hier al heel lang mee.... heel lang...

Re: Veel foto's nar zwart-wit

Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
    Stel, je maakt op een dag 100 foto's en wil die op het einde van de dag naar zwart-wit omzetten. Doen jullie dit dan foto per foto of is er een methode om dit in groep te doen?
    Indien in groep, hoe werkt dit dan?
    Indien 1 per 1, hoe gaan jullie te werk om al te grote verschillen in zwart-wit tonaties te vermijden?

Bedankt, ik ben echt benieuwd want worstel hier al heel lang mee.... heel lang...

Dag Poncho,

Met photoshop kan je dit doen met een action.
    Een action is een registratie van de handelingen die je doet op een foto.
    Daarna kan je deze automatisch "laten afspelen" op de reeks foto's.
    Als je wil maak ik eens een tutorial hierover, laat maar weten.

Gr,

Comment

Poncho,

Ik heb een korte handleiding gemaakt.
      Je kan hem afhalen op mijn blog.

gr,

Comment

Ga hem meteen is doornemen, maar bedankt voor de link naar je blog, zeer leerrijk!

Comment

Waarschijnlijk zal elke foto of groep foto's een eigen recept voor B/W omzetting vereisen, dus automatiseren zal niet zoveel nut hebben.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Waarschijnlijk zal elke foto of groep foto's een eigen recept voor B/W omzetting vereisen, dus automatiseren zal niet zoveel nut hebben.
            Maar hoe zorg je dan dat alles er als 1 samenhorend geheel blijft uitzien? Met duotones of sepia bvb krijg je al vlug totaal verschillende tinten met minieme wijzigingen in instellingen wat in een fotoboek bvb vaak niet mooi is wanneer de foto's op 1 pagina komen.

Verwerkt dan niemand op dit forum zwart-wit of duo-toned foto's in batch???

De tutorial heb ik net geprint en is voor vanavond, dank hiervoor!!!

Comment

Re: Veel foto's naar zwart-wit

Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
              Maar hoe zorg je dan dat alles er als 1 samenhorend geheel blijft uitzien? Met duotones of sepia bvb krijg je al vlug totaal verschillende tinten met minieme wijzigingen in instellingen wat in een fotoboek bvb vaak niet mooi is wanneer de foto's op 1 pagina komen.

Verwerkt dan niemand op dit forum zwart-wit of duo-toned foto's in batch???

De tutorial heb ik net geprint en is voor vanavond, dank hiervoor!!!
              Voor omzetting naar zw/w gebruik ik het niet.
              Wel om de levels aan te passen, om te verscherpen en om de afmetingen aan te passen.

Comment

Working...
              X