Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje over concertfotografie

Ik ben een beginnende fotograaf. Ik heb geen Eos 400D fzo maar "slechts" deze
    gewone digitale camera: Kodak V570

Ik heb echter 2 passies op fotografische gebied. de eerste kunnen jullie al zien in mijn topic over oorlogsfotografie en de 2de is Concertfotografie.

Sinds kort heb ik via een online forum de mogelijkheid om aan perskaarten te bekomen. Ik deed dan ook mijn best om zo goed mogelijk mijn plan te trekken. Het resultaat wil ik jullie niet laten zien alhoewel ik er best tevreden om ben, gewoonweg omdat ik weet (en ik het hier al gezien heb) dat het beter kan. ik weet ook dat de beste en snelste oplossing een betere camera kopen is maar ik ben slechts een student die helaas ook veel onkosten heeft en het zal zeker nog een tijdje sparen worden.

Ondertussen had ik graag geweten hoe ik met deze camera mijn prestaties kan bevorderen? Mocht dit enigsinds mogelijk zijn.

Alvast hartelijk bedankt en voor de mensen die toch interesse hebben post ik de link onderaan.

MVG Acing

De foto's

Re: vraagje over concertfotografie

Neen, niet mogelijk om met een compact beter te maken en eerlijk gezegd uw foto's zijn crap.
    Sorry maar beter eerlijk dan wat rond de pot te draaien.
    Ik had je foto's trouwens als gezien bij RMP.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

I know. Net dat leuke, heerlijk opbeurend topic tegengekomen.Dat ze crap zijn kan mijn niet schelen.

Ik zou dit topic graag houden tot het geven van tips. Hoe jullie over mijn foto's denken is ondertussen in dat ander topic meer dan duidelijk gemaakt.

groet Acing.

Comment

1e tip: Koop toch maar een DSLR met lichtsterke lens.
        2e tip: Artiesten houden echt niet van persmannen/vrouwen die de hele tijd in hun gezicht staan te flitsen. Dit bederft trouwens de hele sfeer van de foto.
        3e tip: negatieve kritiek moet je kunnen verdragen.
        4e tip: Kijk eens in journalistiek/evenementen how it is done. Kijk naar de EXIF als die er is en leer eruit.

Hopelijk heb je er wat aan.

Hans

Comment

Ik vind de foto's eigenlijk ook beneden gemiddeld.
          Jammer dat je zo eenvoudig aan perskaarten kan komen, mensen die veel betere foto's maken krijgen soms die kans niet.

Comment

Dank u momenteel doe ik tip 4 al.
            Tip 1 heb ik al uitgelegd in mijn openingspost.
            tip 2: ga ik onthouden
            tip 3: ik kan negatieve kritiek verdragen als die gefundeerd is.
            Niet gewoon van: uw foto's zijn crap.

ja oké you made you're point maar waarom zijn ze crap? teveel belichting? Slechte postitionering? sluitertijd?

Toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Vriendelijk groet Acing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
              Jammer dat je zo eenvoudig aan perskaarten kan komen, mensen die veel betere foto's maken krijgen soms die kans niet.
              Tjah ik vroeg gewoon aan en, zoals er in het andere topic al werd verteld , kwam ik gewoon eigenlijk als reviewer aan en werd er mij een perskaart toegekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acing Bekijk bericht
                Dank u momenteel doe ik tip 4 al.
                Tip 1 heb ik al uitgelegd in mijn openingspost.
                tip 2: ga ik onthouden
                tip 3: ik kan negatieve kritiek verdragen als die gefundeerd is.
                Niet gewoon van: uw foto's zijn crap.

ja oké you made you're point maar waarom zijn ze crap? teveel belichting? Slechte postitionering? sluitertijd?

Toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Vriendelijk groet Acing
                Veel overbelicht, onscherp door te lage sluitersnelheid, geflitst.
                Heeft die Kodak ook een manuele stand?
                Tot hoeveel ISO is de ruis nog aanvaardbaar?
                ISO zo hoog mogelijk
                diafragma zo groot mogelijk open.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Veel overbelicht, onscherp door te lage sluitersnelheid, geflitst.
                  Heeft die Kodak ook een manuele stand? Nee ,helaas neit
                  Tot hoeveel ISO is de ruis nog aanvaardbaar? (200)
                  ISO zo hoog mogelijk
                  diafragma zo groot mogelijk open.

Hans
                  in donkeroranje mijn antwoorden. I better give up.

Comment

Ik zou dit topic graag houden tot het geven van tips
                    Doe jezelf een occasie DSLR cadeau
                    Ga oefenen op kermissen en dergelijke (niet minachtend bedoeld) en vooral : leer kritisch zijn voor jezelf
                    Last edited by mexicano; 5 augustus 2008, 22:18.
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                      Hier wil ik toch wel even op ingaan!
                      Wij hadden als E-zine perskaarten aangevraagd, zodat wij een review over het festival konden schrijven, niet meer, niet minder. De organisatie was daar vrij content van; hoe zou je zelf zijn? Dit is extra publiciteit, gezien we een 1500+ verschillende lezers / week hebben..

Een fotograaf daarentegen maakt foto's, en publiceert die met zijn naam op op het web .. wat heeft het festival daar aan ? Eigenlijk niet véél, enkel gebruiken ze die héél soms ..

Dat onze reviewer een foto toestel bij had & een paar foto's kon trekken is pure luxe voor het fest, én foto's & een review..

De persoon in kwestie is - zoals gezegd - niet 24 uur bezig met fotografie en heeft daarom ook geen professioneel toestel ..

Vandaar de - misschien wat - ondermaatse foto's ..

Nujah, wij zijn er blij van, en het festival ook ..
                      De lezers zijn niet echt dé personen die kijken van; "hmm, dit is technisch ni zo sterk, en dit ook niet, en dat zou ik met 'n andere belichting / lens doen & bla bla bla"
                      Dus ook voor hen is dat "genoeg", allez jah, ze hebben toch al 'n foto van hoe de sfeer was,..

Meer konden wij ook niet doen, gezien wij toen nog geen professionelere fotograaf hadden..
                      www.rock-metal-punk.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadangel Bekijk bericht
                        Hier wil ik toch wel even op ingaan!
                        Wij hadden als E-zine perskaarten aangevraagd, zodat wij een review over het festival konden schrijven, niet meer, niet minder. De organisatie was daar vrij content van; hoe zou je zelf zijn? Dit is extra publiciteit, gezien we een 1500+ verschillende lezers / week hebben..

Een fotograaf daarentegen maakt foto's, en publiceert die met zijn naam op op het web .. wat heeft het festival daar aan ? Eigenlijk niet véél, enkel gebruiken ze die héél soms ..

Dat onze reviewer een foto toestel bij had & een paar foto's kon trekken is pure luxe voor het fest, én foto's & een review..

De persoon in kwestie is - zoals gezegd - niet 24 uur bezig met fotografie en heeft daarom ook geen professioneel toestel ..

Vandaar de - misschien wat - ondermaatse foto's ..

Nujah, wij zijn er blij van, en het festival ook ..
                        De lezers zijn niet echt dé personen die kijken van; "hmm, dit is technisch ni zo sterk, en dit ook niet, en dat zou ik met 'n andere belichting / lens doen & bla bla bla"
                        Dus ook voor hen is dat "genoeg", allez jah, ze hebben toch al 'n foto van hoe de sfeer was,..

Meer konden wij ook niet doen, gezien wij toen nog geen professionelere fotograaf hadden..
                        Hartelijk bedankt voor de steun maar laat ze maar zeggen je weet nooit dat ik er nog wat uitleer (en dat doe ik nu al!!). We hebben nu tenminste een maatstaf voor de nieuwe reviewer/fotograaf. (enja dat was sarcasme)

Comment

Hartelijk bedankt voor de steun maar laat ze maar zeggen je weet nooit dat ik er nog wat uitleer (en dat doe ik nu al!!). We hebben nu tenminste een maatstaf voor de nieuwe reviewer/fotograaf. (enja dat was sarcasme)
                          Ik weet het wel, maar ik weet ook dat jij er hard voor werkt om toch "degelijke" foto's af te leveren, dus die kritiek van "uw foto's zijn crap", ik weet wel dat ze niet de beste zijn, maar hey, smijt u toestel in eender wie zijn handen, en hij bakt er nog minder van. & dààr ben ik zeker van.
                          www.rock-metal-punk.org

Comment

Acing,

Met zo'n toestel zal je niet veel kunnen aanvangen op concerten.
                            Ik zou zeker niet tevreden zijn met zo'n resultaat, ik deel dus de ongezouten mening van Hans, die heel eerlijk een antwoord gegeven heeft vind ik (al komt het hard over).
                            Spaar en zoek je een 2dehands instap dslr, er zal een nieuwe wereld open gaan voor jou.

gr,

Comment

Beste acing,

mijn bescheiden bijdrage aan deze discussie: ik fotografeer ook wel eens tijdens een concert. Zolang je 'openluchtoptredens' overdag fotografeert valt het qua uitrusting (fototoestel/lens) meestal nog wel mee. Zodra het in zalen/tenten te doen is, is het grootste probleem 'een gebrek aan licht'. Dit heb ik de voorbije week nog maar 'ns ondervonden tijdens 2 concerten.
                              Je zal meestal verplicht worden tot hoge(re) iso-waarden (800/1600), zelfs met lichtsterke lenzen (F2.8 of groter). Wens je daarbij nu en dan eens een foto die wat 'closer' is, dan heb je eveneens een behoorlijke telelens nodig. En een telelens vraagt dan weer een snellere sluitertijd om bewegingsonscherpte te voorkomen. Tel daarbij het gedrum van het publiek (of van de andere fotografen) rondom je en je zal merken dat 'scherpe opnamen' maken niet zo evident is.
                              Als jij je echt meer wenst toe te leggen op concert-/evenementenfotografie, volg dan de raad die reeds hiervoor werd geschreven en investeer in behoorlijk tweedehands basismateriaal (een degelijke camera die een behoorlijk ruisniveau heeft op hoge iso, en een lichtsterke zoom- of primelens).

Sparen dus, en succes.

Guy
                              www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
                              X