Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje over concertfotografie

Met tweedehands 20D (bijvoorbeeld http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-224910.html ) en een 50mm f1,8 kan je al beginnen. Als je dicht bij het podium kan, dan heb je daarmee al heel wat mogelijkheden. Voor de close-ups heb je wel een langere lichtsterke (f2,8 of beter) lens nodig dan 50mm.

Met een compact zou ik er echt niet aan beginnen.

Zoals iedereen het hier al heeft gezegd, als je goede concertfoto's wil maken, vergeet het dan met je Kodak V570.

Maar het is niet voldoende om een DSLR + lichtsterke lenzen te kopen, want als je niet weet wat je daarmee aan het doen bent dan zal het nog niet lukken. Bij concertfotografie moet je constant de belichting in het oog houden, want door de belichting met spots zal het "onderwerp" heel gemakkelijk overbelicht worden. daarom zal je geregend de belichtingscompensatie moeten aanpassen om het onderwerp juist te belichten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Na een dag of 2 te hebben gewacht met reageren kom ik even toch dank u wel zeggen voor de reacties. Stel je nu eens jullie in mijn plaats voor. je komt hier een kijkje nemen omdat je interresse hebt en opeens vindt je een topic die je volledig afbreekt. Dat ik geen super-foto's ging afleveren dat wist en weet ik ook wel. Op die avonden zelf heb ik genoeg schimpscheuten moeten ontvangen van routiniers Ik wou iets proberen en oké voor een eerste keer vond ik ,persoonlijk, die foto's redelijk tot aanvaardbaar. Deadangel en de andere Crewleden van RMP wisten op voorhand dat het geen topkwaliteit ging worden.

@ Black B@ndit: Jammerlijk genoeg net een laptop gekocht die ik voor school nodig heb maar toch bedankt.

ook aan iedereen bedankt voor de reacties. het wordt dus bijleren en lezen de komende weken over lichtsterkte en iso-waarden en sluitersnelheden.

groet Acing.

Comment

Om nog even iets aan deze topic toe te voegen. Zoals eerder vermeld zijn de foto's niet echt goed. Maar ik heb er toch een aantal gezien die in de goede richting gaan.

Een heel belangrijke les die de overall kwaliteit van je E-zine (op fotografisch vlak, wat niet mag onderschat worden. Beeld je eens een mindview of rock tribune in zonder foto's of met slechte foto's) is selecteer je foto's Beter 10 scherpe en goeie foto's in een galerij of artikel dan een galerij met 40 slechte foto's en 10 goede. Dan heeft iedereen door dat het om 10 lucky shots gaat. Als het maar tien foto's zijn gaat men toch al snel denken "toffe foto's, alleen jammer dat het er zo weinig zijn" wat nog steeds beter is als. de vorige optie.

Als je een wat meer hands-on tekst wil over concertfotografie. Ik heb een tijd geleden mijn techniek en visie neergepend op mijn Blog in dit artikel

Misschien heb je er wat aan.

Maar spaar toch maar door voor een DSLR als het echt ja passie is.
        En vergeet zeker niet aan je compositie te denken als je foto's maakt.
        http://frederikherregods.be

Comment

om effe terug te komen op die perskaarten... ik vermoed dat dat "festival-perskaarten" zijn, en geen échte perskaarten...???

Anyway, blijven proberen; en observeer voor je fotografeert, gebruik je oog als camera, zoek de interessante mensen op; bekijk hoe artiesten zich bewegen op het podium (daar zit vaak een kadans in; dan is het kwestie van daarop te anticiperen)

en jah... beter materiaal is een absolute must... laat het anders betalen door je e-zine? Zo gebeurt dat toch tegenwoordig?

Op tomorrowland nog ene zien rondhossen met 3 DRIE!!! Canon's Mark (II of III, niet op gelet), anyway, 't was er ewa over... k ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn foto's... en k vraag me echt af of hij überhaupt ook maar één camera zelf had gekocht.

anywayz... keep on going!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SLs Bekijk bericht
            en jah... beter materiaal is een absolute must... laat het anders betalen door je e-zine? Zo gebeurt dat toch tegenwoordig?
            Moesten wij nu eens winst maken, laat staan inkomsten hebben .. .

+ het zijn perskaarten verkregen door de organisatie van het festival..
            www.rock-metal-punk.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SLs Bekijk bericht
              Op tomorrowland nog ene zien rondhossen met 3 DRIE!!! Canon's Mark (II of III, niet op gelet), anyway, 't was er ewa over... k ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn foto's... en k vraag me echt af of hij überhaupt ook maar één camera zelf had gekocht.
              Ik weet over wie je het hebt Hij heeft maar 2 body's, (een Mark II en een Mark III) Die derde camera is dezijne niet, maar van zijn collega.
              Die camera's heeft ie natuurlijk zelf gekocht, maar als je dit soort werk in beroep doet, kan je dit ook absoluut niet vergelijken met iemand die dit gratis doet, of als hobby of iemand die er niet moet van leven...

Comment

een e-zine dat zijn fotografen materiaal geeft??? uhu waar zitten die?

Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  een e-zine dat zijn fotografen materiaal geeft??? uhu waar zitten die?

Hans
                  Wil ik ook wel weten

Comment

Working...
                  X