Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen we met de mooiste foto's ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat doen we met de mooiste foto's ??

Hoi.

Ik heb de vraag reeds gesteld op een ander forum (Nikon gebruikers), maar wil hem hier ook nog eens stellen, om zo verschillende ideeën op te doen.

Want wat ik mijzelf afvraag is het volgende....
    Als ik een (hele mooie) foto maak, wat doe ik daar dan mee. (Mede naar aanleiding van de antwoorden in het andere forum ben ik gestart met het bouwen van een website, om zo de gemaakte foto's niet allemaal te "verstoppen" in een back_up.)

Ik ben nl een beetje bang dat ik de gemaakte foto's nooit meer zal bekijken, omdat het aantal, in de back_up, alleen maar groter en groter zal worden.

Ik kan mijzelf voorstellen dat het maken en eventueel het bewerken van de foto veel voldoening geeft, maar wat wordt er dan met de foto gedaan????

Familie mee "lastig" vallen ?
    Afdrukken en in een mapje doen, of als behang gebruiken ?

Ik ben benieuwd

Jos
    Groeten uit Dongen
    Nikon D60 met 28-55 en 70-300 VR
    http://www.joske.tk

Re: Wat doen we met de mooiste foto's ??

Ik laat de mooiste groot(60x90) afdrukken en hang ik aan de muur en dat wisselt dan af en toe.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hey Joske!

Raar, maar we zitten een beetje in dezelfde situatie.
      1) Ik heb eveneens een Nikon D60 gekocht en heb ingezien dat je veel mooiere foto's kunt maken dan met een compact
      2) Een andere hobby van mij is eveneens computer
      3) Ik ben een website aan het opstarten om mijn foto's op te zetten

Mijn website gaat over niet veel meer bestaan dat een fotogalerij die wordt beheerd door Coppermine. Een veelgebruikte image gallery software.

Misschien een tip voor de jouwe: Maak je website voor een kleinere resolutie. Ikzelf werk met 1024 * 768. Een veelgebruikte resolutie dezer dagen.
      Als ik naar je website surf zie ik dat je tekst rechts véél te groot staat en dat ik de beginpagina niet volledig op mijn scherm krijg. Ik moet dus scrollen.

Voor de rest zit het wel goed hoor, en ik denk dat het inderdaad geen slecht idee is om je fotootjes op het www ten toon te stellen.
      Ik heb hier ook ergens gelezen dat er mogelijkheden zijn (goede!) foto's via bepaalde websites ter download aan te bieden. Je krijgt dan een aantal cent per keer dat een foto van jou gedownload wordt. Er is hier zeker iemand die je daar meer info over kan geven.

*edit* : een toevoeging -> al eens gedacht aan een digitaal fotokader?

Groeten,

KI2000
      Last edited by KI2000; 23 mei 2008, 21:10.

Comment

Ik zou veel vaker wat moeten laten afdrukken, maar om de ene of andere reden komt dat er eigenlijk steeds niet van....

Mijn betere plaatjes plaats ik wel op mijn fotowebsite, en die bekijk ik zelf ook regelmatig weer opnieuw.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ben ik weer....

Bedankt KI2000.

Ik ben reeds bezig om de website aan te passen.
          Aangezien ik een laptop met een resolutie van 1440*900 heb, leek het mij wel leuk dat ik een mooie full screen website zou hebben.

De website is nog maar een paar dagen "on air", en (uiteraard) heeft er niemand over "geklaagd".

Bedankt voor de reactie (tip)
          Groeten uit Dongen

Comment

*edit* : een toevoeging -> al eens gedacht aan een digitaal fotokader?

Wat bedoel jij daar precies mee, want als ik een foto van een landschap voorzie van een kader, lijkt het voor mij net of het een rouwkaart betreft.

Of is dat te ver gezocht.

Ik heb overigens mijn website aangepast aan een resolutie va 1024*768

En wil je nog even bedanken voor de tip.
            Groeten uit Dongen

Comment

tip 1 : foto's op een website plaatsen. In mijn geval gaat het dan vooral over foto's van familiefeesten en andere evenementen. De site is dan een middel om de foto's verdeeld te krijgen. Mijn trouwste bezoeker is trouwens mijn oma

tip 2 : fotokader cadeau gekregen : zie photoframes
              Op deze manier hang ik de foto's op een oud 64MB CF-kaartje vlot aan de muur. Als je de foto's resizet naar de resolute van het frame, dan kunnen er altijd verder foto's bij !

tip 3 : ik heb één (speciale, of wat dacht je) foto op 75x50cm aan de muur hangen.
              The only time you have too much fuel is when you are on fire

Comment

Hallo,

Ik print 1 of 2 keer per jaar de beste foto's op A4-formaat af en tijdens de winteravonden worden die in mijn plakboek ingebracht al dan niet met wat franjes errond.
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Misschien een stomme vraag, maar zo'n website...

Doen jullie dat dan uit plezier, of ook om er mensen naartoe te krijgen?

Of, een eigen website, is dat gewoon als digitale vervanging van een print en kader in de living?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    Misschien een stomme vraag, maar zo'n website...

Doen jullie dat dan uit plezier, of ook om er mensen naartoe te krijgen?
                    Hier wel, alsook mijn blog ... het is een online showcase + goedkoopste manier van reclame met het meeste impact. 99% van mijn cliënteel komt via mijn site en/of blog.

Nu is mijn site dus 50/50 commercieel bedoeld maar voorheen ook als showcase voor vrienden en familie.
                    www.fotofolio.be

Comment

Door je foto's op een website te zetten kan iedereen er naar kijken.
                      Laat je die foto's alleen maar op je harde schijf staan, dan heeft niemand er wat aan...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

De mooiste fotos bestellen wij bij een fotoservice.

Fotos die ik op events genome heb zet ik op mijn foto telenet stek zodat de bezoekers van die events ook hun fotos terugvinden en kunnen afhalen.

Een digitaal fotokader heb ik sinds kort ook en het enige nadeel dat ik daarmee ondervind is dat je ofwel alle portraitfotos moet zette of alle fotos landscape moet zette mijn digitaal fotokader kan wel beiden tonen maar het is niet de bedoeling dat je continu uw kader staat te draaien he.
                        Canonist tot in de kist.
                        www.paaldans.be www.tropicanaclub.be foto.telenet.be/reggytropicana

Comment

Ik print m'n mooiste foto's zelf af op fotopapier met een HP Officejet 6300
                          Meestal 10x15 of 13x18, en altijd mooi reslutaat. Zelfs al print ik in A4 formaat.

Ik hang ze dan op in de gang op de overloop, of in de keuken naast, rond en onder het prikbord.
                          Hangt ondertussen al wat te veel in de keuken denk ik

Als kadertjes gebruik ik glasplaatjes met een rug en klemmetjes. Altijd zeer net en belachelijk goedkoop

Ik koop die kadertjes in de kangoeroe in Destelbergen.
                          Van 10*15 tot A2, je vind er alles, alsook de duurdere kaders met omlijstingen.

http://www.kangoeroe.be

Grtz

Comment

De beste foto's die ik (voor mij zelf) genomen heb plaats ik als schermafbeelding op mijn bureaublad.
                            Door dit regelmatig te wisselen kijk ik iedere dag naar deze mooie foto's.
                            De overige (voor mij zelf genomen) goede foto's plaats ik op mijn homepage.
                            Het plaatsen op de homepage heeft twee doeleinden:
                            1. Familie, vrienden en kennissen kunnen op afstand mee kijken.
                            2. Veel van die foto's worden gebruikt als voorbeeld bij foto lessen.

Vroeger plakte ik iedere goede foto in een album, vandaar dat ik geen plaats meer heb om nog boeken te kopen.
                            Nu maak ik van een serie foto's een DVD of een PowerPoint presentatie.
                            mvg
                            Antoine

Comment

De foto's waar ik echt volledig content van ben, druk ik op groter formaat af. (40x30)

Comment

Working...
                              X