Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginners vraag: toestel kuisen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginners vraag: toestel kuisen

    op t eerste zicht nix in de search gevonden....

    na een erg stofferig reisje ziet mn materiaal eruit alsof t naar de hel en terug geweest is. Er zijn, behalve emmers stof, ook lijmresten van ductape op de barrel van een lens. welke middeltjes zijn veilig en effectief om allerhande vuil aan de buitenkant van mn materiaal te verwijderen zonder sporen.
    De binnenkant (sensor etc) zijn door de goed werkende Stofdichting en anti dust van Pentax properder dan een operatietafel.
    http://www.effieweg.tk

  • #2
    Re: beginners vraag: toestel kuisen

    Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
    op t eerste zicht nix in de search gevonden....

    na een erg stofferig reisje ziet mn materiaal eruit alsof t naar de hel en terug geweest is. Er zijn, behalve emmers stof, ook lijmresten van ductape op de barrel van een lens. welke middeltjes zijn veilig en effectief om allerhande vuil aan de buitenkant van mn materiaal te verwijderen zonder sporen.
    Eerst met een blazer alle stof eraf blazen en met een droge stofdoek er nog eens over en met een fijn borsteltje de hoekjes proper maken. Dan voorzichtig het objectief van de camera om dat apart proper te maken (en direct kapje op de objectief-opening in de camera). Het objectief grondig proper blazen en eventueel de glas-oppervlakken met brilledoekjes kuisen nadat de zichtbare stofdeeltjes weg zijn. De lijmresten zou ik met een ander vers stukje ductape trachten op te nemen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
    De binnenkant (sensor etc) zijn door de goed werkende Stofdichting en anti dust van Pentax properder dan een operatietafel.
    Dat zou ik niet controleren voor ik de buitenkant proper had...

    Wim
    Last edited by ishpuini; 11 april 2008, 13:40.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: beginners vraag: toestel kuisen

      Misschien de hogedruk reiniger overwegen !

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: beginners vraag: toestel kuisen

        Met een klein, fijn, penseeltje (.75 cm). Net als bij de kapper in je nek, als ie klaar is.

        Comment


        • #5
          Re: beginners vraag: toestel kuisen

          Voor lijmresten gebruik ik WD-40. Je spuit dan best een beetje wat van dit middel op een papieren zakdoek of katoenen doek en dep ermee op de plaats vd lijmresten. Na een paar seconden kan je de lijm er gewoon afwrijven. NOOIT rechtstreeks op de camera of op lens spuiten.
          Ik doe dit reeds jaren zonder problemen en af en toe wrijf er mijn camerabody's en lenzen gewoon mee in om ze te reinigen.....kunststof en gelakte delen lijken daarna terug mooier te glanzen en lijken haast nieuw. Om te reinigen gebruik ik maar heel weinig en na reiniging wrijf ik de onderdelen af met een propere doek.WD-40 heeft geen nadelige invloed op geverfde of kunsstof delen.

          off topic;
          Zelfs goed indien je een motorijder bent om de motorblok en wielen ed te ontdoen van olie of vet.....maar dan kan je het wel rechtstreeks op de onderdelen spuiten.( niet op de remschijven)
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: beginners vraag: toestel kuisen

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Voor lijmresten gebruik ik WD-40.
            Dat ik er zelf nog niet aan gedacht had!
            WD40 rocks inderdaad!
            http://www.effieweg.tk

            Comment

            Working...
            X